Honda Jazz III – bezawaryjne auto miejskie
Honda Jazz, czyli zalety miejskiego auta
Doskonała widoczność jest istotna w każdym aucie, ale w mieście szczególnie ją doceniamy. W Hondzie Jazz wszystko skonstruowane jest z myślą o wygodnej jeździe po mieście – duże przeszklenie, lusterka gwarantujące dobrą widoczność i dodatkowa szybka przy słupku. Czujniki na tylnym zderzaku dodatkowo ułatwiają parkowanie.
Z kolei we wnętrzu tego samochodu na uwagę zasługuje przestrzeń. Co więcej, fotele w tym aucie można położyć na płasko i spokojnie się tu przespać, a bagażnik pomieści wszystko o czym pomyślimy.
Wybór silników
Auto jest proste i bezawaryjne. W zawieszeniu z przodu znajdziemy kolumny McPhersona, a z tyłu bezobsługową belkę skrętną ze stabilizatorem. Dość sztywno zestrojone zawieszenie nie każdemu przypadnie do gustu, ale trzeba przyznać, że samochód prowadzi się pewnie.
Honda Jazz III posiada silniki zbliżone do siebie pod względem konstrukcji. Benzynowe 1,2 i-VTEC ma moc 90 KM a 1,4 –VTEC 100 KM. To 4-cylindrowe silniki z tradycyjnym wtryskiem, bez turbin i z trwałym, łańcuchowym rozrządem. Warto pamiętać, że użytkowanie Hondy Jazz wiąże się z koniecznością regulacji luzów zaworowych co 40 000 km (później okres ten został wydłużony do 100 000). To istotne dla fanów LPG, bo przy zasilaniu gazem regulacji trzeba dokonywać nawet co 20 000 km.
Dość rzadko, ale jednak, można spotkać Hondę Jazz III w wersji hybrydowej. Silnik 1,3 IMA o mocy 88 KM jest połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 14 KM, który ma jedynie wspierać silnik spalinowy.
Ile kosztuje Honda Jazz?
Honda Jazz nie należy do najtańszych aut, ale trzeba wspomnieć, że swoją cenę zawdzięcza między innymi nieposzlakowanej opinii. Za dobrze utrzymane auto trzeciej generacji musimy liczyć się z wydatkiem od 20 000 do 35 000 złotych.
Zastanawiasz się, czy warto kupić Hondę Jazz? Dowiedz się o niej więcej z naszego testu.