24 kwietnia 2025

Hongqi ujawniło polskie ceny. Jeszcze nigdy luksus nie był tak dostępny

Hongqi H5

Chińska marka Hongqi jest obecna w Polsce od września 2023 roku. Teraz jednak ma miejsce nowe otwarcie jej działalności. Na rynek trafiła bowiem szeroka gama spalinowych SUV-ów i luksusowych limuzyn, oferowanych początkowo w 10 salonach. Ceny mogą zaskoczyć.

  • Nowe otwarcie chińskiego Hongqi, pozycjonowanego w segmencie premium.
  • Sprzedaż wystartuje pod koniec drugiego kwartału tego roku.
  • W polskiej ofercie marki znalazły się dwa SUV-y i dwie limuzyny.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Marka Hongqi trafiła na nasz rynek jeszcze w 2023 roku. W ofercie przez długi czas miała wyłącznie jeden model w postaci dużego elektrycznego SUV-a w cenie ocierającej się o 400 tys. zł. W efekcie E-HS9 to niezwykle rzadki widok na naszych ulicach.

Ale teraz Hongqi w Polsce rozszerzyło swoją ofertę. Za tym ruchem stoi firma Asian Automotive Distribution Center (AADC), odpowiadająca w naszym kraju m.in. za dystrybucję takich marek, jak BAIC, KGM (wcześniej: SsangYong), Forthing czy DFSK.

Hongqi w Polsce, dystrybuowane przez AADC, zaoferuje całą gamę samochodów czysto spalinowych. W początkowej fazie sprzedaży znajdą się przede HS3 i HS5 oraz H5 i H9. Czyli dwa SUV-y i dwie limuzyny.

Wszystkie samochody będą oferowane z 5-letnią gwarancją fabryczną do 150 000 km.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ KGM Actyon.

Hongqi w Polsce: HS3

Hongqi HS3 to SUV z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Mierzy 465 cm długości, 190 cm szerokości oraz 167 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 277 cm. Dostępny jest z dwoma silnikami do wyboru. Podstawowy ma pojemność 1.5 i 169 KM.

Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a średnio na 100 km zużywa 6,8 l paliwa (zgodnie z cyklem WLTC). Do współpracy ma 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, z której moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Cena? Od 139 900 zł.

Drugi wariant Hongqi HS3 dysponuje już 2-litrową jednostką turbodoładowaną o mocy 252 KM (380 Nm). W jej przypadku moment obrotowy jest kierowany do kół obu osi za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l/100 km.

Takie auto w premierowej ofercie kosztuje od 158 900 zł. Wyposażenie obu wariantów silnikowych Hongqi HS3 jest praktycznie kompletne i obejmuje m.in. szereg systemów wsparcia kierowcy, automatyczne światła LED, zestaw kamer 360, siedzenia z ekologicznej skóry (naturalnej w odmianie 2.0), czy funkcje wentylacji i ogrzewania.

Hongqi HS5

HS5 ma nadwozie dłuższe o 11 cm niż HS3 i standardowo jest wprawiany w ruch przez silnik 2.0 o mocy 224 KM. Do pary ma on 8-biegowy automat Aisin, z którego moment obrotowy (340 Nm) trafia do kół obu osi.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w czasie 8,7 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km. Hongqi HS5 pojedzie z maksymalną prędkością 204 km/h.

Z przodu zastosowano w nim zawieszenie z kolumnami McPhersona, a z tyłu – układ wielowahaczowy. Typowo dla modeli Hongqi wnętrze jest luksusowo wykończone, obszerne i przyjemne dla oka.

Za HS5 trzeba zapłacić 159 900 zł. Auto ma praktycznie kompletne wyposażenie, obejmujące m.in. oświetlenie diodowe, rozbudowane systemy wsparcia kierowcy, zestaw kamer, przednie i tylne czujniki parkowania, klimatyzację z czujnikiem jakości powietrza czy panoramiczny dach szklany.

Według szefa marki Hongqi z ramienia AADC, oba SUV-y mają w naszym kraju odgrywać rolę pojazdów wolumenowych.

Hongqi w Polsce: H5

Hongqi w Polsce do sprzedaży wprowadziło również dwie limuzyny z serii H. To H5 oraz H9. Już najmniejsze H5, którego druga generacja debiutowała w 2022 roku, mierzy 499 cm długości, grając pod tym względem w lidze Audi A6 czy BMW serii 5.

„Stylistyka H5 nawiązuje do tysiącletniej tradycji precyzyjnego odmierzania czasu, czego symbolem jest charakterystyczny przedni grill z dwunastoma pionowymi prętami, reprezentującymi dwanaście ziemskich gałęzi. Dynamiczna sylwetka, z wysoko poprowadzoną linią przodu i obniżonym tyłem, kreuje wrażenie siły i determinacji” – informuje polski importer.

Do napędu Hongqi H5 służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 224 KM. Współpracuje on z 8-biegowym automatem, z którego moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Hongqi H5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i średnio na 100 km zużywa 6,6 l paliwa (według cyklu WLTC).

Auto ma obszerne, bardzo atrakcyjne wnętrze i występuje w dwóch wariantach wyposażenia. To Comfort oraz Deluxe. Cena? W aktualnej promocji wynosi, odpowiednio, 163 900 i 173 900 zł.

Wyposażenie jest oczywiście kompletne. Deluxe na tle wariantu Comfort ma 18-, a nie 17-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerkę z naturalnej skóry oraz rozszerzone oświetlenie nastrojowe.

Hongqi H9

„Flagowa limuzyna chińskiej marki o długości 514 cm staje w szranki z flagowymi modelami niemieckich producentów, jednocześnie łącząc nowoczesną technologię z luksusowym wykończeniem. Charakterystyczny, chromowany grill inspirowany tradycyjną wschodnioazjatycką estetyką oraz dwukolorowe nadwozie nadają jej prestiżowy wygląd” – czytamy w informacji prasowej.

Hongqi H9 imponuje nie tylko atrakcyjną sylwetką, łączącą tradycję z nowoczesnością. Wnętrze zapewnia prawdziwie luksusowe wrażenia. Znajdziemy w nim tapicerkę ze skóry Nappa, drewno, a także metalizowane akcenty.

Poza tym pasażerów tego samochodu ucieszą liczne zaawansowane funkcje komfortu. Są to m.in. fotele z masażem, 4-strefowa klimatyzacja, panel do zarządzania funkcjami samochodu w drugim rzędzie czy rozkładane stoliki.

Za wprawianie w ruch tego imponującego pojazdu odpowiada 2-litrowy silnik benzynowy z funkcją miękkiej hybrydy. Wytwarza on 245 KM. W późniejszym czasie pojawi się odmiana z jednostką V6.

Hongqi H9 kosztuje obecnie od 284 900 zł.

Hongqi, czyli czerwony sztandar

Marka Hongqi istnieje już od 1959 roku, jej właścicielem jest FAW Car Company, a słowo hongqi (honszi) w języku chińskim oznacza czerwony sztandar.

Co ciekawe, samochodami Hongqi pierwotnie wożono wysokich urzędników państwowych. Służyły do transportu zagranicznych dygnitarzy oraz elit władzy. Pierwszym modelem był CA72, który oficjalnie został wprowadzony 1 sierpnia 1959 roku.

W 1981 roku zaprzestano produkcji aut, aby wznowić ją w połowie lat 90. XX wieku. Wtedy odbyło się to w typowo chińskim stylu. W latach 1995-2006 oferowano bowiem dwa modele, oparte na Audi 100 i Lincolnie Town Car. Nazywały się one, odpowiednio, CA7200CA/CA7220 oraz CA7460.

Przez lata Hongqi pozostawał bardzo niszowym producentem samochodów. Coś drgnęło po 2017 roku, kiedy nastąpił ogromny wzrost sprzedaży. O ile wtedy na produkty marki skusiło się zaledwie 4702 klientów, o tyle w 2021 roku było to już ponad 300 000 osób! Oznacza to aż 63-krotny wzrost w zaledwie 4 lata!

Co za tym stoi? Przede wszystkim zupełnie nowa gama nowoczesnych modeli o luksusowym charakterze oraz spójnej stylistyce. W ofercie tego producenta obecnie znajduje się 8 różnych aut, z których dwa są w pełni elektryczne. To sedan E-QM5 i potężny SUV o nazwie E-HS9.

Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
Hongqi H5
hongqi w polsce