Hongqi rozszerza działalność w Polsce. Do sprzedaży trafią spalinowe SUV-y i limuzyny

Chińska marka Hongqi jest obecna w Polsce od września 2023 roku. Teraz jednak ma miejsce nowe otwarcie jej działalności. Na rynek trafi bowiem szeroka gama spalinowych SUV-ów i luksusowych limuzyn, oferowanych w 9-10 salonach. Sprzedaż rozpocznie się pod koniec drugiego kwartału tego roku. Plany są bardzo ambitne.
- Nowe otwarcie chińskiego Hongqi, pozycjonowanego w segmencie premium.
- Sprzedaż rozpocznie się pod koniec drugiego kwartału 2025 roku.
- Za dystrybucję w Polsce będzie odpowiadać firma Asian Automotive Distribution Center (AADC).
Marka Hongqi trafiła na nasz rynek jeszcze w 2023 roku. W ofercie przez długi czas miała wyłącznie jeden model w postaci dużego elektrycznego SUV-a w cenie ocierającej się o 400 tys. zł. W efekcie E-HS9 to niezwykle rzadki widok na naszych ulicach.
Ale teraz Hongqi w Polsce rozszerza swoją ofertę. Za tym ruchem stoi firma Asian Automotive Distribution Center (AADC), odpowiadająca w naszym kraju m.in. za dystrybucję takich marek, jak BAIC, KGM (wcześniej: SsangYong), Forthing czy DFSK.
Szefem Hongqi z jego ramienia został Kamil Jabłoński.
TUTAJ poznasz imponujące Hongqi L5.
Hongqi w Polsce: dwa SUV-y na początek
Hongqi w Polsce, dystrybuowane przez AADC, zaoferuje całą gamę samochodów czysto spalinowych oraz hybryd. W początkowej fazie sprzedaży znajdą się przede wszystkim modele HS3 i HS5. Pierwszy z nich to 465-centymetrowy SUV z pogranicza klas kompaktowej i średniej.
Początkowo będzie oferowany z turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 169 KM i 7-biegową przekładnią DCT. Później jego gamę uzupełni wariant z 2-litrową jednostką napędową (252 KM), 8-stopniowym automatem oraz układem 4x4.
HS5 ma nadwozie dłuższe o 10 cm niż HS3 i standardowo jest wprawiany w ruch przez silnik 2.0 o mocy 223 KM (340 Nm). Do pary ma on 6-biegowy automat, z którego moment obrotowy trafia do przednich kół.
Według szefa marki Hongqi z ramienia AADC, oba modele mają w naszym kraju odgrywać rolę pojazdów wolumenowych.
TUTAJ przeczytasz jak jeździ najnowsze KGM Actyon.
Trzy luksusowe limuzyny
Hongqi w Polsce do sprzedaży wprowadzi również trzy limuzyny z serii H. To H5, H6 oraz H9. Już najmniejsze H5, którego druga generacja debiutowała w 2022 roku, mierzy 495 cm długości, grając pod tym względem w lidze Audi A6 czy BMW serii 5.
Hongqi H6 ma minimalnie krótsze nadwozie o nieco innych proporcjach. Oparte na tej samej platformie, co H5, wyróżnia się przede wszystkim opadającą linią dachu i nieco bardziej sportową stylizacją. W rezultacie można je porównać do Audi A7.
Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 252 KM. Współpracuje on z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, z której moment obrotowy trafia do kół przedniej osi. Hongqi H6 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,0 s i średnio na 100 km zużywa 6,6 l paliwa (według cyklu WLTC).
Na szczycie gamy tego producenta w Polsce stanie flagowe H9. Ma ono 514 cm długości, atrakcyjną i jednocześnie monumentalną sylwetkę. Na początku to auto będzie dostępne wyłącznie z 2-litrowym, 252-konnym silnikiem. W nieco późniejszym czasie dołączy do niego wariant hybrydowy.
TUTAJ poznasz wady i zalety BAIC-a Beijinga 7.
Hongqi w Polsce: ambitne plany
Jak informuje Jabłoński na łamach portalu samar.pl, „polityka cenowa będzie dopasowana do naszej najbliższej konkurencji, tak aby uwypuklić to z czego słynie chińska motoryzacja, czyli najlepszego stosunku jakości do ceny. Mówiąc obrazowo – tam, gdzie konkurencja pozycjonuje cenowo swoje bazowe modele, tam nasza oferta cenowa w pełni wyposażonych modeli będzie się kończyć”.
Nowe otwarcie Hongqi w naszym kraju nastąpi pod koniec drugiego kwartału tego roku. Początkowo sieć dealerska będzie obejmować 9-10 punktów w największych polskich miastach. W kolejnych latach ma być sukcesywnie rozszerzana.
Ceny Hongqi w Polsce nie są na razie znane. Wiadomo natomiast, że AADC rywali upatruje w modelach grupy Volkswagen. „Nasz produkt będzie jakościowo porównywalny, być może nawet lepszy w poszczególnych aspektach. Do tego poziom cenowy naszych samochodów, o czym wspominałem wcześniej, będzie znacznie korzystniejszy” – mówi Jabłoński.
Cel na ten rok przewiduje sprzedaż około 1000 samochodów.
TUTAJ poznasz najważniejsze cechy BAIC-a Beijinga 5.
Hongqi, czyli czerwony sztandar
Marka Hongqi istnieje już od 1959 roku, jej właścicielem jest FAW Car Company, a słowo hongqi (honszi) w języku chińskim oznacza czerwony sztandar.
Co ciekawe, samochodami Hongqi pierwotnie wożono wysokich urzędników państwowych. Służyły do transportu zagranicznych dygnitarzy oraz elit władzy. Pierwszym modelem był CA72, który oficjalnie został wprowadzony 1 sierpnia 1959 roku.
W 1981 roku zaprzestano produkcji aut, aby wznowić ją w połowie lat 90. XX wieku. Wtedy odbyło się to w typowo chińskim stylu. W latach 1995-2006 oferowano bowiem dwa modele, oparte na Audi 100 i Lincolnie Town Car. Nazywały się one, odpowiednio, CA7200CA/CA7220 oraz CA7460.
Przez lata Hongqi pozostawał bardzo niszowym producentem samochodów. Coś drgnęło po 2017 roku, kiedy nastąpił ogromny wzrost sprzedaży. O ile wtedy na produkty marki skusiło się zaledwie 4702 klientów, o tyle w 2021 roku było to już ponad 300 000 osób! Oznacza to aż 63-krotny wzrost w zaledwie 4 lata!
Co za tym stoi? Przede wszystkim zupełnie nowa gama nowoczesnych modeli o luksusowym charakterze oraz spójnej stylistyce. W ofercie tego producenta obecnie znajduje się 8 różnych aut, z których dwa są w pełni elektryczne. To sedan E-QM5 i potężny SUV o nazwie.














