Hyundai i20 II – przestronne i bezawaryjne auto miejskie
I20 swoją popularność zawdzięcza także temu, że często pojawia się w szkołach jazdy i ośrodkach egzaminacyjnych, przez co przyciąga początkujących kierowców. Produkowano go w latach 2014-2020, model obejmowała 5-letnia gwarancja i właśnie to stanowi najlepszy dowód na to, że producent był pewny jakości swojego produktu. Czy warto przyjrzeć się bliżej Hyundaiowi i20?
Jaki silnik wybrać?
Paleta silników Hyundaia i20 nie jest zbyt szeroka, ale za to dość solidna. Dostępność danego silnika wiąże się także z rocznikiem produkcji auta.
Diesle pojawiały się w i20 tylko do liftingu w 2018 roku. Można było wybrać między trzycylindrowym 1.1 l CRDI o mocy 75 KM oraz 1.4 l CRDI, już R4, o mocy 90 KM. Mniejszy z silników jest mało dynamiczny, pozwala rozpędzić się do 100 km/h w aż 16 sekund. Ale w tej wersji nie zawsze znajduje się filtr DPF, czego nie można powiedzieć o większym silniku 1.4 l. Tu filtr jest zawsze. A to szczególnie ważne, bo to właśnie DPF, a także wtryski mocno reagujące na paliwo słabej jakości stanowią największy problem tych silników.
Wśród silników benzynowych z początku produkcji i20 mamy do wyboru wolnossące 1.2 l o mocy 75 lub 84 KM oraz 1.4 l o mocy 100 KM. Każda z tych jednostek jest dość prosta w budowie i sprawdzona, a co za tym idzie – mało awaryjna. Dodatkowo, silnik 1.2 l można spotkać z seryjną instalacją LPG.
W nowszych egzemplarzach Hyundaia i20 można spotkać 1.0 l T-DGI o mocy 100 lub 120 KM oraz 1.2 l o mocy 75 lub 84 KM.
Ile kosztuje używany Hyundai i20 II?
Użytkownicy i20 są bardzo zróżnicowani. Właśnie dlatego dość mocno różnią się także ceny na rynku wtórnym. Zakup najtańszego egzemplarza to koszt ok. 20 tys. złotych za auto ze sporym przebiegiem. Z kolei za najdroższe samochody tego modelu, np. za litrówkę turbo w wersji Activ można zapłacić nawet 73 000 złotych.
Czy wśród szerokiego grona kierowców Hyundaia i20 II znajdzie się miejsce dla ciebie? Przekonaj się, oglądając nasz test