10 maja 2023

Hyundai Ioniq 6 już dostępny w Polsce. Znamy cenę!

Hyundai Ioniq 6 wyceniony w Polsce. Fot. Hyundai
Hyundai Ioniq 6 wyceniony w Polsce. Fot. Hyundai

Elektryczny Ioniq 6 otrzymał miano World Car of the Year 2023. Właśnie trafił do polskich salonów, ale ci którzy chcieliby go mieć w swoim garażu muszą się przygotować na spory wydatek.

Nowe dzieło Hyundaia wjeżdża na polskie drogi

Nowy Hyundai Ioniq 6 to drugi model elektrycznej submarki Ioniq. Samochód, który ujrzał światło dzienne w lipcu ubiegłego roku, bazuje na platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Tak samo jak m.in. Ioniq 5 oraz Kia EV6 (ZOBACZ też: Hyundai Ioniq 6: World Car of the Year 2023).

Klienci mają do wyboru dwie wersje silnikowe:

  • 77 kWh 2WD (229 KM, 350 Nm) z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh i tylnym napędem; przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s; prędkość maksymalna: 185 km/h; średnie zużycie energii: 14,3-16,0 kWh/100 km; zasięg: do 614 km
  • 77 kWh 4WD (325 KM, 605 Nm) z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh i napędem na wszystkie koła; przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s; prędkość maksymalna: 185 km/h; średnie zużycie energii: 15,1-16,9 kWh/100 km; zasięg: do 583 km

Ioniq 6 został zaprojektowany jako streamliner, co oznacza, że jego opływowy kształt ma zapewniać zmniejszony opór powietrza. Jego twórcy inspirowali się m.in. kosmicznie stylizowanymi pociągami kolei dużych prędkości z lat 30. XX wieku oraz autami wyścigowymi. Koreański samochód ma 4885 mm długości i aż 2990 mm rozstawu osi. Bazowa pojemność tylnego bagażnika wynosi 401 litrów. Przedni bagażnik w wersji 2WD ma 45 l pojemności, a w odmianie 4WD – 14,5 l.

Błyskawiczne ładowanie

Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki o mocy 350 kW, akumulator (77,4 kWh) może być uzupełniony energią od 10 do 80 procent swojej pojemności w 18 minut. Pięć minut ładowania pozwala z kolei zwiększyć zasięg o ponad 100 km. Co ciekawe, dzięki aplikacji BlueLink można zdalnie obserwować m.in., jak szybko przybywa prądu w baterii.

W Polsce tylko w jednej wersji wyposażeniowej

Na polskim rynku Ioniq 6 bedzie dostępny wyłącznie w najbogatszej specyfikacji – Uniq. Auto jest wyposażone m.in. w: asystenta unikania kolizji czołowych (wersja 2.0 z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz funkcją Junction Turning), asystenta utrzymywania na pasie ruchu, system monitorowanie uwagi kierowcy, inteligentnego asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, asystenta jazdy autostradowej 2.0, układ monitorowania tylnej kanapy oraz system ratunkowy eCall.

Ile kosztuje Hyundai Ioniq 6?

Pełny cennik wygląda tak:

  • Hyundai Ioniq 6 77 kWh, 2WD, 229 KM – 284 900 zł
  • Hyundai Ioniq 6 77 kWh, 4WD, 325 KM – 304 900 zł

W cenniku występują pojedyncze opcje, które wymagają dopłaty, ale nie ma ich zbyt wiele. Za 8000 zł możemy dokupić np. „pakiet Tech”, uwzględniający w sumie tylko jeden dodatek, jakim są cyfrowe lusterka boczne. 4500 zł trzeba dopłacić za lakier matowy, a 2900 zł za metaliczny. Bez dopłaty dostaniemy natomiast specjalny lakier Byte Blue.

Hyundai Ioniq 6 jest objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Akumulator trakcyjny podlega z kolei 8-letniej ochronie z limitem 160 000 km.