Hyundai Kona. Znamy polskie ceny i specyfikacje
Kompletnie nowy design, dwa rodzaje napędu, dwa silniki benzynowe i sportowe wersje N Line dla każdej z nich. Hyundai Kona wreszcie wyceniony. Za najtańszą wersję trzeba zapłacić 110 900 zł.
Hyundai Kona to pierwsze auto marki, które powstało najpierw w wersji eklektycznej, a później spalinowej. Czy odwrócenie procesu projektowego coś zmienia, czy to tylko marketingowy chwyt?
Oprócz względów wizerunkowych niewiele, bo platforma samochodu już na etapie projektu musi przewidywać wszystkie rodzaje napędu. A w przypadku Kony jest ich sporo. Jak zapewnia producent, druga generacja popularnego auta segmentu B-SUV dostępna będzie w wersji elektrycznej o standardowym oraz zwiększonym zasięgu (EV), hybrydowej (HEV) lub benzynowej (ICE).
Więcej o Konie pisaliśmy TUTAJ.
Hyundai Kona, dostępna jest w dwóch wersjach napędowych: benzynowej i hybrydowej. Napęd spalinowy to silnik 1.0 T-GDi o mocy 120 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła (2WD) oraz 1.6 T-GDi o mocy 198 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie (2WD) lub wszystkie koła (4WD).
Kona hybrydowa (HEV), dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem, połączonym z motorem elektrycznym, który zapewnia dynamiczne przyspieszenie i wysoką wydajność przy łącznej mocy 141 KM.
Wszystkie warianty dostępne są w czterech wersjach wyposażenia: Smart, Executive, Platinum oraz N Line. Ile to kosztuje? Hyundai Kona, w wersji spalinowej wyceniona została na 110 900 zł, a wersji hybrydowej od 134 400 zł.
Nowa Kona dostępna jest w 11 kolorach (dla wersji spalinowej), w tym nowymi – Serenity White, specjalny Meta Blue, Denim Blue, Mirage Green, Amazon Gray oraz 8 kolorami (dla wersji hybrydowej), w tym nowymi Soultronic Orange, Meta Blue, Denim Blue, Mirage Green.
Bez dopłaty oferowany jest lakier Specjalny Mirage Green, natomiast pozostałe lakiery metaliczne i perłowe wyceniono na 2 500 zł. Opcjonalny dach w kolorze Phantom Black kosztuje 2 600 zł.
Nowy nos i lampy
Od rekiniego nosa po tylną klapę, przednie i tylne lampy horyzontalne zwane Seamless Horizon nadają nowemu modelowi harmonijny i niepowtarzalny wygląd niezależnie od napędu. Sportowy charakter SUV-a oddają solidne nadkola ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi lampami, dynamiczne panele boczne z motywem klina oraz charakterystyczne chromowane listwy biegnące od linii szyb do tylnego spojlera.
Wersja HEV wyposażona w górne i dolne aktywne wloty powietrza (AAF), a wersja ICE wykorzystuje górny aktywny wlot powietrza w celu poprawy współczynnika oporu powietrza. Zewnętrzne aktywne wloty powietrza nadają wersjom ICE i HEV wygląd podobny do pojazdu elektrycznego, jednocześnie poprawiając właściwości aerodynamiczne obu wariantów.
Inspirowany sportami motorowymi wariant N Line posiada bardziej agresywny przód i tył ze zderzakami, które podkreślają sportowy charakter, podwójną końcówką wydechu i listwami progowymi w kolorze srebrnym. Dodatkowe opcje obejmują czarny dach, spojler w kształcie skrzydła i dedykowane 18-calowe felgi aluminiowe N Line. Wewnątrz wariant N Line jest wyposażony w metalowe nakładki na pedały i dźwignię zmiany biegów z logo submarki N.
Większa przestrzeń
Nowa Kona zapewnia przestronniejsze, bardziej wszechstronne wnętrze, zwiększające komfort pasażerów i ułatwia przewożenie ładunków. Dzięki większemu o 60 mm rozstawowi osi, większej o 77 mm przestrzeni na nogi i większej o 11 mm przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń w porównaniu z poprzednią generacją Kona oferuje największą w swojej klasie przestrzeń.
Wrażenie przestrzeni potęguje także projekt deski rozdzielczej i konsoli środkowej, na którą przeniesiono dźwignię zmiany biegów. Dwa zintegrowane wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala zapewniają ergonomiczną i wygodną obsługę, a opcjonalne komfortowe fotele w pierwszym rzędzie są zoptymalizowane pod kątem rozkładu nacisku na ciało. Zapewniają stan bliski „nieważkości”, aby złagodzić zmęczenie po długich podróżach. Taki układ nawiązuje do elektrycznych aut tej marki Ioniq 5 i 6.
Elektroniczne wsparcie
Kona wyposażona jest w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), takie jak asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent monitorowania martwego pola (BCA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW) czy widok z martwego pola (BVM). Wyposażenie obejmuje również różne funkcje ułatwiające jazdę, takie jak inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent podążania na pasie ruchu (LFA) i asystent jazdy autostradowej (HDA).
Do tego dostępny jest system kamer 360 stopni asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym z unikaniem kolizji (RCCA), czujniki parkowania przednie i tylne i asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA).
Nowy Hyundai Kona, jak inne modele marki objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.