Hyundai Santa Fe II – trwałe, wygodne i w dobrej cenie
Nadaje się do jazdy terenowej znacznie lepiej niż większość aktualnie sprzedawanych miejskich SUV-ów. Miękkie zawieszenie sprawia, że jeździ się nim przyjemnie, a dostępność w wersji 5- i 7-osobowej powoduje, że Santa Fe może sprawdzić się także jako auto na wyprawy dla dużej rodziny. Co jeszcze powinieneś o nim wiedzieć?
Jaki silnik wybrać?
Wybór silnika w tym modelu nie powinien być zbyt trudny, bo w tym przypadku nie można źle trafić. Wszystkie silniki są godne polecenia, a ich spalanie i osiągi – adekwatne do mocy.
W ofercie silników benzynowych można znaleźć 2.4 l R4 (174 KM) oraz V6 w trzech pojemnościach: 2.7 l, 3.3 l oraz 3.5 l. Dziś istnieje realna możliwość zakupu tylko 2.7 V6 o mocy 189 KM. To prosty, ale pancerny silnik o wysokiej trwałości, niezłych osiągach i, niestety, wysokim spalaniu. Z myślą o bardziej oszczędnych kierowcach, produkowano także wersję LPG: 3.3 l (242 KM) oraz 3.5 l (276 KM). Pojemności nie mogą nikogo dziwić, bo to auto przygotowane głównie na rynek amerykański.
Przed liftingiem w 2009 Santa Fe występował tylko z jednym silnikiem Diesla, CRDi o pojemności 2.2 l i mocy 155 KM. Po 2009 roku w ofercie pojawiły się nowe jednostki napędowe: 2.0 l o mocy 150 KM i 2.2 l o mocy 197 KM. W silnikach produkowanych po liftingu montowano DPF-y, jednak zarówno stare, jak i nowe jednostki pozostają bardzo udane.
Ile kosztuje Hyundai Santa Fe II?
Koreański Santa Fe nie jest doceniany na tle japońskiej konkurencji, co dość korzystnie wpływa na jego cenę. Auto można kupić już od 12 tys. zł. Te najdroższe egzemplarze to już wydatek ponad 50 tys. zł. Za auto tej klasy, z dobrym wyposażeniem i mocnym silnikiem to całkiem korzystna cena. Trzeba jednak dodać, że względu na niewielką popularność modelu, niektóre jego części mogą być drogie, a ilość zamienników jest ograniczona. Co jeszcze powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup Santa Fe? Sprawdź w naszym teście.