Ile kosztuje nowa Dacia Duster? Znamy ceny!
Trzecia generacja Dacii Duster zadebiutowała pod koniec listopada poprzedniego roku. Auto straciło silnik wysokoprężny, ale zyskało na nowoczesności. Choć w Polsce jeszcze go nie ma, Rumuni już poznali cenę tego auta w przedsprzedaży.
Nowa Dacia Duster to bez dwóch zdań stylistyczna perełka w gamie rumuńskiego wytwórcy. Choć rysunek jej nadwozia stanowi rozwinięcie koncepcji poprzednika, auto wygląda atrakcyjnie i nowocześnie. Nadal też ma bardzo kompaktowe wymiary: na długość mierzy 4,34 m, na szerokość 1,81 m, a na wysokość – 1,66 m. Pojemność bagażnika? 472 l.
Dacia Duster trzeciej generacji powstała na platformie modułowej CMF-B, znanej choćby z aktualnych Sandero i Joggera. I podobnie jak w tych ostatnich, pod jej maską nie zobaczymy już silnika wysokoprężnego (TUTAJ poznasz wszystkie szczegóły nowego Dustera).
Nowa Dacia Duster: już bez turbodiesla
Teraz dostępne są wyłącznie „benzyniaki”. Na szczycie gamy znajduje się napęd hybrydowy, wykorzystujący 94-konną jednostkę 1.6 oraz dwa silniki elektryczne, z których ten nr 2 jest po prostu rozrusznikiem z funkcją alternatora.
Kolejną nowością w gamie Dustera jest jednostka TCe 130, która po raz pierwszy trafia do oferty rumuńskiej marki. Łączy ona w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra (pracuje w cyklu Millera) z systemem tzw. miękkiej hybrydy, który wspomaga go w fazach rozruchu i przyspieszania.
Jak obiecuje Dacia, zastosowanie powyższego układu pozwala obniżyć średnie zużycie paliwa o około 10%. Wariant TCe 130 występuje z 6-biegową skrzynią ręczną i z napędem na przednią oś lub układem 4x4.
Bilet wstępu do świata nowej Dacii Duster stanowi zaś odmiana ECO-G. Czyli 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0, fabrycznie przystosowany nie tylko do spalania benzyny, ale i LPG (TUTAJ przeczytasz m.in. o przyszłości Dacii).
Nowa Dacia Duster: bogate wersje
Pierwszy Duster, który trafił do przedsprzedaży w Rumuni, to odmiana TCe 130. Za wariant z napędem na przednią oś trzeba zapłacić 25 350 euro, czyli 109 765 zł (w przeliczeniu 1 euro=4,33 zł).
Z kolei wersja 4x4 to wydatek przynajmniej 27 550 euro, co w przeliczeniu na naszą walutę daje 118 425 zł. Obie wersje można obecnie zamówić w przedsprzedaży, co kosztuje 100 euro – 433 zł. I jeszcze jedno – rumuńska Dacia, podobnie jak inne firmy motoryzacyjne w tym kraju, podaje ceny w euro, mimo że obowiązuje tam lej rumuński.
I choć bilet wstępu do Dustera TCe 130 wydaje się dość wysoki, częściowo tłumaczy to bogate wyposażenie seryjne obu modeli. Znajdziemy w nim m.in.:
- podgrzewaną przednią szybę
- zestaw kamer dookoła nadwozia
- nawigację z funkcjami online
- bezprzewodową łączność dla smartfonów
- system audio Arkamys 3D
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- automatyczną klimatyzację
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
Ile kosztuje Duster 2. generacji?
Obecnie ceny Dacii Duster drugiej generacji w rumuńskich salonach startują z pułapu 17 900 euro, czyli 77 328 zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawowy wariant tego modelu w wersji ECO-G100 . Z kolei w polskich realiach cena tego auta wynosi 79 900 zł.
Bardziej adekwatną wersją do premierowych egzemplarzy pod kątem wyposażenia wydaje się jednak Extreme TCe 150. Kosztuje ona od 112 200 zł z napędem na przednią oś i dwusprzęgłową skrzynią EDC oraz od 114 700 zł w wersji 4x4 i przekładnią ręczną.
Ceny nowego Dustera nie wydają się więc specjalnie odbiegać od poziomu poprzednika. Na polskie cenniki tego samochodu trzeba poczekać do 5 marca.