Ile może kosztować Kia EV3? Znamy pierwsze ceny

Wyglądem nawiązuje do flagowego EV9. Jest jednak kompaktowym crossoverem, który korzysta nie z 800-, a z 400-woltowej instalacji elektrycznej. Ile kosztuje zupełnie nowa Kia EV3? Są już pierwsze ceny, choć na razie nie na naszym rynku.
Długość 4,3 m, wyjątkowo – zdaniem producenta – przestronne wnętrze (m.in. za sprawą rozstawu osi wynoszącego 2,68 m – to tyle samo, co w większym Sportage'u) i bardzo dobra aerodynamika, mimo linii nadwozia, które wydają się kanciaste – i nawiązują do wielkiego EV9.
Tak w skrócie można scharakteryzować Kię EV3, czyli samochód, który może okazać się najistotniejszym z elektrycznych modeli koreańskiej marki – informuje portal elektromobilni.pl.
Kia EV3: mocni rywale
Dlaczego? Chodzi o segment, w którym EV3 zawalczy. Ma mocnych rywali, a klienci coraz chętniej kierują się w stronę „elektryków” tej wielkości. Wielu z nich przesiada się z modeli spalinowych i jest to ich pierwsze auto z napędem alternatywnym (TUTAJ przeczytasz więcej o Kii EV3).
Z kim będzie walczyć EV3 na rynku? Volkswagen ID.3, Volvo EX30, Renault Megane E-Tech, Hyundai Kona, Cupra Born, Smart #1 – to tylko niektórzy z rywali. Ale EV3 wygra z nimi wielkością akumulatora i zasięgiem. Bateria o pojemności 81,4 kWh i zasięg 600 km według WLTP – oto mocne atuty koreańskiej propozycji.
Samochód dysponuje jednym silnikiem trakcyjnym o mocy 204 KM, wprawiającym w ruch przednie koła. Maksymalna moc ładowania to 128 kW. W późniejszym terminie do gamy dołączy także wersja z bateria o pojemności 58,3 kWh. Będzie tańsza.
Ile kosztuje Kia EV3?
Cen w Polsce jeszcze nie znamy, choć powinny pojawić się wkrótce – być może to kwestia nadchodzących tygodni. Aby mieć jednak pojęcie o tym, jak producent najpewniej zamierza pozycjonować swojego nowego kandydata na przebój, warto rozejrzeć się po innych rynkach. W Europie najszybciej ceny EV3 otrzymała Belgia.
Ile muszą wydać klienci z Gandawy czy z Brukseli, by otrzymać rynkową nowość? Dostępne są cztery wersje. Kia EV3 Business kosztuje od 41 900 euro (ok. 175 300 zł). Za EV3 Earth należy zapłacić równowartość około 188 500 zł, Business Plus to wydatek około 202 100 zł, a GT Line – około 214 400 zł.
Ile może kosztować EV3 w Polsce?
Co ważne, w Belgii obecnie importer oferuje rabat na najtańszą wersję. Po jego uwzględnieniu, cena wynosi 39 090 euro, czyli równowartość około 166 700 zł. Biorąc pod uwagę różnicę w stawkach VAT między Belgią a Polską, cena po rabacie i po podatkowej „korekcie” w przeliczeniu na naszą walutę wyniesie około 169 000. To nieco mniej niż kosztuje w Belgii Niro EV.
W Polsce Kia Niro w wersji elektrycznej, z akumulatorem 64,8 kWh i z 204-konnym silnikiem została wyceniona na 198 900 zł. Czy EV3 będzie tańsza? Wszystko na to wskazuje, ale nie oczekujmy wielkich różnic. Można prognozować, że cena EV3 w naszym kraju może startować od około 180 000 zł. Być może importer nas zaskoczy – oby pozytywnie (TUTAJ przeczytasz megatest Kii EV9).
Dla porównania, Volkswagen ID.3 kosztuje bazowo od 171 090 zł, ale ma 170 KM i akumulator 52 kWh. Wersja 204 KM/59 kWh to wydatek od 180 290 zł. Volvo EX30 wyceniono na 176 990 zł. Jest mocniejsze od Kii (272 KM, 5,7 s od 0 do 100 km/h), ale ma akumulator o pojemności 51 kWh i mniejsze nadwozie.
Kia EV3 z pewnością ma wszystko, aby stać się rynkowym przebojem, także w naszym kraju. Jak zawsze, bardzo dużo będzie zależeć od ceny.













