Prowadź biznes efektywniej z

Zwiększaj sprzedaż i podejmuj świadome decyzje biznesowe w oparciu o wiarygodne dane.
Skorzystaj z nowoczesnych narzędzi OTOMOTO Insights.

Czym jest OTOMOTO Insights?

OTOMOTO INSIGHTS to zbiór narzędzi dla profesjonalnych sprzedających, który wykorzystuje zaawansowaną analizę kluczowych danych.

Analiza Stocku

Zaawansowana analityka Twoich ogłoszeń

Barometr Zakupowy

Zobacz, jakie pojazdy warto kupić aby zwiększyć marże i obroty.

Raporty Rynku Motoryzacyjnego

Dane marko ekonomiczne, które kształtują rynek

Dlaczego robimy to najlepiej na rynku?

Nasze unikalne rozwiązania zostały stworzone po to, aby pomóc profesjonalnym sprzedającym osiągnąć sukces na rynku motoryzacyjnym. Dostarczamy precyzyjne dane, które pozwolą na zwiększenie rotacji zapasów i zwrotu z inwestycji.

Precyzyjność i adekwatność danych

Podczas przetwarzania danych opieramy się na wielu wiarygodnych źródłach dzięki czemu nasze analizy są wyjątkowo adekwatne i precyzyjne. Dzięki temu dostarczamy cenne i praktyczne spostrzeżenia i rekomendacje, które pomogą rozwijać biznes.

Efektywność i zwrot z inwestycji

Wiedza jest kluczem do sukcesu. Teraz możesz wykorzystać nieosiągalne dotąd informacje, aby zwiększyć efektywność swojego biznesu. Podejmuj świadome i racjonalne decyzje biznesowe.

Wygoda

Aby korzystanie z przygotowanych narzędzi było jak najbardziej wygodne zadbaliśmy o to, żeby wszystkie informacje były dostępne na Twoim koncie OTOMOTO.

Analiza Stocku

Analiza efektywności Twoich ogłoszeń w porównaniu z rynkiem

Analiza całego stocku

Szybki i czytelny wgląd w kondycję Twojego stocku. Dzięki temu dowiesz się, które ogłoszenia wymagają uwagi lub posiadają potencjał do optymalizacji.

Przejdź do Analizy Stocku

Analiza poszczególnych ogłoszeń

Sprawdź kondycję ogłoszenia, aby móc wprowadzić konkretne działania, które przyspieszą sprzedaż i zmaksymalizują zysk.

Przejdź do Analizy Stocku

Barometr Zakupowy

Informacje o rynku, które pomogą Ci realizować najlepszą strategię zakupową oraz świadomie budować stock.

Precyzyjne wskaźniki określające efektywność zakupu danego pojazdu

Wygodnie sprawdź które pojazdy będą odpowiednie dla Twojej strategii biznesowej. Parametry uwzględniają m.in. popyt, podaż czy ceny detaliczne.

Jak analizować wskaźniki?

Aby właściwie wykorzystać moc narzędzi analitycznych warto wiedzieć jak czytać wskaźniki oraz jakie decyzje podjąć w oparciu o nie.

Zobacz przykładowe scenariusze

Przykład 1 - optymalizacja ceny i zasięgu

Pojazd wolno rotujacy - prawdopodobnie nie zostanie szybko sprzedany

Zapas rynkowy w dniach (MDS)

>365 dni

cena względem rynku

103%

Wysoki MDS

Pojazdy takie jak ten, rotują wolno. MDS wynosi ponad 365 dni

Wysoka cena względem rynku

Cena pojazdu jest 3% ponad średnią ceną rynkową

Co zrobić

Sprzedający powinien obniżyć cenę pojazdu, przynajmniej do średniej i zadbać o odpowiednią ekspozycję ogłoszenia np. poprzez promowania

Przykład 2 - właściwa cena, potrzeba zasięgu

Pojazd wolno rotujący - prawdopodobnie nie zostanie szybko sprzedany. Odpowiednia cena, ale za mała ekspozycja (zasięg).

Zapas rynkowy w dniach (MDS)

>365 dni

cena względem rynku

105%

Wysoki MDS

Pojazdy takie jak ten, rotują wolno. MDS wynosi ponad 365 dni

Dobra cena względem rynku

Cena pojazdu jest 5% powyżej średniej ceny rynkowej

Co zrobić

Sprzedający powinien zadbać o odpowiednią ekspozycję ogłoszenia np. poprzez VAS

Przykład 3 - szansa na wyższą marzę!

Pojazd szybko rotujący - duża szansa na sprzedaż. Cena zgodna ze średnią rynkową - istnieje okazja na podniesienie ceny i zwiększenie marży"

Zapas rynkowy w dniach (MDS)

22 dni

cena względem rynku

100%

Niski MDS

Pojazdy takie jak ten, rotują szybko. MDS wynosi ponad tylko 22 dni

Dobra cena względem rynku

Cena pojazdu jest w średniej ceny rynkowej

Co zrobić

Sprzedający powinien wykorzystać okazję na zwiększenie marży ze sprzedaży tego samochodu.

Przykład 4 - takich pojazdów potrzebujesz!

Pojazd szybko rotujący - duża szansa na sprzedaż. Cena lekko powyżej średniej rynkowej, zwiększająca marżę.

Zapas rynkowy w dniach (MDS)

22 dni

cena względem rynku

105%

Niski MDS

Pojazdy takie jak ten, rotują szybko. MDS wynosi ponad tylko 22 dni

Dobra cena względem rynku

Cena pojazdu tylko 5% wyższa od średniej, co przy niskim MDS oznacza duże prawdopodobieństwo sukcesu

Co zrobić

Aby zarabiać więcej, sprzedający powinien szukać właśnie takich pojazdów.

Słowniczek Pojęć

Aby łatwiej było Ci wyciągać właściwe wnioski z danych analitycznych

Popyt

Popyt to szacowana liczba sprzedanych samochodów w danym okresie. Szacunek ten jest oparty o analizę czynników takich jak czas trwania i status ogłoszenia, aktywność użytkowników oglądających daną ofertę, cena.

Podaż

Podobne aktywne ogłoszenia dostępne obecnie na platformie OTOMOTO.

Średni zakres cen detalicznych

Detaliczne ceny sprzedaży proponowane przez sprzedawców w danym okresie czasu. Zakres: średnia.

Liczba dni od publikacji

Liczba dni od opublikowania ogłoszenia do momentu sprzedaży. Najlepsi sprzedawcy używanych samochodów starają się, aby przynajmniej 55% ich samochodów na sprzedaż była w ofercie nie dłużej niż 30 dni.

Rotacja Stocku

Częstotliwość obrotu stocku sprzedającego w ujęciu rocznym.

MDS (market days supply) -
Zapas rynkowy w dniach

Dni potrzebne na sprzedaż zapasu wszystkich podobnych samochodów na rynku, biorąc pod uwagę podaż i dzienny popyt w danym okresie - zazwyczaj 45 dni. Wskaźnik MDS poniżej 70 to dobry wynik.

Koszt uzyskania zysku ze sprzedaży

Stosunek kosztu zakupu i przygotowania pojazdu, do średniej ceny sprzedaży detalicznej podobnych pojazdów. Wskaźnik ten jest przydatny do oceny potencjału zysku. Najlepsi sprzedawcy dążą do wskaźnika 84%. Im niższy tym lepiej.

Ewolucja Ceny + Historia zmian

Różnica między obecną ceną, a ceną początkową oraz liczba dni od zmiany ceny. Przydatne do zarządzania i utrzymania efektywności sprzedażowej.

Cena względem rynku

Różnica pomiędzy ceną sprzedaży, a średnią ceną detaliczną dla podobnych pojazdów. Przydatne do określenia właściwej ceny pojazdu i potencjalnej zmiany tej ceny w przyszłości.