Prowadź biznes efektywniej z
Zwiększaj sprzedaż i podejmuj świadome decyzje biznesowe w oparciu o wiarygodne dane.
Skorzystaj z nowoczesnych narzędzi OTOMOTO Insights.
Czym jest OTOMOTO Insights?
OTOMOTO INSIGHTS to zbiór narzędzi dla profesjonalnych sprzedających, który wykorzystuje zaawansowaną analizę kluczowych danych.
Analiza Stocku
Barometr Zakupowy
Raporty Rynku Motoryzacyjnego
Dlaczego robimy to najlepiej na rynku?
Nasze unikalne rozwiązania zostały stworzone po to, aby pomóc profesjonalnym sprzedającym osiągnąć sukces na rynku motoryzacyjnym. Dostarczamy precyzyjne dane, które pozwolą na zwiększenie rotacji zapasów i zwrotu z inwestycji.
Precyzyjność i adekwatność danych
Podczas przetwarzania danych opieramy się na wielu wiarygodnych źródłach dzięki czemu nasze analizy są wyjątkowo adekwatne i precyzyjne. Dzięki temu dostarczamy cenne i praktyczne spostrzeżenia i rekomendacje, które pomogą rozwijać biznes.
Efektywność i zwrot z inwestycji
Wiedza jest kluczem do sukcesu. Teraz możesz wykorzystać nieosiągalne dotąd informacje, aby zwiększyć efektywność swojego biznesu. Podejmuj świadome i racjonalne decyzje biznesowe.
Wygoda
Aby korzystanie z przygotowanych narzędzi było jak najbardziej wygodne zadbaliśmy o to, żeby wszystkie informacje były dostępne na Twoim koncie OTOMOTO.
Analiza Stocku
Analiza efektywności Twoich ogłoszeń w porównaniu z rynkiem
Analiza całego stocku
Szybki i czytelny wgląd w kondycję Twojego stocku. Dzięki temu dowiesz się, które ogłoszenia wymagają uwagi lub posiadają potencjał do optymalizacji.
Przejdź do Analizy StockuAnaliza poszczególnych ogłoszeń
Sprawdź kondycję ogłoszenia, aby móc wprowadzić konkretne działania, które przyspieszą sprzedaż i zmaksymalizują zysk.
Przejdź do Analizy StockuBarometr Zakupowy
Informacje o rynku, które pomogą Ci realizować najlepszą strategię zakupową oraz świadomie budować stock.
Precyzyjne wskaźniki określające efektywność zakupu danego pojazdu
Wygodnie sprawdź które pojazdy będą odpowiednie dla Twojej strategii biznesowej. Parametry uwzględniają m.in. popyt, podaż czy ceny detaliczne.
Jak analizować wskaźniki?
Aby właściwie wykorzystać moc narzędzi analitycznych warto wiedzieć jak czytać wskaźniki oraz jakie decyzje podjąć w oparciu o nie.
Zobacz przykładowe scenariusze
Przykład 1 - optymalizacja ceny i zasięgu
Pojazd wolno rotujacy - prawdopodobnie nie zostanie szybko sprzedany
Zapas rynkowy w dniach (MDS)
>365 dni
cena względem rynku
103%
Wysoki MDS
Pojazdy takie jak ten, rotują wolno. MDS wynosi ponad 365 dni
Wysoka cena względem rynku
Cena pojazdu jest 3% ponad średnią ceną rynkową
Co zrobić
Sprzedający powinien obniżyć cenę pojazdu, przynajmniej do średniej i zadbać o odpowiednią ekspozycję ogłoszenia np. poprzez promowania
Przykład 2 - właściwa cena, potrzeba zasięgu
Pojazd wolno rotujący - prawdopodobnie nie zostanie szybko sprzedany. Odpowiednia cena, ale za mała ekspozycja (zasięg).
Zapas rynkowy w dniach (MDS)
>365 dni
cena względem rynku
105%
Wysoki MDS
Pojazdy takie jak ten, rotują wolno. MDS wynosi ponad 365 dni
Dobra cena względem rynku
Cena pojazdu jest 5% powyżej średniej ceny rynkowej
Co zrobić
Sprzedający powinien zadbać o odpowiednią ekspozycję ogłoszenia np. poprzez VAS
Przykład 3 - szansa na wyższą marzę!
Pojazd szybko rotujący - duża szansa na sprzedaż. Cena zgodna ze średnią rynkową - istnieje okazja na podniesienie ceny i zwiększenie marży"
Zapas rynkowy w dniach (MDS)
22 dni
cena względem rynku
100%
Niski MDS
Pojazdy takie jak ten, rotują szybko. MDS wynosi ponad tylko 22 dni
Dobra cena względem rynku
Cena pojazdu jest w średniej ceny rynkowej
Co zrobić
Sprzedający powinien wykorzystać okazję na zwiększenie marży ze sprzedaży tego samochodu.
Przykład 4 - takich pojazdów potrzebujesz!
Pojazd szybko rotujący - duża szansa na sprzedaż. Cena lekko powyżej średniej rynkowej, zwiększająca marżę.
Zapas rynkowy w dniach (MDS)
22 dni
cena względem rynku
105%
Niski MDS
Pojazdy takie jak ten, rotują szybko. MDS wynosi ponad tylko 22 dni
Dobra cena względem rynku
Cena pojazdu tylko 5% wyższa od średniej, co przy niskim MDS oznacza duże prawdopodobieństwo sukcesu
Co zrobić
Aby zarabiać więcej, sprzedający powinien szukać właśnie takich pojazdów.
Słowniczek Pojęć
Aby łatwiej było Ci wyciągać właściwe wnioski z danych analitycznych
Popyt
Popyt to szacowana liczba sprzedanych samochodów w danym okresie. Szacunek ten jest oparty o analizę czynników takich jak czas trwania i status ogłoszenia, aktywność użytkowników oglądających daną ofertę, cena.
Podaż
Podobne aktywne ogłoszenia dostępne obecnie na platformie OTOMOTO.
Średni zakres cen detalicznych
Detaliczne ceny sprzedaży proponowane przez sprzedawców w danym okresie czasu. Zakres: średnia.
Liczba dni od publikacji
Liczba dni od opublikowania ogłoszenia do momentu sprzedaży. Najlepsi sprzedawcy używanych samochodów starają się, aby przynajmniej 55% ich samochodów na sprzedaż była w ofercie nie dłużej niż 30 dni.
Rotacja Stocku
Częstotliwość obrotu stocku sprzedającego w ujęciu rocznym.
MDS (market days supply) -
Zapas rynkowy w dniach
Dni potrzebne na sprzedaż zapasu wszystkich podobnych samochodów na rynku, biorąc pod uwagę podaż i dzienny popyt w danym okresie - zazwyczaj 45 dni. Wskaźnik MDS poniżej 70 to dobry wynik.
Koszt uzyskania zysku ze sprzedaży
Stosunek kosztu zakupu i przygotowania pojazdu, do średniej ceny sprzedaży detalicznej podobnych pojazdów. Wskaźnik ten jest przydatny do oceny potencjału zysku. Najlepsi sprzedawcy dążą do wskaźnika 84%. Im niższy tym lepiej.
Ewolucja Ceny + Historia zmian
Różnica między obecną ceną, a ceną początkową oraz liczba dni od zmiany ceny. Przydatne do zarządzania i utrzymania efektywności sprzedażowej.
Cena względem rynku
Różnica pomiędzy ceną sprzedaży, a średnią ceną detaliczną dla podobnych pojazdów. Przydatne do określenia właściwej ceny pojazdu i potencjalnej zmiany tej ceny w przyszłości.