Jaecoo 7 debiutuje w Polsce. Chińczycy mają nad wyraz ambitne plany!
Po Omodzie 5 do Polski wjechał zupełnie nowy model siostrzanej marki Jaecoo, czyli 7. Ten rywal m.in. Hyundaia Tucsona zaskakuje nie tylko stylem, ale przede wszystkim wyposażeniem i ceną. Prawdziwym hitem będzie jednak wersja PHEV z zasięgiem ponad 1200 km.
Jaecoo, podobnie jak Omoda, to bardzo młody producent. Jego globalny debiut nastąpił w 2023 roku, a obie marki należą do koncernu Chery Automobile, który rozpoczął swoją działalność w 1997 roku. Obecnie jest on piątym co do wielkości koncernem motoryzacyjnym z Chin (TUTAJ poznasz ceny Omody 5).
Do tej pory z jego fabryk wyjechało 11 mln samochodów, a zeszłoroczna produkcja przekroczyła 1,88 mln pojazdów. W tym roku na polskim rynku Chińczycy chcą sprzedać 3200 aut, natomiast w przyszłym – ponad 18 000!
To bardzo ambitne plany, oznaczające pozostawienie z tyłu m.in. Renault (17 521 aut w 2023 r.), Dacii (17 216), Forda (11 665), Mazdy (10 895), Opla (9249), Peugeota (8528) czy Cupry (8517). Ich realizację, obok dostępności 3 modeli, mają pomóc urzeczywistnić atrakcyjne ceny, bogate wyposażenie, a także solidna, 7-letnia gwarancja mechaniczna z limitem przebiegu do 150 tys. km.
Produkty Omody i Jaecoo już można kupić u dealerów w Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Tychach oraz w Warszawie. Do końca tego roku sieć sprzedaży ma obejmować 30 punktów, natomiast do końca 2025 roku – 45.
Jaecoo 7: skromna gama silnikowa
Jaecoo 7 to SUV w stylu Land Rovera, dostępny w wariantach przednio- lub czteronapędowych. Oba są wprawiane w ruch przez ten sam, 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy (1.6 T-GDI) o mocy 147 KM i maksymalnym momencie 275 Nm. Zawsze do współpracy ma on 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową DCT.
Nowy SUV z Chin od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,3 s (11,4 s z układem 4x4) i rozpędza się do 180 km/h. Przy tym średnio na 100 km zużywa 7,5-8,0 l/100 km (4x4). Zbiornik paliwa ma pojemność 57 l, co oznacza, że powinien zapewnić zasięg 710-760 km.
W przyszłym roku do gamy Jaecoo 7 dołączy kolejny wariant silnikowy. Będzie to hybryda plug-in, składająca się z 1,5-litrowej jednostki T-GDI o sprawności cieplnej na poziomie 44% (w 1.6 T-GDI to 41%) i silnika elektrycznego. Clou programu będzie stanowić solidny akumulator trakcyjny o pojemności 18,3 kWh (TUTAJ znajdziesz megatest Omody 5 sprzed liftingu).
Powinien on zapewnić zasięg do 90 km na samym prądzie. Chińczycy twierdzą, że w pełni naładowany/zatankowany PHEV pokona ponad 1200 km bez konieczności uzupełniania prądu/benzyny.
Znakomite wyposażenie seryjne
Jaecoo 7 mierzy 450,0 długości, 186,5 cm szerokości oraz 168,0 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 267,2 cm. To wymiary niemal identyczne z Hyundaiem Tucsonem, legitymującym się, odpowiednio, 450,0 cm długości, 186,5 cm szerokości oraz 165,0 cm wysokości przy rozstawie osi o wartości 268,0 cm.
Do wyboru są dwie wersje Jaecoo 7. Urban ma napęd na przednie koła i kosztuje od 139 900 zł. Na jego pokładzie znajdziemy praktycznie kompletne wyposażenie seryjne. Obejmuje ono przede wszystkim:
- sterowane automatycznie reflektory LED
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele
- tapicerkę z ekologicznej skóry
- 10,25-calowy ekran zegarów
- system multimedialny z ekranem o przekątnej 13,2”
- 2-strefową klimatyzację
- bezprzewodowe interfejsy dla smartfonów
- ładowarkę indukcyjną o mocy 50W(!)
- chłodzony schowek w tunelu środkowym
- adaptacyjny tempomat
- dach panoramiczny
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- lakier metalizowany
Jaecoo 7 z napędem 4x4
Odmiana Offroad, legitymująca się prześwitem 20 cm (identyczny w 2WD), dysponuje seryjnym napędem na obie osie. Zapewnia on wybór różnych trybów pracy. Dostępne są: Snow, Mud, Sand i Offroad.
Cena? Jaecoo 7 Offroad kosztuje 157 900 zł i dysponuje m.in. większym, 14,8-calowym ekranem w konsoli środkowej, a także innymi dodatkami.
Najważniejsze z nich to:
- podgrzewana przednia szyba
- podgrzewana kierownica
- wentylowane fotele z funkcją pamięci
- podgrzewane skrajne miejsca kanapy
- wyświetlacz head-up
- 2-strefowa klimatyzacja z funkcją oczyszczania powietrza
- zestaw audio Sony z 8 głośnikami
Jak informowała w połowie czerwca Paulina Tyncer – brand manager Omoda & Jaecoo Automobile w Polsce – początkowo zamówienia na samochody będą realizowane w ciągu 2-3 miesięcy. Firma chce jednak zarządzać lokalnym stokiem w taki sposób, aby czas oczekiwania na samochód od momentu zamówienia do rejestracji nie przekroczył 2 tygodni.
Co istotne, w naszym kraju wkrótce powstaną trzy magazyny części, które „obsłużą” również m.in. Czechy i Węgry.