Jaguar XK8 – eleganckie auto dla pasjonata
Ile kosztuje Jaguar XK8?
W czasach produkcji, czyli w latach 1996 – 2006 roku, zakup Jaguara XK8 z pewnością nie był tani. Za nowe auto trzeba było zapłacić nawet 300 – 350 tys. złotych. Dziś najtańsze egzemplarze kosztują już 30 tys. zł., a najdroższe sięgają ok. 120 000 złotych. Czy większa dostępność oznacza, że Jaguar to auto dla każdego?
Jak jeździ Jaguar XK8?
Duży i ciężki Jaguar prowadzi się znakomicie. Pod warunkiem, że nie szalejemy na drodze. To samochód do spokojnej majestatycznej jazdy.
Przy zakupie Jaguara XK8 nie można trafić na słaby silnik, bo każda dostępna wersja może poszczycić się świetnymi osiągami. Dostępne są 4 silniki V8:
- wolnossący 4,0 o mocy 284 KM
- 4,0 o mocy 375 KM
- wolnossący 4,2 o mocy 298 KM
- 4,0 z kompresorem i 395 KM
Najczęstsze awarie
Jaguar XK8 to auto zaprojektowane z myślą o osobach, które nie muszą przejmować się ceną paliwa czy kosztem serwisowania. Choć w wersjach po liftingu z 2002 można zauważyć nieco mniejszy niż wcześniej apetyt na paliwo, nadal nie jest to auto ekonomiczne.
W modelach produkowanych do 2000 roku powierzchnię cylindrów pokrywano nikasilem. Powłoka słabo znosiła jednak zasiarczone paliwo a na dodatek nie lubiła niedogrzewania silnika. Efekt? Poważne usterki i konieczność rozbierania silnika.
Z kolei powodem częstych problemów silnika 4,0 był plastikowy napinacz rozrządu. Można sobie z tym poradzić i wymienić napinasz na metalowy, jednak to również wiąże się z droga naprawą. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na problemy z elektryką oraz niezbyt trwałe zawieszenie, którego serwisowanie jest kosztowne. Ewentualne naprawy, nawet te z pozoru błahe, mogą okazać się zabójcze dla portfela – wielu problemów nie da się rozwiązać przy pomocy zamienników.
Jednak wszystko rekompensuje komfort i przyjemność jazdy jaguarem. Chcesz wiedzieć więcej o tym wyjątkowym aucie? Zajrzyj do naszego testu.