7 kwietnia 2024

Jak sprzedawać części używane w internecie?

mechanik ze smartfonem

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że większość osób szukających konkretnych produktów lub usług zagląda w pierwszej kolejności do sieci. Jeśli więc sprzedajesz części używane do różnego rodzaju pojazdów, warto swoją ofertę udostępnić właśnie w internecie. Co zrobić, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów?

Postaw na popularne portale

Osoby sprzedające części używane do samochodów osobowych i ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych oraz innych pojazdów, mogą oczywiście założyć sklep internetowy. Wydaje się to rozsądne, zwłaszcza jeśli chcesz na sprzedaż wystawiać większą liczbę części używanych.

W takiej sytuacji musisz jednak zadbać o promocję strony, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Rozsądniejszym rozwiązaniem może więc okazać się skorzystanie z już istniejących platform umożliwiających sprzedaż i kontakt z zainteresowanymi klientami. Najlepiej jest wybierać portale popularne wśród osób poszukujących części używanych, jak OTOMOTO. Dlaczego? Stronę tę w 2022 roku odwiedzało średnio 14 milionów użytkowników miesięcznie (źródło: Google Analytics, dane za lipiec-grudzień 2023).

Tak duża grupa potencjalnych klientów w znacznym stopniu zwiększa szanse na sprzedaż części. Wykupienie odpowiedniego pakietu umożliwiającego publikowanie ofert na popularnej platformie jest korzystniejsze finansowo, niż stworzenie od podstaw sklepu internetowego i jego promocja, a przy tym znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Gotowe rozwiązania to także oszczędność czasu i co najważniejsze – baza potencjalnych klientów.

Korzystaj z wygodnych narzędzi do sprzedaży części używanych

Nawet najlepsza oferta nie znajdzie klienta, jeśli nie będzie widoczna. Sprzedaż części używanych do samochodów, motocykli i maszyn na OTOMOTO pozwala na dotarcie do dużej grupy odbiorców. To jednak nie jedyna korzyść. Dodatkowo wystawiane na tym serwisie ogłoszenia zależnie od wybranego pakietu mogą być publikowane także na OLX – portalu, z którego miesięcznie korzysta średnio 12 milionów użytkowników (źródło: Google Analytics, dane za lipiec-grudzień 2023).

W efekcie wystawiając części na OTOMOTO, docierasz do ogromnej grupy odbiorców.

Dla osób sprzedających większą liczbę części i kontaktujących się z wieloma klientami znaczenie na pewno będzie miała łatwość obsługi konta, publikowania ogłoszeń czy zarządzania wiadomościami. Na OTOMOTO możesz korzystać z profesjonalnych narzędzi wspierających sprzedaż i preferowanej formy obsługi klienta (czat, e-mail lub telefon). W ten sposób możesz skuteczniej prowadzić swój biznes i wypracować najlepszą dla swojej firmy strategię sprzedażową.

Dlaczego warto sprzedawać części na OTOMOTO?

Jako profesjonalny sprzedający możesz wybierać wśród kilku pakietów na OTOMOTO, co pozwoli ci znaleźć rozwiązanie dopasowane do twoich potrzeb. Zależnie od opcji możesz zapewnić ogłoszeniom dodatkową promocję, zwiększyć widoczność ofert, ale też zyskać dostęp do profesjonalnych narzędzi sprzedażowych. Decydując się na nieco droższe pakiety nie tylko promujesz wystawiane części, ale też swoją firmę. Warto przy tym wspomnieć, że im więcej części zostanie opublikowanych w ramach wybranego pakietu, tym niższa staje się cena za pojedyncze ogłoszenie.

Wystawienie używanych części na popularnym portalu to oczywiście nie wszystko. Na OTOMOTO sprzedający mogą korzystać ze sprawdzonych porad, dzięki którym stworzą oni jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów ogłoszenia. Znaczenie ma tu precyzyjny tytuł, dokładny opis i wyraźne zdjęcia. Odpowiednio przedstawiona oferta i jej właściwa promocja to większa szansa, że zobaczą ją zainteresowani kupnem części używanych klienci. Umieszczenie ogłoszenia na górze listy OTOMOTO, podbijanie go na liście wyników czy wyróżnienie na stronie głównej może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

Jeśli wystawiasz większą liczbę części, na pewno pod uwagę weźmiesz fakt, że tworzenie ogłoszeń na OLX jest bardzo proste. Co musisz zrobić?

  • wybierz odpowiednią kategorię, podkategorię i rodzaj wystawianego podzespołu
  • wpisz tytuł ułatwiający klientom odszukanie oferty
  • podaj nazwę producenta części i jej numer
  • określ do jakich modeli pojazdów będzie odpowiednia wystawiana część
  • podaj cenę
  • dodaj opis i zdjęcia przedstawiające stan części
  • ostatni etap to wybór rodzaju promocji ogłoszenia