9 kwietnia 2024

Jak zdobyć lojalnych klientów warsztatu samochodowego?

części pani z telefonem mechanik

Jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, z pewnością zależy ci na zdobyciu lojalnych klientów, którzy w przyszłości chętnie będą korzystać z twoich usług i polecą je znajomym. Jak zbudować ich zaufanie? Rzetelne wywiązywanie się ze swojej pracy to oczywiście podstawa, ale warto też zadbać o inne kwestie. Jakie?

Oszczędność czasu

Usterka używanego na co dzień samochodu to dla wielu osób duży problem. Podobnie jest z autem służbowym, ale też np. z samochodami ciężarowymi, dostawczymi, rolniczymi czy maszynami budowlanymi, bo awaria tego typu pojazdów oznacza przestoje w pracy. Nic dziwnego, że klientom zależy na jak najszybszej naprawie samochodu.

Aby uniknąć przetrzymywania pojazdu, rozsądnie jest przyjmować jednocześnie tylko tyle egzemplarzy, ile rzeczywiście jesteś w stanie naprawić. Zależy to od kilku czynników, jak np. liczba pracowników czy wyposażenie zakładu i jego wielkość. Na całkowity czas pobytu pojazdu w warsztacie wpływ ma m.in. również oczekiwanie na części. Zamiast zamawiać te fabrycznie nowe, warto zdecydować się na części używane, które są dostępne natychmiast.

Brak ukrytych kosztów

Koszty związane z naprawą auta, motocykla czy wykorzystywanych w firmie pojazdów to dla większości klientów niespodziewany wydatek. Jeśli jest to możliwe, staraj się określić koszty naprawy jak najwcześniej.

Wskazanie klientowi zakresu planowanych prac, pokazanie cen części wymaganych do naprawy, np. na platformie OTOMOTO, a także przedstawienie szacowanej sumy, jaką trzeba będzie zapłacić za usunięcie usterki, pomogą mu przygotować się finansowo na wydatek.

Brak ukrytych kosztów w tym przypadku przekłada się również na większe zaufanie klienta, bo wie za co płaci i nie musi obawiać się niespodziewanego wzrostu ostatecznej ceny naprawy pojazdu.

Niższe koszty naprawy

Nie ulega wątpliwości, że klienci chętniej zdecydują się na skorzystanie z oferty warsztatu oferującego swoje usługi taniej, niż u konkurencji. W jaki sposób obniżyć całkowity koszt naprawy? Jednym z rozsądnych sposobów jest oczywiście wykorzystanie sprawnych części używanych dostępnych np. na OTOMOTO. Każdy mechanik doskonale wie, że zarówno samochody osobowe, jak i pojazdy ciężarowe, motocykle czy maszyny rolnicze i budowlane mogą zużywać się w różnym stopniu.

Jeśli więc konkretny egzemplarz trafia do stacji demontażu, można z niego pozyskać wiele sprawnych podzespołów. Zakup części używanych nierzadko wiąże się z mniejszymi wydatkami, niż w przypadku nabywania tych fabrycznie nowych. W efekcie pozwala to obniżyć całkowity koszt naprawy pojazdu, co może zachęcić klienta do ponownego skorzystania z usług warsztatu i sprawi, że będzie go polecał znajomym.

Warto również wspomnieć, że wykorzystanie części używanych do naprawy auta, ciężarówki czy maszyny rolniczej ma również aspekt proekologiczny. Dając nowe życie ciągle sprawnym częściom ograniczasz potrzebę produkcji nowych elementów karoserii czy wnętrza pojazdu. Dla wielu klientów ta kwestia z pewnością także będzie miała znaczenie.

Gdzie kupować części?

Części używane są tańsze od tych nowych i dostępne natychmiast. Wykorzystując je w swoim warsztacie, możesz skrócić czas naprawy pojazdu i obniżyć jej całkowity koszt. A gdzie ich szukać? Ogromny wybór części do różnego rodzaju pojazdów osobowych, ciężarowych, budowlanych i rolniczych oraz motocykli znajdziesz na OTOMOTO.

Korzystając z tej popularnej platformy masz dostęp do wielu ofert w jednym miejscu, a wyszukiwarka umożliwia szybkie znalezienie wybranej części do konkretnego modelu, wystarczy tylko wpisać odpowiednią frazę. W łatwy sposób sprawdzisz też ceny poszczególnych części, co pozwoli oszacować koszt naprawy pojazdu. Ponadto możesz pokazać klientowi przykładowe oferty sprzedających, a jak już zostało wspomniane – to również ma wpływ na budowanie lojalności wśród osób korzystających z usług warsztatu.