Japoński hit w nowej odsłonie z polskimi cenami. Ile kosztuje Nissan Qashqai?
Gruntownie odnowiony Nissan Qashqai zyskał pod wieloma względami. Otrzymał wyposażenie godne klasy premium, wbudowane funkcje Google czy lepsze materiały w kabinie. Niestety, powyższe zmiany mocno wywindowały jego cenę na tle ustępującej wersji tego auta.
Artykuł zawiera autopromocję.
Nissan Qashqai w aktualnej odsłonie jest na rynku od 2021 roku. Ten samochód, powszechnie uważany za prekursora segmentu crossoverów, stanowi najważniejszy model tej japońskiej marki w Europie. Od 2021 roku do premiery odnowionej wersji znalazł tu 350 tys. nabywców.
Teraz 2025 Nissan Qashqai wjeżdża do salonów sprzedaży. Auto jest objęte 5-letnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 000 km. W przypadku wariantu e-POWER, czyli hybrydy, w której silnik spalinowy jest generatorem prądu, Japończycy zapewniają 8-letnią ochronę na akumulator trakcyjny z limitem przebiegu 160 000 km.
2025 Nissan Qashqai: 5 wersji układu napędowego
2025 Nissan Qashqai występuje z pięcioma wariantami układu napędowego. Podstawową wersję tego auta wprawia w ruch 1,3-litrowy silnik 4-cylindrowy z systemem miękkiej hybrydy. Rozwija 140 KM (240 Nm) i od 0 do 100 km/h rozpędza tego crossovera w czasie 10,2 s.
Standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią ręczną i przenosi moment obrotowy na przednie koła. 2025 Nissan Qashqai DIG-T MHEV 140 średnio na 100 km zużywa 6,3-6,5 l paliwa. Cena? Od 132 000 zł w wariancie Acenta.
158-konna odmiana tej jednostki napędowej stanowi wydatek przynajmniej 136 300 zł. Wraz z jej zakupem zyskuje się nieco lepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 9,5 s) i wyższą prędkość maksymalną (206 wobec 196 km/h) przy identycznym średnim zapotrzebowaniu na paliwo.
2025 Nisan Qashqai DIG-T MHEV XTRONIC, czyli z przekładnią bezstopniową, kosztuje od 146 300 zł w wersji przednionapędową i od 163 900 zł w odmianie 4x4. W drugim przypadku auto jest dostępne od lepiej wyposażonej odmiany N-Connecta.
Wariant 2WD od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,2 s i według danych fabrycznych średnio zużywa również 6,3-6,5 l benzyny na 100 km. Odmiana 4x4 potrzebuje 6,9-7,1 l paliwa i ze względu na wyższą masę własną (1502 wobec 1393 kg w wersji 2WD) do 100 km/h rozpędza się w 9,9 s.
Wyjątkowa hybryda
Japończycy na każdym kroku podkreślają, że nowy Nissan Qashqai jest najlepszy w wariancie e-POWER. Pod tą nazwą kryje się skomplikowany układ napędowy, składający się przede wszystkim z 3-cylindrowego, 1,5-litrowego silnika o mocy 158 KM, z falownika, akumulatora trakcyjnego oraz dodatkowego silnika elektrycznego (190 KM).
Ten ostatni przekazuje moment obrotowy do kół. Z kolei spalinowa jednostka napędowa jest odpowiedzialna za doładowywanie akumulatora. W efekcie nowy Nissan Qashqai e-POWER przyspiesza tak płynnie jak auto elektryczne, ale nie trzeba się w nim martwić o zasięg.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Nissana Qashqaia w OTOMOTO Lease.
Japoński crossover do 100 km/h rozpędza się w 7,9 s i średnio na 100 km zużywa 5,3-5,4 l benzyny. W oszczędzaniu paliwa pomaga m.in. funkcja e-Pedal Step, czyli mocna rekuperacja, dzięki której w czasie jazdy niemal nie trzeba używać pedału hamulca.
2025 Nissan Qashqai e-POWER 190 2WD to wydatek od 167 200 zł w wersji Acenta i od 171 200 zł w odmianie N-Connecta. Co istotne, ten japoński crossover sprzed modernizacji obecnie kosztuje wyraźnie mniej – od 156 200 zł (N-Connecta).
Zresztą dotyczy to jego każdej odmiany. Ceny startują więc od 116 500 zł (DIG-T MHEV 140 6MT 2WD), przez 120 800 zł (DIG-T MHEV 158 6MT 2WD) po 130 800 zł (DIG-T MHEV 158 XTRONIC 2WD). Z kolei za jedyny w ofercie wariant 4x4 trzeba zapłacić 148 900 zł.
2025 Nissan Qashqai: wyposażenie
2025 Nissan Qashqai występuje w 5 wariantach wyposażenia. Obok Acenta i N-Connecta, są to N-Design, Tekna oraz Tekna+.
Co zawiera Acenta? Oto jej najważniejsze elementy:
- 2-strefową klimatyzację automatyczną
- kamerę cofania
- światła full LED z czujnikiem zmierzchu
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów
- utrzymanie samochodu w pasie ruchu
- asystenta martwego pola lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym przy cofaniu
- adaptacyjny tempomat
- dostęp bezkluczykowy
- system multimedialny z 12,3-calowym ekranem bez integracji z usługami Google
- zegary z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem
Wersja N-Connecta jest bogatsza m.in. o:
- cyfrowe zegary z 12,3-calowym ekranem
- system multimedialny z 12,3-calowym ekranem i zintegrowanymi usługami Google
- zestaw kamer dookoła nadwozia
- relingi dachowe
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
W wariancie N-Design otrzymujemy ponadto:
- 20-calowe obręcze z lekkich stopów
- panoramiczne okno dachowe
- lakierowane dolne elementy nadwozia
- tapicerkę półskórzaną z elementami z Alcantary
- rozbudowane oświetlenie nastrojowe
Do odmiany Tekna Nissan dokłada z kolei:
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- 19-calowe obręcze z lekkich stopów (zamiast 20-calowych w N-Design)
- 10,8-calowy ekran head-up
W najbogatszym wariancie Tekna+ otrzymujemy dodatkowo:
- 20-calowe obręcze z lekkich stopów
- tapicerkę skórzaną premium z elementami z Alcantary
- fotele z masażem i pamięcią ustawień
- nagłośnienie Bose z 10 głośnikami
Zupełnie przeprojektowany przód
2025 Nissan Qashqai najbardziej zmienił się z przodu. Tutaj rozciągnięto osłonę chłodnicy, która teraz składa się z kilkudziesięciu błyszczących, trójwymiarowych elementów, pomalowanych czarną farbą. Wydają się one jakby unosić pomiędzy maską, a miejscem na tablicę rejestracyjną (TUTAJ poznasz plany Nissana).
Nowe są również reflektory. Obecnie składają się z adaptacyjnego modułu świateł drogowych, uzupełnionego o mniejszy moduł, zapewniający szerszy snop w warunkach słabego oświetlenia i mgły. Światła do jazdy dziennej mają z kolei 5 diod o takim samym kształcie, jak elementy chłodnicy. Otaczają one reflektory od dołu, łącząc się z cienkim paskiem u góry.
Z boku nadwozia nowy, 2025 Nissan Qashqai w wyższych wersjach wyposażenia otrzymał nowe, czarne wykończenie pod drzwiami i nadkolami. Z kolei z tyłu zmiany są już czysto kosmetyczne. Kształt lamp pozostał nietknięty, jednak nieco zmieniono ich wnętrze i zastosowano dynamiczne kierunkowskazy.
„Czerwone elementy oświetleniowe składają się teraz z czterech pojedynczych elementów, które nawiązują do kształtu elementów w przedniej osłony chłodnicy. Wydają się unosić w obudowie świateł i mają teraz charakterystyczny odcień czerwieni” – czytamy w informacji prasowej.
2025 Nissan Qashqai: uzupełniona paleta kolorów
Nowy, 2025 Nissan Qashqai standardowo jeździ na 18-calowych obręczach aluminiowych z diamentowym szlifem. W wyższych odmianach dostępne są koła 19- lub 20-calowe – również z podobnym wykończeniem.
Paletę kolorów uzupełniono o trzy nowe. Czyli biały Pearl White, czarny Pearl Black, a także Deep Black. Ten ostatni, w zależności od kąta padania światła może mieć bardziej zielony lub turkusowy odcień. Dodatkowo pięć barw nadwozia występuje w wariantach dwukolorowych, a więc z czarnym dachem.
Gamę nowego Nissana Qashqaia uzupełnił wariant N-Design. Z zewnątrz poznamy go głównie po 20-calowych obręczach z lekkich stopów, a także nadkolach i dolnych dokładkach malowanych w kolorze nadwozia.
Lepsze wykończenie
Nissan tchnął powiew świeżości również do kabiny Qashqaia. Zyskała ona nie tylko na wyglądzie i jakości, ale również na nowoczesności. Nowe materiały zdobią teraz konsolę środkową wokół dźwigni zmiany biegów, a w przestrzeni pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a schowkiem pojawił się element dekoracyjny.
Wyższe wersje wyróżniają się nowymi aplikacjami z Alcantary w kopicie, drzwiach, pokrywie na konsoli środkowej, a także na nakolannikach. Odświeżono też wykończenie siedzeń, które w najdroższych odmianach wyróżniają się częściowo pikowaną „skórą premium” lub pikowaną skórą syntetyczną. W wersji N-Design siedzenia wykonano z czarnej skóry ze wstawkami z Alcantary.
Nowy, 2025 Nissan Qashqai ma teraz wzbogacone oświetlenie nastrojowe, a także ulepszony zestaw kamer dookoła nadwozia (funkcja AVM). Wyposażony w funkcję 3D, pozwala kierowcy nie tylko zobaczyć widok z góry, ale również wizualizować samochód z ośmiu różnych punktów.
Poza tym, poprzez „przezroczystą maskę” może on widzieć położenie przednich kół. Ma to umożliwić precyzyjne manewrowanie w miejscach parkingowych, gdzie np. znajdują się wysokie krawężniki.
AVM od teraz jest zaopatrzone w tzw. pamięć lokalizacji miejsc parkingowych. Dzięki niej można zapisywać odwiedzane lokalizacje parkingowe za pomocą GPS-u. „Kiedy tak się stanie, samochód zapamięta dokładną pozycję, aby za każdym razem umożliwić idealne zaparkowanie. Jest to szczególnie przydatne, gdy dostępna jest niewielka ilość miejsca” – informuje japoński producent.
2025 Nissan Qashqai: z funkcjami Google
Ekran wskaźników zyskał nieco zmienioną grafikę, w tym tryb minimalny, mający zmniejszyć rozproszenie uwagi kierowcy. Z kolei system informacyjno-rozrywkowy otrzymał możliwość bezprzewodowych aktualizacji oraz wbudowane funkcje Google.
W rezultacie kierowca ma m.in. dostęp do Map Google, czy asystenta głosowego. Dzięki niemu możliwy jest nie tylko bardzo sprawny wybór miejsca docelowego, ale również sterowanie klimatyzacją oraz ogrzewaniem foteli i przedniej szyby.
Ponadto nowy system multimedialny zapewnia dostęp do aplikacji ze sklepu Google Play (TUTAJ poznasz najlepszy system multimedialny według OTOMOTO).