Jeep Avenger – Najmniejszy Jeep w historii | Test OTOMOTO TV
Jeep Avenger jest poręczny, zgrabny i wystarczająco dynamiczny. No i ma napęd spalinowy. Czy pierwszy w historii miejski Jeep, który na dodatek powstaje w Polsce zawojuje rynek?
Jeep Avenger to pierwszy w historii marki miejski Jeep. To najmniejszy crossover marki, rywalizujący z autami w segmencie B. Zbliżony jest wielkością do Renegada, ale ma zdecydowanie bardziej miejski charakter. Właśnie dlatego jest niżej zawieszony, w standardzie ma 16-calowe felgi (w najbogatszej wersji 18-calowe) i przedni napęd, choć w wersji elektrycznej w niedalekiej przyszłości ma się pojawić także wersja 4×4.
Auto ma nieco ponad 4 metry długości, a rozstaw osi to 256,2 cm. Powstało na francuskiej platformie e-CMP2 grupy Stellantis, na której powstają także m.in. Peugeot e-208 i DS3 Crossback. Miejsca za kierownicą i na miejscu pasażera jest wystarczająco. Jak na miejskie auto przystało, nieco ciaśniej jest na tylnych fotelach. Avenger służy bowiem do krótkich dojazdów, a nie wielokilometrowych wypraw w nieznane. Bagażnik także ma niewielką pojemność, choć na miejskie potrzeby 355 litrów w zupełności wystarczy.
Avenger to bliźniak Fiata e600, który dostępny będzie wyłącznie z napędem elektrycznym oraz małej Alfy Romeo, której na rynku jeszcze niema.
Wnętrze sprawia dobre wrażenie. Materiały są przyjemne w dotyku, a całość ożywia element deski rozdzielczej w kolorze nadwozia. W tunelu środkowym jest olbrzymi schowek zamykany czymś w rodzaju przykrywki na magnes w całości zdejmowanej. Pod deską umieszczono także kolejny schowek i to na całej jej długości. Nad całością dominuje oczywiście ekran dotykowy. Na szczęście poniżej zlokalizowano przyciski nawigacji.
Jeep Avenger – jaki silnik?
Na początku Avenger miał być oferowany w Polsce wyłącznie w wersji elektrycznej BEV. Finalnie pojawi się także odmiana spalinowa do tej pory zarezerwowana dla rynku hiszpańskiego i włoskiego.
Elektryk ma silnik o mocy 156 KM i 260 Nm oraz baterię trakcyjną o pojemności 51 kWh netto. Można ją ładować prądem stałym o mocy 11 kW lub zmiennym 11 kW. Producent deklaruje zasięg na napędzie elektrycznym do 400 km w cyklu mieszanym (WLTP) i ponad 550 km w trybie jazdy miejskiej. Średnie zużycie energii ma wynosić 15,8 kWh/100 km. W przyszłości wersja 4×4 otrzyma dodatkowy silnik na tylnej osi.
Spalinowa odmiana Jeepa Avengera wyposażona będzie z kolei w silnik turbo 1.2 l. Puretech, ten sam który pracuje w innych modelach grupy. Trzycylindrówka będzie miała moc 100 KM, a moment będzie trafiał na przednie koła za pośrednictwem 6 biegowej skrzyni manualnej.
Jeep Avenger - ile kosztuje?
Avenger niezależnie od napędu, oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia Avenger, Longitude, Altitude, Summit. Do wyboru będzie także 5 pakietów, 7 kolorów nadwozia (dwubarwne z czarnym dachem tylko w wyższych wersjach) oraz 4 wzory felg (od 16„ do 18„).
Jeep Avenger z silnikiem spalinowym kosztować będzie 99 900 zł. Wersja elektryczna to już wydatek przynajmniej 170 tys. zł.
W tym odcinku testujemy Jeepa Avengera, mściciela z USA, Włoch, Francji i Polski. Premiera tego auta mogła przejść w naszym kraju bez echa, czy tak było? Czym Jeep Avenger różni się od reszty crossoverów z segmentu B? Czy tym samochodem można się zapuścić w teren? Ile kosztuje najtańszy Avenger? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV.
Zapraszamy do oglądania! Testowany model to Jeep Avenger z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 KM.