Kia Ceed II – koreański Golf | Test OTOMOTO TV
Kia Ceed II to awangardowo i dynamicznie zaprojektowany samochód kompaktowy, który szturmem podbił serca europejskich kierowców. Druga generacja auta zmieniła się nie tylko z zewnątrz, ale także w kabinie.
Kia Ceed II generacji pojawiła się na rynku w 2012 roku i produkowana była do 2018 roku. W porównaniu do poprzedniczki samochód zyskał bardziej awangardową i dynamiczną stylizację nadwozia, z dużymi strzelistymi reflektorami i obłą atrapą chłodnicy, a także biegnącą ku górze linią okien i wysoko umieszczonymi lampami tylnymi wzorem mniejszego Rio. Na klapie bagażnika pojawił się niewielki spojler.
Jeszcze większe zmiany pojawiły się we wnętrzu. Deska rozdzielcza powstała według nowego projektu. Stała się masywna, z wysoko zabudowaną konsolą centralną, a także skierowanemu ku kierowcy zestawowi przyrządów.
Dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej, na której oparto także pokrewnego Hyundaia i30, Kia Cee’d (oficjalna pisownia, którą później zmieniono) drugiej generacji urosła. W połączeniu z większym rozstawem osi oferuje we wnętrzu sporą przestrzeń i miejsce na bagaż.
Zachowano trzy wersje nadwoziowe: 5-drzwiowego hatchbacka, odpowiednika 3-drzwiowego (Pro_cee’d) i kombi z pojemnym, 528-litrowym bagażnikiem.
Facelifting
W połowie 2015 roku Kia cee’d przeszła restylizację nadwozia. Zmieniony został m.in. przedni i tylny zderzak, wzór atrapy chłodnicy, a także tylne lampy, które wyposażone zostały w diody LED. Wygląd zderzaków 3 i 5-drzwiowego hatchbacka upodobniono do topowego wariantu GT.
We wnętrzu pojazdu dodano chromowane dodatki. Przy okazji liftingu poszerzono ofertę jednostek napędowych o trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 120 KM, a także delikatnie zmodernizowano paletę jednostek napędowych.
Standardowe wyposażenie podstawowej wersji pojazdu obejmuje m.in.: 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, radio CD/MP3, zamek centralny, elektryczne sterowanie szyb przednich oraz elektryczne sterowanie lusterek.
Kia Ceed II – jaki silnik wybrać?
Ceed drugiej generacji odziedziczył w dużej mierze silniki z poprzedniczki. Zachowano wolnossące jednostki, ale zrezygnowano z montażu silników 2-litrowych. Znacznie więcej zmian w gamie wprowadzono przy okazji faceliftingu.
Wśród silników benzynowych znaleźć można:
- 1.0 T-GDI (100 KM, 120 KM)
- 1.4 CVVT (99 KM)
- 1.6 GDI (135 KM)
- 1.6 T-GDI (204 KM)
Bazowym silnikiem był wolnossący 1.4 CVVT (zmienne fazy rozrządu) o mocy 100 KM. Lepsze parametry przyspieszenia zapewnia jednak silnik 1.6 GDI o mocy 135 KM. Zapewnia przyspieszenie do setki w niecałe 10 sekund i zapewnia lepszą dynamikę przy niewiele większym zużyciu paliwa. W Ceedzie GT oferowano jego odmianę turbodoładowaną T-GDI z podniesioną mocą do 204 KM. Po liftingu do Ceeda trafił benzynowy silnik 3-cylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM.
Kia Ceed II - silniki
Kia Ceed II – ile kosztuje?
Najtańsze Ceedy drugiej generacji wyceniane są na około 11-15 tys. zł. Warto zauważyć, że najczęściej to auta z silnikami Diesla. Za benzynę trzeba zapłacić już około 20 tys. zł.
Za 30-40 tys. zł można już wybierać spośród różnych wersji wyposażenia, a za 60 tys. zł znaleźć można prawdziwą perełkę w wyposażeniu Business Line z niewielkim przebiegiem i z ostatnich miesięcy produkcji.
W tym odcinku testujemy Kia Ceed drugiej generacji, czyli zwyczajny, popularny, kompaktowy samochód. Czym różni się od poprzednika? Jakie wrażenia robi jazda tym modelem? Czy warto zdecydować się na zakup koreańskiego auta? Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie z rynku wtórnego? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV.
Zapraszamy do oglądania! W tym odcinku testujemy Kia Ceed II z 2017 r. z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM.



