KIA CEED I – bezawaryjne i oszczędne auto
Czy KIA CEED I jest bezawaryjna?
Usterki w Kii zdarzają się sporadycznie i zwykle są łatwe do naprawienia. Silniki o pojemności 2,0 mają pasek rozrządu, który trzeba dość regularnie wymieniać. Z kolei łańcuch rozrządu w silnikach 1,4 i 1,6 nie wymaga specjalnej opieki. W Kii psują się nietrwałe tuleje, sworznie wahaczy oraz łączniki stabilizatora. Wszystkie te części są jednak tanie i łatwe do wymiany.
Od czasu do czasu zdarzają się także problemy z elektryką szyb czy radia. W egzemplarzach sprzed liftingu problemem mogła być korozja. W modelach sprzed liftingu, czyli produkowanych do 2009 roku, powłoka lakiernicza była bardzo słaba – na tyle, że auta były ponownie malowane w ramach gwarancji.
Jaki silnik wybrać?
W przypadki Kii Ceed z silnikiem benzynowym dostępne są trzy pojemności: 1,4 l, 1,6 l oraz 2,0 l o mocach od 90 do 143 koni. Żadnego z nich nie trzeba się obawiać, więc przy zakupie wystarczy dobrać moc do swoich potrzeb.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku silników Diesla. Kia Ceed oferuje silniki wysokoprężne o pojemnościach 1,6 i 2,0 oraz mocy od 90 do 140 KM. Warto wiedzieć, że silniki 1,6 produkowane od 2007 do 2009 roku nie posiadały koła dwumasowego, co znacznie wpłynęło na ograniczenie ich awaryjności i ewentualnych napraw.
Ile kosztuje KIA CEED?
Czy niezawodność jest droga? Ceny Kii Ceed I wahają się między 6000 a 33 tys. zł. Chcesz wiedzieć, czego możesz spodziewać się po zakupie KII? Zajrzyj do naszego testu.