9 lutego 2021
Kia Sorento – Za a nawet przeciw
Wydaje się olbrzymia, a jest tylko niewiele większa od poprzedniczki. Za to świetnie wygląda, ma bardzo dobrze wykończone wnętrze, bogate wyposażenie i niezłą cenę. Czym może odstraszać Kia Sorento? Napędem. Do wyboru jest Diesel lub hybryda z małym silnikiem 1.6 T-GDI.
Zamiast pisać kolejny test albo opinię o wcale nie nowym już modelu, postanowiliśmy wypunktować jego słabe i mocne strony. Dlaczego warto zainteresować się Kią Sorento albo co może zdyskwalifikować to auto?
Oto nasz subiektywny przegląda „Za a nawet przeciw”.
Za…
- Zaskakujące osiągi (230 KM, 350 Nm i przyspieszenie do setki 8,6 s.) jak na tak mały silnik spalinowy
- Przestronne wnętrze
- Pojemny bagażnik 813 litrów przy dwóch rzędach i 187 przy trzech rzędach
- Napęd hybrydowy w podstawowej odmianie
- Napęd na cztery koła przekazywany płynnie między przednią a tylną osią (50:50).
- Atrakcyjny wygląd
- Bogate wyposażenie
- Precyzyjne wykończenie
- Blind Spot ViewMonitor — asystent martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu z kamer bocznych na wyświetlaczu centralnym Automatyczna skrzynia biegów z łopatkami
- Zawieszenie, które dobrze radzi sobie z dużym i ciężkim (1800 kg) nadwoziem
- Świetne wygłuszenie
- Cupholdery w tylnych drzwiach
- Fizyczne przyciski m.in. klimatyzacji i pogłośnienia radia mimo ekranu dotykowego
- Gniazda USB w oparciach foteli
- System otwierania bezdotykowego, bez konieczności machania nogą
- Wersja 7. miejscowa w podstawie
- Fizyczne koło zapasowe
- Wersja hybrydowa w podstawie
- Atrakcyjna cena podstawowa 159 tys. zł i dla wersji hybrydowej
- Bateria umieszczona pod fotelem pasażera, dzięki czemu nie zmniejszył się ani bagażnik, ani zbiornik paliwa
- Dostępny interkom (w wersji podstawowej za dopłatą)
… a nawet przeciw
- Silnik benzynowy małej pojemności w stosunku do wielkości samochodu
- Stosunkowo mała bateria o pojemności 1,49 kWh
- Wysokie spalanie (realnie 9-10 litrów benzyny)
- Standardowy napęd na przednie koła, napęd 4×4 za dopłatą 9000 zł.
- Możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 1650 kg (hybryda)
- Nieintuicyjne menu, dotarcie do funkcji wymaga przeklikania
- Nieprzyjemne przechyły nadwoziach na szybko pokonywanych łukach
- System UVO Connect – zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji (wolimy Android auto)
- Android Auto i Apple CarPlay nie wyświetla pełnych informacji
- Małe schowki w drzwiach
- Brak systemu Isofixa na fotelu pasażera i środkowym miejscu kanapy
- Dźwięki natury w Kia Sorento (deszczowy dzień, ciepło przy kominku, ogródek kawiarniany, śnieżna wioska), czyli wgrane pliki muzyczne gotowe do odtworzenia
- Wysoka cena Diesla (od 189 tys. zł.) w standardzie z napędem AWD i ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową.