5 grudnia 2023

Kia Sorento II z przebiegiem ponad 960 tys. km: nowy silnik co ok. 108 000 km

Kia Sorento II

Historia zna wiele przypadków aut spalinowych o dużych przebiegach. Wszystkie łączy jedno – przestrzeganie zaleceń serwisowych. Ale przypadek tej Kii Sorento II z 2012 roku pokazuje, że nawet regularna wymiana oleju nie daje gwarancji długiej żywotności.

Dosłownie przed chwilą informowaliśmy o Tesli z przebiegiem 1,9 mln km. Auto ma aktualnie czwarty akumulator i 14. silnik elektryczny. Choć jeden z nich wytrzymał ponad 700 000 km, większość miała problem z pokonaniem 100 000 km.

Tak duża częstotliwość wymiany jednostek napędowych może budzić duże obawy związane z elektromobilnością. W końcu znany jest przypadek Toyoty Corolli z przebiegiem 2 mln km bez remontu silnika czy Hondy Accord, która pokonała 1,6 mln km i… tylko raz odmówiła posłuszeństwa.

Oba te auta łączy wyjątkowa troska ich właścicieli o przestrzeganie zaleceń serwisowych. Również właściciel Kii Sorento II z przebiegiem ponad 960 tys. km dokonywał bardzo częstych wymian oleju. A mimo tego w jego aucie silnik wymieniano 9 razy (TUTAJ przeczytasz, czym grozi brak serwisowania samochodu).

Kia Sorento II:

Opisywana, pechowa Kia Sorento II opuściła bramy fabryki w 2012 roku. Właściciel wykupił na to auto rozszerzoną, 10-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Choć w ten sposób poniósł dodatkowe koszty – okazało się to być strzałem w dziesiątkę.

O historii samochodu poinformował na platformie reddit mechanik, pracujący w serwisie, który odwiedzała Kia Sorento II. Co ciekawe, auto rocznie pokonywało średnio około 98 000 km, a jego właściciel prowadził bardzo skrupulatną dokumentację serwisową. Ba, zapisywał nawet każde tankowanie, czy... pompowanie opon.

Do mechanika dotarł amerykański portal The Drive. Według niego Kia Sorento II była… katowana. Serwisant twierdzi zresztą, że słyszał to z ust kierowcy, iż ma on bardzo ciężką nogę, co częściowo może tłumaczyć konieczność wymiany 9 silników. Szczególnie, jeśli wsiada się do zimnego auta i od razu daje mu do wiwatu.

Ale to nie wszystko. W tym koreańskim aucie na gwarancji wymieniono 4 skrzynie biegów, a w trakcie jego życia przeprowadzono 203 wymiany oleju w silnikach oraz 20 razy w przekładniach automatycznych.

Wadliwy silnik Theta II?

Według Amerykanów z The Drive tylko część winy za konieczność tak częstych wymian silnika leży po stronie właściciela Kii Sorento II. Uważają oni bowiem, że 4-cylindrowa jednostka 2.4 z serii Theta II nie jest doskonała. Szczególnie jej wcześniejsze wersje – jeszcze bez turbodoładowania.

Znane są bowiem przypadki pożarów takich silników, pozwy zbiorowe związane z podobnymi awariami występującymi w wielu samochodach oraz inne przypadłości. Ba, jeśli dodać do tego, że właściciel opisywanej Kii Sorento II średnio wymieniał olej co około 8 000 km – zdecydowanie dobrze to nie świadczy o tej jednostce napędowej.

Duży przebieg w ciągu 10 lat właściciel uzyskał jeżdżąc często do Kalifornii i z powrotem z okolic Minneapolis w Minnesocie, gdzie znajduje się serwis koreańskiej marki. Oba stany dzieli około 3200 km.

Jak twierdzi mechanik, właściciel auta był normalnym facetem. Ale w serwisie Kii są też ludzie, którzy uważają, że był on handlarzem narkotyków. Jeden z techników rzekomo w drugim rzędzie Sorento II znalazł kilka opakowań trawy.

Po wygaśnięciu rozszerzonej gwarancji właściciel Kii Sorento II nie był już zainteresowany tym samochodem. W rezultacie sprzedał go dealerowi za 1425 dolarów i jednocześnie kupił używanego Saturna Vue w cenie 18 000 dolarów.

Kia Sorento II w serwisie OTOMOTO

W serwisie OTOMOTO największym przebiegiem wśród Kii Sorento II legitymuje się egzemplarz z 2010 roku, wprawiany w ruch przez 2,2-litrowy silnik wysokoprężny. Samochód do tej pory pokonał 357 000 km.

Niestety, jak donosi właściciel, auto miało zderzenie z jeleniem, dlatego jego przód jest mocno uszkodzony. Silnik jednak odpala. Cena? 21 000 zł.

Mniejszym, 288-tysięcznym przebiegiem wyróżnia się Kia Sorento II, również wprawiana w ruch przez 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 197 KM. Auto dysponuje napędem na obie osie i bogatym wyposażeniem seryjnym, obejmującym m.in. skórzaną tapicerkę.

Według właściciela, oferowana przez niego Kia Sorento II nie wymaga wkładu własnego, a silnik i skrzynia działają bez zarzutu. Cena? 37 800 zł.