Koncern Jaguar Land Rover ma nowe logo i nazwę

Koncern motoryzacyjny Jaguar Land Rover z początkiem czerwca zmienił nazwę na JLR i wprowadził nowe logo. To efekt prowadzonego od kilku miesięcy rebrandingu. Dodatkowo marka Land Rover została podzielona na trzy mniejsze firmy.
Wizerunkowe zmiany Jaguar Land Rover
Do tej pory firma używała pełnej nazwy Jaguar Land Rover. Zdarzało się im już jednak korzystać także ze słowa JLR w odniesieniu do konsorcjum składającego się z marek Jaguar i Land Rover. To nic innego jak skrót stworzony na bazie pierwszych liter członów nazw obu producentów.
Od 1 czerwca 2023 r. nowa identyfikacja marki zawiera w sobie oficjalną nazwę JLR oraz nowe logo koncernu. (ZOBACZ też: Czy wiesz, że… Porsche właśnie odświeżyło swój herb? Nie poszło jednak w stronę minimalizmu).
Skąd pomysł na zmianę?
Nowe, odświeżone logo JLR będzie eleganckie, nowoczesne i ma odzwierciedlać „myślenie w przód". Oznacza zarówno zgodność z tradycją, jak i wyznaczenie początku nowego etapu w historii wszystkich marek podlegających motoryzacyjnemu potentatowi.
Pierwsze wzmianki na temat tych zmian zaczęły się kilka tygodni temu. Media otrzymały informację, że jest to część większego plan nazwanego strategią „JLR Reimagine”. W jej ramach powstał projekt „House of Brands". W efekcie tych zmian obecnie funkcjonują trzy marki: Jaguar, Range Rover, Defender i Discovery. Na te działania firma miała przeznaczyć 18,6 miliarda dolarów.
W stronę elektryfikacji
Brytyjczycy zmierzają w stronę pełnej elektryfikacji swoich ofert. Zgodnie z najnowszymi założeniami, wkrótce zostanie zaprezentowana platforma ELR, która jest dedykowana SUV-om na prąd. Ma ona stanowić podstawę dla elektrycznego Range Rovera, który zadebiutuje już w 2025 roku.
Z kolei Jaguar zyska architekturę JEA, która trafi do trzech modeli elektrycznych debiutujących w najbliższych miesiącach. Jednym z nich ma być czterodrzwiowe GT, który ma imponować swoją mocą.