18 kwietnia 2025

Kolejny Leapmotor wchodzi do gry. Tym razem to rywal m.in. Tesli Model 3

Leapmotor B01

Leapmotor sypie nowościami. Po niedawnym B10, teraz Chińczycy pokazali zupełnie nowe B01. To średniej wielkości limuzyna, która na rynku z pewnością będzie chciała podgryźć sprzedaż Tesli Model 3. Czy trafi do Europy?

  • Nowy model Leapmotora ujawniono na zdjęciach chińskiego MIIT.
  • To limuzyna, mająca na rynku rywalizować m.in. z Teslą Model 3.
  • Leapmotor B01 mierzy 477 cm długości i na początku będzie miał napęd wyłącznie elektryczny.

Leapmotor do Polski zawitał pod koniec lutego 2025 roku. Obecnie dysponuje 13 salonami sprzedaży, a w swojej ofercie ma 3 modele. To malutkie T03, którego produkcję w Tychach wstrzymano pod koniec marca, oraz C10 EV i C10 REEV. To ostatnie auto ma napęd hybrydowy.

Chińczycy niedawno wprowadzili do sprzedaży w Państwie Środka model B10, który z miejsca okazał się bardzo dużym sukcesem. Teraz dołącza do niego B01. Czy trafi do Europy? Tego na razie nie wiadomo.

Wiadomo za to, że Leapmotor szykuje premierę zupełnie nowego samochodu podczas targów motoryzacyjnych IAA Mobility 2025, mających odbyć się w Monachium we wrześniu tego roku. Być może będzie to właśnie B01.

TUTAJ przeczytasz porównanie Dacii Spring z Leapmotorem T03.

Leapmotor B01: kawał samochodu

Leapmotor B01 powstał na tej samej platformie, co B10. Ten chiński samochód mierzy 477 cm długości, 188 cm szerokości oraz 149 cm wysokości. Wszystko to przy rozstawie osi wynoszącym 273,5 cm.

Zewnętrzny projekt jego nadwozia jest utrzymany w stylu innych modeli Leapmotora. Oznacza to przede wszystkim miękkie linie oraz wąskie reflektory i pas świateł ciągnący się przez pokrywę bagażnika.

Podobnie jak w modelach Audi, Leapmotor B01 zaoferuje zmienną sygnaturę tylnych lamp, a także opcjonalny dach panoramiczny. Za dopłatą dostępny będzie również LiDAR, który ma zapewnić „inteligentne” możliwości prowadzenia, w tym z wykorzystaniem nawigacji w miastach i na autostradach.

TUTAJ przeczytasz, jak jeżdżą Leapmotory T03 i C10.

Nie tylko elektryk?

Do napędu Leapmotora B01 początkowo posłużą wyłącznie silniki elektryczne. Podstawowy wytwarza 179 KM, natomiast mocniejszy – 218 KM. Czerpią one prąd z baterii litowo-żelazowo-fosforanowej. Pojemności akumulatorów, szybkości ładowania, ani zasięgów na razie nie ujawniono.

Jak na tak duży samochód elektryczny, Leapmotor B01 wcale nie jest ciężki. Waży bowiem od 1660 kg, co odpowiada porównywalnym modelom spalinowym. Przykład? To choćby BMW 320d cechujące się masą własną na poziomie 1630 kg, czy Volkswagen Passat 2.0 TDI – 1678 kg.

Co istotne, Leapmotor B01, który korzysta z tych samych elementów konstrukcyjnych, co B10, będzie mógł zostać zaopatrzony również w hybrydowy układ napędowy. Taki wariant B10 został już oficjalnie zapowiedziany.

TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena Passata 2.0 TDI.

Kiedy na rynku?

Rynkowa premiera Leapmotora B01 w Państwie Środka nastąpi w lipcu 2025 roku. Jak donosi portal carnewschina.com, w tym roku ten chiński wytwórca, którego 21% akcji dysponuje Stellantis, w końcu zaczął osiągać rentowność.

W ten sposób stał się trzecim start-upem z Państwa Środka, przynoszącym zyski. Wcześniej negatywny trend odwróciły Li Auto oraz Aito.

TUTAJ poznasz chińskie rodzynki z OTOMOTO.