Leapmotor T03 na tle rywali. Co wybrać? To skomplikowane

Marka Leapmotor w końcu zadebiutowała na polskim rynku. Jej najtańszy model kosztuje 84 900 zł, ale przy dotacji z programu NaszEauto trzeba za niego zapłacić przynajmniej o 18 750 zł mniej. Z kim rywalizuje więc T03 i co wybrać? To zależy!
Leapmotor T03 jest składany w Tychach, skąd trafia na europejskie rynki. Jego produkcja odbywa się na zasadzie prostego montażu z dużych elementów dostarczanych z Chin. Na moje pytanie (przy okazji pierwszych jazd T03 i C10) choćby o liczbę egzemplarzy, jakie codziennie opuszczają polską fabrykę Stellantisa, przedstawiciele tej marki przyznali, że nie dysponują takimi informacjami.
T03 wyceniono na 84 900 zł, ale osoby fizyczne mogą nabyć to auto za 66 150 zł. To zasługa programu NaszEauto, w którego puli jest 1,6 mld zł. Przez pierwsze 9 dni składania wniosków skorzystały z niego 382 osoby. Średni bonus wyniósł 28,6 tys. zł.
TUTAJ przeczytasz nasz przewodnik na temat programu NaszEauto.
Leapmotor T03 i rywale: duże zniżki, dzięki NaszEauto
W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG) oraz osób z Kartą Dużej Rodziny można liczyć na korzyść w wysokości 30 000 zł. Wtedy Leapmotor T03 będzie kosztował 54 900 zł. W odwodzie jest jeszcze możliwość zezłomowania samochodu spalinowego, co zapewnia kolejne 10 000 zł dopłaty. Łącznie to 40 000 zł.
Dla osób fizycznych maksymalny bonus można uzyskać przy dochodach poniżej 135 000 zł rocznie i po pozostawieniu auta benzynowego lub wysokoprężnego na złomie. Wtedy Leapmotor T03 będzie kosztował raptem 44 900 zł.
W przypadku takiej zniżki jedynym rywalem tego auta na rynku jest Dacia Spring. W podstawowej wersji o mocy 45 KM zapłacimy za nią raptem 36 900 zł. Ale na tle T03 dysponuje ona bardzo ubogim wyposażeniem seryjnym i… jest powolna.
Dlatego bliżej Leapmotora jest 65-konny Spring Electric 65 Expression. Kosztuje on 86 000 zł (minimalnie: 46 000 zł) ma m.in. klimatyzację manualną, komputer pokładowy z 7-calowym ekranem, tylne czujniki parkowania oraz zestaw obowiązkowych systemów wsparcia.
W Springu trzeba dopłacać zarówno za centralny ekran z nawigacją, jak i funkcję szybkiego ładowania o mocy 30 kW. Leapmotor T03 zapewnia standardowo możliwość nabijania baterii z mocą 45 kW i dysponuje 95-konnym silnikiem, zapewniającym przyspieszenie 0-100 km/h w 12,7 s (Spring: w 13,7 s).
Dodatkowo ma akumulator trakcyjny o pojemności 37,7 kWh, zapewniający zasięg 265 km w cyklu mieszanym i 395 km w mieście. Springowi 65 (bateria: 26,8 kWh) musi wystarczyć 228 km.
TUTAJ przeczytasz o tym, gdzie będzie sprzedawany Leapmotor T03.
Świetne wyposażenie seryjne
Wyposażenie podstawowe Leapmotora T03 jest zaskakująco bogate i obejmuje m.in.:
- tylne czujniki parkowania z kamerą cofania
- reflektory halogenowe
- czujnik martwego pola
- adaptacyjny tempomat
- skórzaną kierownicę
- klimatyzację manualną
- ekran zegarów o przekątnej 8”
- centralny ekrany o przekątnej 10,1”
- nawigację z funkcjami online
- aktualizacje OTA i łączność 4G
- dostęp do aplikacji Leapmotor App
- wszystkie szyby sterowne elektrycznie
- 42-calowy dach panoramiczny
Lakier metalizowany wymaga 1700 zł dopłaty i jest jedyną płatną opcją. Chińczycy obejmują swoje auto 3-letnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 000 km. Ochrona na akumulator trakcyjny wynosi 8 lat lub 160 000 km.
Obok elektrycznej Dacii Spring, na rynku istnieje kilka modeli spalinowych, z którymi Leapmotor T03 może rywalizować przy podstawowej dopłacie 18 750 zł (66 150 zł). Jakie to auta?
Leapmotor T03 i rywale: Dacia Sandero – 61 300 zł lub 65 300 zł lub 66 600 zł
Dacia Sandero TCe 90 Expression kosztuje 65 300 zł, natomiast ECO-G 100 Expression (z fabryczną instalacją LPG) – 66 600 zł. Podobnie jak w przypadku Springa, nie ma co liczyć na bogate wyposażenie.
Obejmuje ono tak naprawdę tylko to, co niezbędne. Czyli m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację manualną, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie czy system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Podstawowa odmiana Essential w cenie 61 300 zł jest wyjątkowo uboga.
Pod maską odmian TCe 90 i ECO-G pracuje 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.0 i mocy 90 lub 100 KM (na LPG). Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,7-11,9 s i zużycie benzyny od 5,2 do 5,4 l/100 km. Zapotrzebowanie na gaz wynosi 6,5 l/100 km.
Benzynowa Dacia Spring dysponuje zbiornikiem paliwa o pojemności 50 l. Z kolei wariant ECO-G dorzuca do tego dodatkowy 40-litrowy bak. Dzięki temu średni zasięg rumuńskiego bestsellera w odmianie z LPG wynosi 920+620 km.
Przypomnijmy, Leapmotor T03 zapewnia 265 km zasięgu w cyklu mieszanym.
Fiat Panda – 64 900 zł (cena promocyjna)
Do napędu tego włoskiego mieszczucha służy 3-cylindrowy silnik wolnossący z układem miękkiej hybrydy. Wytwarza on 70 KM, a od 0 do 100 km/h rozpędza to auto w 13,9 lub 14,7 s (z pakietem Pandina).
Fiat Panda waży zaledwie 1045 kg i dysponuje 37-litrowym zbiornikiem paliwa, wystarczającym na pokonanie dystansu 740 km (5,0 l/100 km).
Wyposażenie jest skromne. Standardowo otrzymujemy tylne czujniki parkowania, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby z przodu, obowiązkowe systemy wsparcia czy radio DAB z 5-calowym ekranem, a także tempomat.
12 500 zł kosztuje pakiet Pandina, zapewniający m.in. system multimedialny, kierownicę ze sterowaniem oraz fotel kierowcy z regulacją wysokości.
TUTAJ przeczytasz (i zobaczysz), jak jeździ Fiat Grande Panda.
Leapmotor T03 i rywale: Hyundai i10 z rocznika 2024 – 62 900 zł, 66 400 zł lub 67 400 zł
Hyundai i10 przez lata miał opinię wyjątkowo dojrzałego samochodu miejskiego. Podobnie jak Panda, wyróżnia się 5-drzwiowym nadwoziem, a do napędu jego podstawowych odmian służą silniki wolnossące, lecz bez układu miękkiej hybrydy.
Wersje Pure w cenie 62 900 zł i Modern (66 400 zł) korzystają z 1-litrowej, 3-cylindrowej jednostki o mocy 63 KM. Zapewnia ona skromne osiągi – 0-100 km/h w 15,6 s i prędkość maksymalną 143 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,1-5,6 l/100 km.
Wariant Hyundaia i10 za 67 400 zł dysponuje już 4-cylindrowym silnikiem 1.2, wyciskającym z siebie 79 KM. Koreańczycy oznaczają go, jako LPG Ready, dzięki czemu za 6739 zł można założyć do niego instalację gazową.
Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 13,2 s, a prędkość maksymalna to 158 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi z kolei 5,2-5,8 l/100 km. Tak jak w wariancie 1.0, kierowcy musi wystarczyć 5-biegowa skrzynia ręczna. Zbiornik benzyny i10 ma 36 l.
Wyposażenie? W Pure, obok obowiązkowych systemów wsparcia, otrzymujemy m.in. reflektory halogenowe, przednie szyby sterowane elektrycznie, skórzaną kierownicę, manualną klimatyzację, a także system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.
Wariant Modern jest bogatszy o 15-calowe koła aluminiowe (14” w Pure), wszystkie szyby automatycznie otwierane i zamykane czy dostępność pakietu Comfort.
Kia Picanto z rocznika 2024: 68 000 zł
Picanto za 68 000 zł dysponuje tym samym 3-cylindrowym silnikiem 1.0, co i10. Przyspieszenie 0-100 km/h odbywa się tutaj nieco szybciej, bo w 15,4 s. Zużycie paliwa wynosi z kolei 5,1-5,5 l/100 km, co przy 35-litrowym baku przekłada się na 630-680 km.
Kia na tle Leapmotora przekonuje 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu 150 000 km. Wyposażenie odmiany L jest zaskakująco dobre.
Obok systemów wsparcia wymaganych przez ustawodawcę, obejmuje m.in. kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, nawigację, cyfrowy zestaw wskaźników (ekran 4,2”), elektrycznie sterowane szyby przód/tył, klimatyzację manualną, czy 14-calowe obręcze stalowe.
Leapmotor T03 i rywale: Mitsubishi Space Star z rocznika 2023 – 64 990 zł
To japońskie auto miejskie obecnie dostępne jest w wyprzedaży rocznika 2023. Cena leciwego Space Stara startuje z pułapu 64 990 zł za wariant Invite. Do jego napędu służy 1,2-litrowy silnik o mocy 71 KM.
Zapewnia on przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 14,1 s i prędkość maksymalną 167 km/h. Średnie zużycie paliwa Japończycy określają na 5,5 l/100 km. Co ciekawe, w odróżnieniu od podstawowej wersji Inform (już niedostępna), Space Star Invite korzysta z dobrodziejstw układu start/stop.
Wyposażenie tego auta obejmuje m.in. 14-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory halogenowe, kamerę cofania, komputer pokładowy, skórzaną kierownicę, klimatyzację manualną czy elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne.
Jako że Space Star jest z roku modelowego 2023, nie dysponuje pakietem systemów wsparcia obowiązujących od lipca poprzedniego roku. W rezultacie pod tym względem dużo traci do rywali.
PODSUMOWANIE
Leapmotor T03 w podstawowym wariancie i z najtańszym bonusem wydaje się naprawdę sensownym autem miejskim. Ma bardzo dobre wyposażenie, nieźle wykończoną kabinę oraz zapewnia bardziej niż wystarczające osiągi.
Na tyle rywali za podobną cenę przegrywa mało znaną marką, choć pod skrzydłami koncernu Stellantis, co działa na jego plus, a przede wszystkim – dużo skromniejszym zasięgiem. Szczególnie na tle Dacii Sandero z LPG.
Naszym typem za cenę przy podstawowej zniżce programu NaszEauto jest solidnie wyposażona Kia Picanto. Przy większym bonus – JDG, Karta Dużej Rodziny – T03 okazuje się bezkonkurencyjne. Tym bardziej że to znacznie dojrzalsze auto niż Dacia Spring. Ale o tym przeczytasz już TUTAJ.









