Leapmotor ogłasza inaugurację sprzedaży w Polsce. Na początek 6 salonów i 2 modele

Nie z dniem 1 stycznia 2025 roku, a dopiero w lutym sprzedaż w Polsce rozpoczyna Leapmotor. Po perturbacjach związanych m.in. ze zmianą na stanowisku dyrektora marki, Chińczycy w końcu wchodzą na nasz rynek. Początkowo 2 modele będą oferowane w 6 salonach sprzedaży.
Jeszcze w listopadzie 2024 roku Leapmotor informował o tym, że sprzedaż jego aut w naszym kraju wystartuje z początkiem stycznia 2025 roku. Tak się jednak nie stało, na co z pewnością duży wpływ miały zmiany na szczycie tej marki w Polsce. Otóż Magdalenę Redestowicz na stanowisku dyrektora Leapmotora w naszym kraju zastąpił Adam Męciński.
Ale teraz wygląda na to, że kryzys został opanowany i Chińczycy w końcu zadomowią się w Polsce. Jak informują, pierwsze egzemplarze ich elektrycznych T03 (składany w Tychach) i C10 już są w drodze do salonów sprzedaży.
TUTAJ przeczytasz, jak jeżdżą Leapmotory T03 i C10.
Leapmotor w Polsce: 6 salonów sprzedaży
Leapmotor w Polsce początkowo swoje samochody zaoferuje u wybranych dealerów marek koncernu Stellantis. Mieszczą się one w: Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie oraz w Warszawie.
Liczba punktów sprzedaży ma być stopniowo zwiększana. Chińczycy informują o tym, że kolejne zobaczymy jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku.
„Wprowadzenie na polski rynek samochodów marki Leapmotor uzupełnia i poszerza dostępne już w Polsce portfolio marek Stellantis. Umożliwia tym samym pełne pokrycie potrzeb klientów i przedziałów cenowych, jednocześnie konkurując z ofertą chińskich marek samochodowych” – czytamy w informacji prasowej.
Lista punktów sprzedaży oraz serwisu aut marki Leapmotor w Polsce:
- ASW Wojciula Sp. z o.o., ul. Gen. Wł. Andersa 71, Białystok
- Gezet Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, Ustowo 57, Szczecin
- Mikołajczak Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, ul. Armii Krajowej 250, Bydgoszcz
- P.M. POL-CAR Sp. z o.o., ul. Gorzysława 9, Poznań
- STELLANTIS & YOU POLSKA Sp. z o.o., Al. Krakowska 206, Warszawa
- Auto Centrum Golemo Sp. J. ul. Zakopiańska 52, Kraków
Leapmotor w Polsce: dwa modele na początek
Pomimo informacji o rozpoczęciu sprzedaży marki Leapmotor w Polsce, jej przedstawiciele nadal nie podali oficjalnych cen swoich modeli. Jeszcze w listopadzie informowali, że T03 będzie kosztować poniżej 80 000 zł. Z kolei C10 – około 160 000 zł.
Co istotne, oba te samochody cechują się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Miejski Leapmotor T03 mierzy 362 cm długości, zaledwie 165,2 cm szerokości oraz 157,7 cm wysokości. Jest więc krótszy niż Dacia Spring (370,1 cm długości), ale i wyraźnie od niej wyższy (151,9 cm). Ma więc dość osobliwe proporcje, przywodzące na myśl japońskie kei cary.
Leapmotor T03 korzysta z baterii trakcyjnej o pojemności 37,3 kWh, co przekłada się na średni zasięg 265 km i 395 km w cyklu miejskim. To niewielkie chińskie autko wykorzystuje technologię cell to chassis, co oznacza, że akumulator stanowi integralną część jego podwozia, a górna obudowa – podłogę kabiny.
Miejskie T03 waży 1203 kg, czyli o 236-246 kg więcej niż Dacia Spring 65. Leapmotor twierdzi, że od 30 do 80% bateria T03 uzupełnia się w 36 minut. Ładowarka pokładowa ma moc 6,6 kW, natomiast maksymalnie akumulator ładuje się z mocą 48 kW.
Silnik elektryczny Leapmotora T03 wytwarza 95 KM i 158 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 1-stopniowej skrzyni biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,7 s (13,7 s – Spring 65 i 19,1 s w modelu 45), czyli jest wystarczające nie tylko do miasta.
Leapmotor C10 pojawi się również jako hybryda
Leapmotor C10 mierzy 473,9 cm długości, 199,0 cm szerokości oraz 169,0 cm wysokości. Należy więc do SUV-ów klasy średniej, co udowadnia choćby imponującą przestrzenią w kabinie. I to niezależnie od tego, czy siedzi się z przodu czy z tyłu. Bagażnik o standardowej pojemności 435 l (maksymalnie: 1410 l) okazuje się niezbyt obszerny, ale przekonuje funkcjonalnością.
Dostępny jest tylko jeden wariant napędu Leapmotora C10. Składa się on z 218-konnego silnika przy tylnych kołach (320 Nm) i baterii (cell to chassis) litowo-jonowej o pojemności 69,9 kWh.
Zapewnia ona zasięg 420 km (według WLTP) i ładowanie ze skromną mocą 84 kW. W efekcie uzupełnienie stanu baterii z 30 do 80% zajmuje tutaj 30 minut. Ładowarka pokładowa ma moc 6,6 kW. Na tle rywali, szczególnie chińskich, C10 wypada pod tym względem dość słabo.
Ale nie można mu odmówić dynamiki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Co istotne, w połowie roku do elektryka powinien dołączyć hybrydowy wariant C10, wyróżniający się zasięgiem 950 km (TUTAJ przeczytasz o nim więcej).
„Strategia ekspansji Leapmotor International kontynuuje swój stały rozwój, koncentrując się na zwiększaniu i rozszerzaniu sprzedaży zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo produktów poza Chinami. W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie” – informuje chiński wytwórca.