Lexus GS MK3 – Dlaczego jest lepszy niż BMW 5 i Audi A6?
Lexusa GS trzeciej generacji to eleganckie i bardzo komfortowe auto. Choć najstarsze egzemplarze mają już 16 lat, auto starzeje się z klasą. Trudno się dziwić, Lexus GS był modelem, który stał się globalnym hitem. Oprócz komfortu, przestrzeni we wnętrzu i świetnych materiałów wykończeniowych oferował także ponadprzeciętne osiągi. Wszystko dzięki dużym i mocnym silnikom.
Wcześniejsze generacje modelu GS w Japonii występowały pod nazwą Aristo. Lexus stał się jednak znaczącym producentem globalnym i właśnie dlatego ujednolicono nazewnictwo. O trzeciej generacji, na wszystkich rynkach auto nosiło dumnie nazwę GS. Samochód wpisywał się w nowy nurt stylistyczny Lexusa, L-finesse design, charakteryzował się muskularnymi kształtami nadwozia, podwójnymi reflektorami z przodu oraz tylnymi lampami wykonanymi w technologii LED, a także jednoczęściowymi zderzakami. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,27, co jak na tak wielkie auto, nawet dzisiaj jest naprawdę dobrym wynikiem.
Standardowo samochód wyposażony był w zaskakującą jak na europejskie warunki liczbę poduszek powietrznych (w tym kolanowe i boczne chroniące klatkę piersiową), układ adaptatywnego oświetlenia drogi, ABS, EBD, BAS oraz ESP. Opcjonalnie dostępny był system Pre-Collision System (PCS) wspomagany przez Dynamic Radar Cruise Control.
Auto produkowane było w latach 2005–2012 (z liftingiem w 2008), od samego początku charakteryzowało się wysokim poziomem bezpieczeństwa, potwierdzonym maksymalną liczną gwiazdek uzyskanych w testach NCAP i ocenę „good” od organizacji IIHS.
Co jednak najważniejsze Lexus GS dostępny był wyłącznie z mocnymi i bezawaryjnymi, bo niewysilonymi, silnikami V6 i V8, których czasami trudno szukać u konkurencji.
Lexus GS MK3 – wybór silników
Gama silnikowa nie jest szczególnie rozbudowana, ale jakikolwiek silnik wybierzemy, możemy być spokojni o jego trwałość.
Najsłabsza i jednocześnie najbardziej popularna jednostka benzynowa w gamie to GS300 – 3.0 l. V6 o mocy 249 KM. Rozpędza to spore auto do setki w 7,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 240 km/h. Do wyboru mamy też 3.5 l. V6 o mocy 307 KM oraz dwa silniki V8: GS430 – 4.3 l. o mocy 300 KM oraz (od 2008 roku) GS460 – 4.6 l. o mocy 347 KM. Ten ostatni potrzebuje zaledwie 5,1 sekundy, by osiągnąć setkę.
Choć w ofercie Lexusa GS MK3 zabrakło diesli, znalazł się w niej silnik hybrydowy. Układ złożony z mocnego silnika V6 o pojemności 3.5 l. oraz silnika elektrycznego generuje 345 KM i gwarantuje osiągi na poziomie 5,9 sekundy do setki, przy dość racjonalnym poziomie zużycia paliwa.
Ile kosztuje Lexus GS MK3?
Lexus nigdy nie był tak popularny w Polsce, jak jego niemiecka konkurencja. To sprawia, że wybór aut na rynku wtórnym jest niewielki. Najtańsze egzemplarze można kupić poniżej 30 tys. złotych, a za najdroższe trzeba zapłacić ok. 60 tys. Czy to wysoka cena za tak komfortowe auto? Dowiedz się o nim więcej, oglądając nasz test.