Lexus LC 500 w limitowanej edycji. Czy to na pożegnanie?

Lexus LC 500 – limitowana wersja najbardziej luksusowego i jednocześnie najbardziej sportowego auta gotowa. Pod maską tylko wolnossący silnik V8, z zewnątrz specjalny lakier, w środku wyjątkowe wykończenie. Cena? Także specjalna.
Lexus LC 500 zadebiutował w 2016 roku. Była to seryjna wersja koncepcyjnego modelu o nazwie Lexus LF-LC. Mimo lat auto nadal prezentuje się spektakularnie, a technologicznie nie odstępuje od współczesnych konstrukcji. Linia nadwozia, wnętrze oraz charakter tego GT, nic nie straciły na nowoczesności i elegancji. To świadczy o kunszcie, z jakim zaprojektowano nadwozie i każdy detal tego wyjątkowego auta.
Co jest wyjątkowego w edycji Ultimate Edition? Przede wszystkim silnik. LC 500 niezależnie od wersji nadwoziowej dostępny jest wyłącznie z wolnossącym, 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 464 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy w wersji coupé oraz w 5 sekund w odmianie z miękkim, składanym elektrycznie dachem. Prędkość maksymalna została ograniczona do 270 km/h.
W limitowanej edycji nie ma, zatem napędu hybrydowego, który łączył 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 oraz przekładnię obiegową, która pełni rolę rozdzielacza mocy z bezstopniową automatyczną skrzynię biegów e-CVT. Co ciekawe przy tym rozwiązaniu e-CVT połączona była z automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. Efekt to 10 biegów i aksamitna zmiana biegów.
Po tym ją poznasz
Ze względu na długi staż rynkowy i praktycznie brak jakiegokolwiek faceliftingu, LC 500 przez te wszystkie lata pojawiał się w kilku wersjach specjalnych. Była Yellow Edition, edycja specjalna na 2020 rok, oraz wersja inspirowana lotnictwem, czyli Aviation Edition. Tym razem mamy do czynienia z Ultimate Edition i kto wie, czy nie będzie to jednocześnie Last Edition.
Z zewnątrz wyróżnia się ona eleganckim lakierem Hakugin White w odcieniu białego matu, który jest połączony z kontrastującymi detalami w kolorze czerni. Z przodu na czarno pomalowano osłonę chłodnicy, obramowania reflektorów, osłony spryskiwaczy, elementy ozdobne przedniego zderzaka oraz lusterka. Z tyłu czarne są osłony tylnych lamp, spód zderzaka oraz obramowanie rur wydechowych.
Wersja Ultimate Edition została dopracowana pod kątem aerodynamicznym. W przednim zderzaku zamontowano specjalne lotki inspirowane lotnictwem, które poprawiają prowadzenie oraz stabilizują zachowanie samochodu dzięki regulowaniu przepływu powietrza na bokach zderzaka. Redukują także unoszenie przedniej części auta. Kolejną lotniczą inspiracją jest czarny, tylny spojler wykonany z włókna węglowego.
Bogate wnętrze
Wnętrze wersji Ultimate Edition jest niepowtarzalne za sprawą kolorystyki Kachi-Blue. Wyjątkowość egzemplarza podkreśla zamontowana przy dźwigni zmiany biegów aluminiowa tabliczka z numerem egzemplarza oraz napis „Limited Edition” na nakładkach progowych.
W wersji Ultimate Edition zastosowano tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu o bardziej agresywnej charakterystyce, a pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM został dostrojony pod kątem lepszego brzmienia, bardziej aksamitnej pracy i lepszej reakcji na gaz.
Ponadto auto wyposażono w 12,3-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, asystentem głosowym Lexus Concierge, bezprzewodową łącznością ze smartfonem poprzez Apple CarPlay oraz przewodową Android Auto.
Przy pomocy aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie uruchomić klimatyzację, by ogrzać lub schłodzić wnętrze, a także otworzyć lub zamknąć auto. Standardem jest 13-głośnikowy system audio Mark Levison Surround Sound System. Samochód ma też zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+.
Ile kosztuje?
Standardem w tej wersji jest też wyświetlacz HUD na przedniej szybie, 21-calowe felgi z kutego aluminium. W modelu coupé montowany jest także stały spojler Aviation.
Cena? Lexus LC 500 w wersji Ultimate Edition to wydatek 754 900 zł. LC 500 Convertible jest droższy i kosztuje 781 900 zł.
















