12 listopada 2023

Lexus RX 450h III – z zewnątrz nadal świeży, a w środku… | Test OTOMOTO TV

Lexus RX III mimo upływu lat nadal wygląda atrakcyjnie, szczególnie po liftingu. Pięciodrzwiowy SUV potrafi zachwycić komfortem jazdy, rozpieścić jakością wnętrza, a w wersji hybrydowej również niskim zużyciem paliwa. Ile kosztuje używany RX?

Trzecia generacja Lexusa RX produkowana była od 2008 do 2015 roku. Pierwowzorem pojazdu był zaprezentowany w 2007 roku koncept LF-Xh (Lexus Future-Crossover hybrid). Właśnie dlatego w kształtach tego japońskiego SUV-a można odnaleźć sporo odwagi i nieco szaleństwa. A to spowodowało, że sylwetka auta jest atrakcyjna do dzisiaj. Jednak najważniejszy w tym modelu jest napęd, bo w czasach, w których debiutował RX, hybrydy w segmencie SUV dopiero raczkowały.

W 2012 roku auto przeszło facelifting. Pojazd upodobnił się do modeli Lexusa, które znamy dzisiaj. Zaostrzono linie, przeprojektowano zderzaki i olbrzymią atrapę chłodnicy. Zmieniono kształt reflektorów na bardziej smukłe i ostre. Z tyłu także przestylizowano światła. Niestety, cały czas wypełnienie kloszy pozostawało srebrne na wzór tych z końca lat 90. To właśnie dzięki nim świat dowiedział się, czym jest Lexus look.

Wnętrze auta i kokpit są jeszcze bardziej ekstrawaganckie. Konsola środkowa ma nietypowy asymetryczny kształt, ale rozplanowanie poszczególnych elementów już jest tradycyjne. Ekran znalazł się na środku deski rozdzielczej, poniżej pojawiły się przełączniki obsługi radia i klimatyzacji. W konsoli centralnej pojawiło się coś, co przypomina joystick. Odpowiada za obsługę multimediów i wymaga sporej cierpliwości i przyzwyczajenia, by się nim swobodnie posługiwać.

W najwyższych wersjach wyposażenia Lexusa RX znaleźć można wykończenie drewnem i białą, skórzaną tapicerką. Sprawia to, że wnętrze wygląda naprawdę luksusowo. Jeśli komuś taka stylizacja nie przypada do gustu, trzeba szukać odmian F Sport z czarną skórą i czarną podsufitką.

Lexus RX ma 477 cm długości, a rozstaw osi wynosi 274 cm. To sprawia, że miejsca jest w nim sporo, także na tylnej, przesuwanej kanapie. W bagażniku udało się wygospodarować 496 litrów, chyba że wybierzemy wersję hybrydową. Trzeci silnik pod podłogą i akumulator zabrały 50 litrów pojemności.

Lexus RX – jaki silnik?

Lexus RX w wersji z napędem hybrydowym nosi oznaczenie 450h. Koła przednie napędzane są przez hybrydowy zespół napędowy Lexus Hybrid Drive, w którym benzynowy silnik V6 o pojemności 3.5 litra ma moc 249 KM i współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. W wersji z napędem na cztery koła w systemie E-Four pojawia się dodatkowy, trzeci silnik elektryczny, który napędza koła tylnej osi pojazdu. Załącza on napęd w przypadku utraty przyczepności oraz przy maksymalnym przyśpieszeniu. Moc, którą generuje cały zespół napędowy to 299 KM.

Ale nie wszystkie RX-y to hybrydy. Model oznaczony 350 pod maską ma ten sam silnik spalinowy V6 3.5 l, ale o mocy 279 KM. Z importu można spotkać także Lexusa RX 270 z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 l i mocy 188 KM.

W aucie montowano także różne skrzynie biegów. Oprócz zwykłego automatu najbardziej znana jest chyba bezstopniowa przekładnia, czyli skrzynia planetarna e-CVT. Znana jest nie tylko z charakterystycznego dźwięku, jaki generuje podczas dodawania gazu, ale i niskiego spalania.

Lexus RX 450h – ile kosztuje?

Ceny używanych hybrydowych Lexusów startuję od 60 tys. zł. Jak na czternastoletnie auto to sporo. Warto jednak pamiętać, że to klasa premium i komfort, jaki daje jazda Lexusem, jest bardzo wysoki. Podobnie wysokie okazać się mogą koszty eksploatacji auta.

W tym odcinku testujemy Lexusa RX 450h trzeciej generacji. Lexusy w Polsce mają się całkiem dobrze – to takie luksusowe Toyoty, czyli połączenie prestiżu i niezawodności. Opisywany RX 450h wszedł na rynek 14 lat temu, a z zewnątrz nadal wygląda atrakcyjnie. Czy to samo można powiedzieć o jego wnętrzu? Jak po takim czasie wyglądają w nim multimedia? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV.

Zapraszamy do oglądania! Testowany model to Lexus RX 450h III, czyli wariant hybrydowy.

Lexus RX 450
Lexus RX 450h
Lexus RX 450H