Lexus w Polsce sprzedaje się, jak ciepłe bułeczki. Kupujmy najwięcej aut tej marki w Europie
Polska jest największym dla Lexusa rynkiem w Europie. To również w Polsce odnotowano największy na Starym Kontynencie wzrost popularności aut tej marki.
Polska największym rynkiem Lexusa w Europie
W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku w Polsce sprzedano 3456 samochodów marki Lexus. To najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw japońskiego producenta w Europie. Za Polską w zestawieniu znalazły się rynki brytyjski (3437 aut) i hiszpański (1971 aut). (ZOBACZ też: Ile będzie kosztował nowy Lexus LM? Bez 0,5 mln zł nie ma co podchodzić. Oto, dlaczego).
Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164% więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16%.
W kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, czyli o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69% w porównaniu z kwietniem 2022 roku.
Sprzedaż Lexusa w Europie
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80% więcej niż w kwietniu 2022 roku. Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86% wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84% wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.
Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest model NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30%). Na drugim miejscu plasuje się UX (4339 egzemplarzy, +106%), a trzeci jest RX (4166 egzemplarzy, +22%), którego piąta generacja zadebiutowała w salonach w pierwszym kwartale 2023 roku.