2 czerwca 2023

Limitowany Volkswagen Golf R 333: ponad 1 tys. zł za 1 koń mechaniczny!

Volkswagen Golf R 333

Powstanie w takiej liczbie egzemplarzy, ile ma mocy. 333-konny, limitowany Volkswagen Golf R 333 dostępny będzie wyłącznie w jednym kolorze, a jego cena w Niemczech startuje z pułapu 76 420 euro (346 tys. zł)!

Nigdzie indziej Volkswagen Golf R 333 nie będzie zresztą oferowany. Niemieccy klienci mogą zamawiać to auto już od 2 czerwca, natomiast całą produkcję zaplanowano na wrzesień bieżącego roku. Gotowe samochody będą czekać na właścicieli w październiku.

Jako że Volkswagen Golf R 333 jest absolutnie wyjątkowy – w końcu to pierwszy limitowany Golf R – odbiór tego samochodu przewidziano na specjalnej imprezie w Autostadt w Wolfsburgu. Jak ma ona przebiegać? Tego na razie nie wiadomo.

Silnik o mocy 333 KM

Volkswagen Golf R, a dokładniej R32, na rynku debiutował w 2002 rok – w modelu 5. generacji. A wraz z nim – dwsuprzęgłowa przekładnia DSG. Między przednie koła tego modelu wepchnięto 3,2-litrową jednostkę typu VR6 o mocy 241 KM.

Od tamtej pory do dnia dzisiejszego na Volkswagena Golfa R złożono ponad 250 000 zamówień. Limitowana edycja R 333 stanowi zwieńczenie tego modelu, a przy okazji jest potencjalnym przedmiotem kolekcjonerskim. W końcu powstaną jedynie 333 egzemplarze, i to wyjątkowe drogie.

Co klient otrzymuje za ponad 340 tys. zł? Przede wszystkim silnik o mocy 333 KM (420 Nm), czyli taki sam, jak w zeszłorocznej edycji na 20-lecie modelu. W odróżnieniu od standardowego EA888 (320 KM), ma on nie tylko wyższą moc, ale został też specjalnie dostrojony do dynamicznej jazdy.

Najważniejszy ukłon w jej stronę stanowi wstępne obciążenie turbosprężarki, na czym zyskuje przede wszystkim reakcja na gaz. W rezultacie Volkswagen Golf R 333 ma się cechować znakomitą responsywnością nie tylko w wysokim, ale i w niskim zakresie obrotów.

Osiągi? Od 0 do 100 km/h w 4,6 s i prędkość maksymalna 270 km/h.

Z elementami pakietu R-Performance

Volkswagen Golf R 333 bazuje na wariancie R-Performance. Podobnie jak on ma więc tylny dyferencjał z dwoma sprzęgłami, który z jednej strony pozwala na bardzo sprawne pokonywanie zakrętów, a z drugiej – na nadrzucanie tyłem. Czyni to w szczególności w trybie Drift, w którym nawet na suchym i prostym odcinku drogi jego tył wykazuje tendencję do myszkowania.

Typowo dla wszystkich „erek” Volkswagen Golf R 333 ma napęd na cztery koła, realizowany za pomocą sprzęgła Haldex. Co istotne, o rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy osiami oraz tylnymi kołami dbają układy Torque Vectoring z Vehicle Dynamics Manager. Dzięki nim Golf R np. przy korzystaniu z procedury startowej, z miejsca odpycha się za pomocą kół obu osi.

Volkswagen Golf R 333 jest ponadto zaopatrzony w układ wydechowy firmy Akrapovic z tytanowymi tylnymi tłumikami oraz czarne, 19-calowe obręcze kół (Estoril) z oponami typu semi-slick.

Ale największy wyróżnik tego modelu to limonkowy kolor o nazwie Lime Yellow Metallic. Inny nie będzie dostępny, i kropka!

Bogate wyposażenie

Volkswagen Golf R 333 otrzyma bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m.in. sportowe fotele obszyte skórą Nappa, reflektory matrycowe (IQ.LIGHT LED) czy pakiet systemów wsparcia kierowcy. Wśród nich należy wymienić adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go oraz utrzymywanie na pasie ruchu.

Kolejne elementy wyposażenia Volkswagena Golfa R 333 to środkowa poduszka powietrza z przodu, kamera cofania, a także zestaw audio firmy Harman Kardon z 8+1 głośnikami i łączną mocą 480 W.

Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333
Volkswagen Golf R 333