Mazda 6 III – bezawaryjne auto rodzinne
Wybór silników
Mazda 6 projektowana jest zgodnie z filozofią Sky Active. Jej celem jest produkcja pojazdów o dobrej dynamice i sporej pojemności, a jednocześnie spełniających normy emisji spalin. Wpływa na to m.in. obniżanie masy pojazdu czy specyficzna konstrukcja silników.
Warto zauważyć, że oferta silników na rynek europejski nie jest zbyt szeroka. Wszystkie silniki są 4-cylindrowe, a możemy spotkać wśród nich:
- 2,0 Skyactiv-G o mocy 145 lub 165 KM charakteryzuje się wysoką kompresją oraz bezpośrednim wtryskiem. Ten silnik zadowala pod względem osiągów, ekologii oraz trwałości. Jego plusem jest też to, że trudno znaleźć awarie typowe dla tego silnika.
- 2,5 Skyactiv-G o mocy 192 KM – w tym przypadku bardzo dobre osiągi nadal idą w parze z bezawaryjnością. Jedynym często spotykanym problemem jest nagar zbierający się w kanałach dolotowych.
Warto wziąć pod uwagę także modele produkowane na rynek amerykański. Do wyboru mamy tu dwa silniki o pojemności 2,5 litra, gdzie jeden ma 184 KM, a drugi 250 KM i turbinę. Nie są zbyt powszechnie dostępne, ale czasami pojawiają się w ogłoszeniach.
Mazda 6 III w Dieslu
Mazda 6 III dostępna jest także z silnikiem diesla. Tutaj jednak nieco częściej można mówić o typowych dla modelu awariach. Silnik 2,2 o mocy 150, 175 lub 184 KM, szczególnie z początku produkcji, często miewał problemy z wałkami rozrządu. Pojawiały się kłopoty z DPF, wadliwe podkładki pod wtryski, a także drobniejsze ale uciążliwe awarie systemu elektrycznego składania lusterek czy przypadki samoistnego rozładowania akumulatora.
Ile kosztuje?
Nieposzlakowana opinia Mazdy 6 ma jeden spory minus – wpływa na jej cenę. W 2020 roku najstarsze egzemplarze z tego modelu kosztują ok. 30 000 złotych. Nowa, dobrze wyposażona Mazda 6 z salonu, z 2,5-litrowym silnikiem to wydatek ok. 185 000.
Nadal zastanawiasz się, czy warto kupić Mazdę 6? Dowiedz się więcej oglądając nasz test.