Mercedes CLS – z myślą o przyjemności
Nowatorskie podejście do limuzyny pozwoliło na stworzenie, jak twierdzi sam producent, 4-drzwiowego coupe. Mimo sportowego wyglądu, jazda w trybie komfort pozwala poczuć, jakbyśmy płynęli po drodze. A w zasadzie CLS powstał przecież na bazie klasy E. Inżynierom udało się jednak zaprojektować kompletnie inne auto, które w momencie debiutu nie miało praktycznie konkurencji. Dopiero po sukcesie CLS-a i kilku latach konkurencja się obudziła. Pierwsze było Porsche, które również stworzyło czterodrzwiowe coupe, czyli Panamerę.
Oprócz przyjemności z jazdy, komfortu i wykończenia, CLS zasłynął jednak najbardziej nietypową i nową dla Mercedesa linią nadwozia. Wystarczy spojrzeć na sylwetkę auta z boku. Jak twierdzili podczas prezentacji modelu styliści, do jej zaprojektowania posłużyło koło. Linia auta od przednich reflektorów do tylnego zderzaka to tak naprawdę jedna linia będąca wycinkiem okręgu. Co jeszcze musisz wiedzie o CLS-e?
Dostępne silniki
Kupując CLS-a, stajemy przed całkiem przyjemnym wyborem – zdecydować się na mocny czy bardzo mocny silnik? Paleta silników benzynowych jest dość szeroka:
- 3.0 l V6 o mocy 231 KM,
- 3.5 l V6 o mocy 272 KM (lub 292 KM w wersji CGI, czyli z bezpośrednim wtryskiem),
- 5.0 l V8 o mocy 306 KM,
- 5.5 l V8 o mocy 388 KM.
Oprócz tego jest oczywiście wersja AMG, czyli CLS 55 (5.5 l V8 z kompresorem i mocą 476 KM) oraz prawdziwy diabeł – CLS 63 (6.2 l V8 514 KM).
Przy zakupie warto brać pod uwagę silniki V6 (oprócz CGI), które dobrze współpracują z instalacją LPG. Zmiana na gaz może sprawić, że zyskamy stylowe auto do codziennego użytku. Silniki V8 dają dużą radość z jazdy, ale niestety trzeba liczyć się tu z wyższymi kosztami serwisu i napraw.
Mercedes CLS (c219) z Dieslem dostępny jest tylko z jednym silnikiem – V6 o pojemności 3.0 l i mocy 224 KM. To całkiem rozsądny wybór, który gwarantuje przyzwoite osiągi i niezłą trwałość. Przy większych przebiegach silnik może mieć problemy z układem wtryskowym, filtrem cząstek stałych oraz turbiną. Awaryjność w tym modelu w dużej mierze zależy od poprzednich użytkowników auta.
Mercedes CLS c219 – najczęstsze awarie
CLS jest naszpikowany elektroniką, która po kilku czy kilkunastu latach może sprawiać problemy. A warto pamiętać, że pierwsze CLS-y mają już 16 lat. Popularne awarie mogą dotyczyć automatycznej skrzyni biegów, hydrokinetycznego konwertera momentu obrotowego oraz mechatroniki. W silnikach benzynowych dochodzi do wytarcia zębów na kole zębatym wałka wyrównującego. W aucie z pneumatycznym zawieszeniem trzeba też mieć na uwadze, że prędzej czy później będzie wymagało ono naprawy.
Ile kosztuje CLS c219?
Najstarsze egzemplarze CLS-a to dziś już nastolatki, ale dzięki swojej wyjątkowości nadal trzymają cenę. Najtańsze egzemplarze kosztują ok. 30 tys., najdroższe – 135 tys. złotych (w wersji AMG). Przekonaj się, dlaczego Mercedes CLS jest wart swojej ceny.