Mercedes-Maybach EQS 680 SUV

Wyobraź sobie luksus w najlepszym wydaniu i dodaj do tego jeszcze trochę. Taki jest pierwszy elektryczny Maybach. Mercedes-Maybach EQS 680 SUV nie ma zachwycać osiągami, ma zapierać dech w piersiach luksusem.
Co tam skórzana tapicerka, co tam olbrzymie ekrany, tutaj liczy się miękkość poduszek w zagłówkach, jakość powietrza we wnętrzu, komfort akustyczny pasażerów i temperatura szampana, chłodzonego w podręcznej lodówce. A o komfort jazdy zadba specjalny tryb o nazwie… Maybach, wymyślony po raz pierwszy.
Gdyby jednak zostawić w spokoju cały ten luksus, Mercedes-Maybach EQS 680 SUV to nic innego jak seryjny Mercedes EQS SUV. Olbrzymi i przestronny samochód elektryczny. Nie mylić jedynie ze zwyczajnym Mercedesem EQS, którego test możesz obejrzeć TUTAJ.
Niby taki sam, a jednak kompletnie inny. Pierwszy elektryk Maybacha to połączenie techniki modelu EQS SUV marki Mercedes-EQ z ekskluzywnością Maybacha. Właśnie dlatego z zewnątrz auto wyróżnia się opcjonalnym ręcznie nakładanym dwukolorowym lakierem z filigranowym prążkowaniem i dodatkami typowymi dla submarki Mercedes-Maybach. Z zewnątrz to w głównej mierze chromowane dodatki i listwy oraz emblematy. Oficjalnie przecież Mercedes zrezygnował jakiś czas temu z marki Maybach i stworzył z niej najwyższą wersję wyposażenia (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ).
Ręcznie malowany
To, co naprawdę zwraca uwagę w tym aucie, a czego nie znajdziecie w „zwyczajnym” EQS-ie to olbrzymie felgi aluminiowe w rozmiarze 21 lub 22 cali (także kute) oraz podświetlane i wysuwane progi wykończone anodowanym aluminium.
W środku jest znacznie bardziej luksusowo, no, bo przecież to w kabinie mamy pławić się w komforcie. Atrakcją dla podróżujących z przodu jest standardowy MBUX Hyperscreen znany z Mercedesa EQS jednak tutaj z charakterystycznymi dla Mercedesa-Maybacha animacjami startowymi na wszystkich trzech wyświetlaczach. Ogólny wygląd został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu, z wykorzystaniem eleganckiego ciemnoniebieskiego odcienia.
Właśnie na tych trzech wyświetlaczach tworzących całość, ustawionych w pozycji wyjściowej, czyli na głównym widoku menu kierowca może wykonać stąd aż 80 proc. najczęstszych interakcji z samochodem bez konieczności zmiany aplikacji.
Ekranów nie brakuje także dla pasażerów. Dla nich przewidziano dwa 11,6-calowe wyświetlacze w oparciach przednich siedzeń. Standardowy system rozrywki MBUX High-End Rear Seat Entertainment pozwala łatwo i szybko udostępniać zawartość różnych wyświetlaczy. Z poziomu tylnych siedzeń możliwe jest również wybieranie i modyfikowanie celów nawigacji. Standardowe wyposażenie obejmuje tylny tablet MBUX, którego można używać także poza pojazdem, oraz Asystenta
Wnętrza MBUX, który za pomocą kamer, na podstawie ruchów ciała, potrafi rozpoznawać oczekiwania pasażerów i wykonywać odpowiednie funkcje – na przykład włączać lampki do czytania.
W zgodzie z naturą
Mercedes-Maybach jest nie tylko nowoczesny, nie tylko luksusowy, ale jest także ekologiczny. Jak to możliwe? Oprócz materiałów naturalnych po raz pierwszy w historii Mercedes wykorzystuje roślinnie garbowaną skórą. Jako garbniki wykorzystywane są tu łupiny ziaren kawy. Woda używana do garbowania krąży w obiegu zamkniętym i po recyklingu wraca do naturalnych zbiorników. Również stosowane środki natłuszczające są wyłącznie pochodzenia roślinnego. Skóra przetworzona w zrównoważony sposób nie jest konserwowana solą. Pozwala to zaoszczędzić około 45 kg soli na każdy egzemplarz ze skórzaną tapicerką. Z „produktów ubocznych” garbowania powstają nowe upcyklingowe akcesoria, takie jak kompostowalne doniczki, pianki izolacyjne czy deski tarasowe. Skóra przetworzona w sposób zrównoważony oszczędza zatem zasoby. Korzyści odnoszą także farmerzy kawy, bo sprzedaż łupin zapewnia im dodatkowy dochód.
A jeśli ktoś ma wątpliwości co do pochodzenia materiałów naturalnych, łańcuch dostaw skóry musi być wolny od wszelkich form nielegalnego wylesiania. Co więcej, wypasy nie mogą przyczyniać się do zagrożenia lub utraty naturalnych lasów. W tym kontekście partnerzy muszą ujawnić cały swój łańcuch dostaw, od regionu gospodarstwa do produktu końcowego. Skóry mogą pochodzić wyłącznie od zwierząt hodowanych w sposób odpowiedni dla danego gatunku.
Komfort dla wszystkich zmysłów
Podróżującym z tyłu Mercedes-Maybach EQS SUV oferuje połączenie szlachetnych materiałów, perfekcyjnego wykonania i ekskluzywnych detali. Tak powstaje osobna atmosfera przyjemna dla wszystkich zmysłów. Podobnie jak przednie siedzenia, standardowe tylne fotele Executive są wyposażone w wentylację, funkcję masażu oraz ogrzewanie karku i ramion. Do dyspozycji jest też masaż łydek oraz pakiet szoferski. Gdy tylko pasażer z prawej strony zechce rozłożyć swoje siedzenie, fotel przed nim automatycznie przesunie się do przodu.
W przypadku wyposażenia First Class z tyłu przednia konsola środkowa jest płynnie kontynuowana także w drugim rzędzie siedzeń. Na potrzeby w pełni elektrycznego Mercedesa-Maybacha została przeprojektowana – tylny schowek po raz pierwszy zdobią drewniane wykończenia, które korespondują z drewnianymi okładzinami oparć przednich foteli i panelami pomiędzy siedzeniami z tyłu, wizualnie podkreślając otulającą atmosferę.
Kolejną nowością jest projektor w konsoli środkowej, który dyskretnie wyświetla na podłodze emblemat Maybacha. Podobnie jak w Mercedesie-Maybachu Klasy S gama dodatkowego wyposażenia obejmuje dwa uchwyty na pojemnik z napojem z funkcją podgrzewania i chłodzenia oraz półkę na standardowy tylny tablet MBUX. Cztery porty USB-C do szybkiego ładowania i dwa interfejsy HDMI sprawiają, że podróżni mogą z łatwością korzystać z własnych urządzeń cyfrowych. Na życzenie konsola środkowa może zawierać dwa składane stoliki, lodówkę oraz posrebrzane kieliszki do szampana.
Głęboką piersią
Dobrą jakość powietrza w kabinie zapewnia standardowy system Energizing Air Control Plus z filtrem HEPA. Czujnik jakości powietrza automatycznie decyduje o włączeniu trybu recyrkulacji. Filtr HEPA skutecznie oczyszcza powietrze z zewnątrz z drobnego pyłu, małych cząstek i pyłków. A na zmysł węchu oddziałuje aktywna kompozycja zapachowa.
Samochód bazuje na platformie i zawieszeniu modelu EQS SUV. Elektryczny układ napędowy z przodu i z tyłu jest odizolowany od kabiny dzięki ramie nośnej przy przedniej osi oraz jednostce napędowej z podwójnymi gumowymi mocowaniami. Ponadto zastosowano specjalne pianki akustyczne w wybranych profilach nadwozia, a także specjalne elementy w poszyciu podwozia, redukujące hałas piasku krążącego w nadkolach.
Zawieszenie jest pneumatyczne i to w standardzie, jednak po raz pierwszy zastosowano tryb Maybach, który nie tyle zastępuje tryb komfort, ile wprowadza go na kompletnie nowy poziom.
Przy tym wszystkim jedynie dodatkiem, choć na odpowiednim poziomie, wydaje się napęd tego kolosa. Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 660 KM, a zasięg to 600 km. Sprint do setki zajmuje mu zaledwie 4,4 s.
Cena? Jak na razie nie jest znana.

















