MG droższe niż Porsche? Jest taki model, na dodatek w tym roku zawita do Polski
To będzie najbardziej niezwykłe auto w ofercie MG. Na razie jednak musimy obejść się smakiem. Za to Anglicy już poznali ceny MG Cyberstera. Kosztuje więcej niż… Porsche!
MG Cyberster to niesamowity roadster o napędzie elektrycznym. Auto debiutowało w zeszłym roku, jednak do Europy zaczyna trafiać dopiero teraz. Na razie pojawiło się w Wielkiej Brytanii, ale zawita również do Polski – to postanowione.
Oczywiście, polska cena tego samochodu pozostaje na razie tajemnicą. Poza tym MG w naszym kraju szykuje się debiutu miejskiego modelu 3, który już pojawił się we Francji z zaskakująco atrakcyjnymi cenami (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).
MG Cyberster: duże i ciężkie
Bardzo atrakcyjnie stylizowane nadwozie MG Cyberstera mierzy 453,5 cm długości, 191,3 cm szerokości oraz 132,9 cm wysokości. Jego największymi wyróżnikami, poza tylnymi kierunkowskazami w formie strzałek, są unoszone drzwi.
Wewnątrz znajdziemy przepych, porządne materiały oraz dwa duże ekrany na szczycie kokpitu. Typowo dla tego producenta i innych wytwórców z Państwa Środka, większość funkcji tego auta skupia centralny wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego.
MG Cyberster jest oferowane w dwóch wariantach – tylno- lub czteronapędowym. Podstawowy, określany jako Trophy, wytwarza 340 KM (475 Nm) i od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 5,0 s. Waży on aż 2110 kg, a prąd czerpie z baterii litowo-jonowej o pojemności użytkowej 74,4 kWh.
Wystarcza ona na przejechanie 507 km (zgodnie z cyklem WLTP). Akumulator można nabić z mocą sięgającą 144 kW. Oznacza to zastosowanie klasycznej architektury 400-woltowej (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).
MG Cyberster Trophy kosztuje w Wielkiej Brytanii od 54 995 funtów, czyli około 277 200 zł. O 5000 funtów (ok. 25 200 zł) droższy jest wariant GT, w przypadku którego mamy już do czynienia z dwoma silnikami elektrycznymi.
Łącznie generują one 503 KM i potężne 725 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 0-100 km/h w 3,2 s, ale zasięg jest już zredukowamy do 444 km (według WLPT). Bateria trakcyjna przyjmie prąd z taką samą mocą maksymalną, co słabszy model, natomiast brytyjski roadster w odmianie GT waży o 100 kg więcej – 2210 kg.
MG Cyberster czy Porsche 718 Boxster?
MG, przynajmniej w Polsce, przyzwyczaiło nas do tego, że oferuje samochody o niezwykle konkurencyjnych cenach. Cyberster jest jednak zupełnie innym modelem niż ZS, HS czy 4. Ba, producent to auto w Wielkiej Brytanii wycenia na poziomie wyższym niż Porsche „woła” za 718 Boxstera.
Kosztuje ono bowiem od 53 800 funtów (ok. 271 200 zł), natomiast w Polsce – od od 297 000 zł. Podstawowy wariant Porsche 718 Boxstera pomiędzy zderzakami mierzy o 15,6 cm mniej niż MG Cyberster i rozwija o 40 KM niższą moc.
2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik typu bokser rozwija więc 300 KM i 380 Nm, przekazywanych na tylne koła. Średnio na 100 km zużywa on 9,4 l benzyny, co przy 54-litrowym zbiorniku paliwa oznacza zasięg rzędu 570 km (zgodnie z WLTP).
Najtańsze Porsche 718 Boxster waży 1335 kg, a więc znacznie mniej niż MG Cyberster. Pomimo swojego zaawansowanego wieku – debiut tej generacji nastąpił w 2012 roku – to nadal auto, będące kwintesencją frajdy z jazdy. Choć niekoniecznie z silnikiem 2.0.
MG Cyberster czy Porsche 718 Boxster? Prawdziwy fan motoryzacji nawet przez chwilę nie będzie się wahał i wybierze niemieckie auto. Tym bardziej że jego następca 718 Boxstera ma być już czysto elektryczny.