26 kwietnia 2024

MG droższe niż Porsche? Jest taki model, na dodatek w tym roku zawita do Polski

MG Cyberster

To będzie najbardziej niezwykłe auto w ofercie MG. Na razie jednak musimy obejść się smakiem. Za to Anglicy już poznali ceny MG Cyberstera. Kosztuje więcej niż… Porsche!

MG Cyberster to niesamowity roadster o napędzie elektrycznym. Auto debiutowało w zeszłym roku, jednak do Europy zaczyna trafiać dopiero teraz. Na razie pojawiło się w Wielkiej Brytanii, ale zawita również do Polski – to postanowione.

Oczywiście, polska cena tego samochodu pozostaje na razie tajemnicą. Poza tym MG w naszym kraju szykuje się debiutu miejskiego modelu 3, który już pojawił się we Francji z zaskakująco atrakcyjnymi cenami (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).

MG Cyberster: duże i ciężkie

Bardzo atrakcyjnie stylizowane nadwozie MG Cyberstera mierzy 453,5 cm długości, 191,3 cm szerokości oraz 132,9 cm wysokości. Jego największymi wyróżnikami, poza tylnymi kierunkowskazami w formie strzałek, są unoszone drzwi.

Wewnątrz znajdziemy przepych, porządne materiały oraz dwa duże ekrany na szczycie kokpitu. Typowo dla tego producenta i innych wytwórców z Państwa Środka, większość funkcji tego auta skupia centralny wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego.

MG Cyberster jest oferowane w dwóch wariantach – tylno- lub czteronapędowym. Podstawowy, określany jako Trophy, wytwarza 340 KM (475 Nm) i od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 5,0 s. Waży on aż 2110 kg, a prąd czerpie z baterii litowo-jonowej o pojemności użytkowej 74,4 kWh.

Wystarcza ona na przejechanie 507 km (zgodnie z cyklem WLTP). Akumulator można nabić z mocą sięgającą 144 kW. Oznacza to zastosowanie klasycznej architektury 400-woltowej (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).

MG Cyberster Trophy kosztuje w Wielkiej Brytanii od 54 995 funtów, czyli około 277 200 zł. O 5000 funtów (ok. 25 200 zł) droższy jest wariant GT, w przypadku którego mamy już do czynienia z dwoma silnikami elektrycznymi.

Łącznie generują one 503 KM i potężne 725 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 0-100 km/h w 3,2 s, ale zasięg jest już zredukowamy do 444 km (według WLPT). Bateria trakcyjna przyjmie prąd z taką samą mocą maksymalną, co słabszy model, natomiast brytyjski roadster w odmianie GT waży o 100 kg więcej – 2210 kg.

MG Cyberster czy Porsche 718 Boxster?

MG, przynajmniej w Polsce, przyzwyczaiło nas do tego, że oferuje samochody o niezwykle konkurencyjnych cenach. Cyberster jest jednak zupełnie innym modelem niż ZS, HS czy 4. Ba, producent to auto w Wielkiej Brytanii wycenia na poziomie wyższym niż Porsche „woła” za 718 Boxstera.

Kosztuje ono bowiem od 53 800 funtów (ok. 271 200 zł), natomiast w Polsce – od od 297 000 zł. Podstawowy wariant Porsche 718 Boxstera pomiędzy zderzakami mierzy o 15,6 cm mniej niż MG Cyberster i rozwija o 40 KM niższą moc.

2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik typu bokser rozwija więc 300 KM i 380 Nm, przekazywanych na tylne koła. Średnio na 100 km zużywa on 9,4 l benzyny, co przy 54-litrowym zbiorniku paliwa oznacza zasięg rzędu 570 km (zgodnie z WLTP).

Najtańsze Porsche 718 Boxster waży 1335 kg, a więc znacznie mniej niż MG Cyberster. Pomimo swojego zaawansowanego wieku – debiut tej generacji nastąpił w 2012 roku – to nadal auto, będące kwintesencją frajdy z jazdy. Choć niekoniecznie z silnikiem 2.0.

MG Cyberster czy Porsche 718 Boxster? Prawdziwy fan motoryzacji nawet przez chwilę nie będzie się wahał i wybierze niemieckie auto. Tym bardziej że jego następca 718 Boxstera ma być już czysto elektryczny.

MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster