Zupełnie nowe MG HS. Jak zmienił się ten SUV? Ile kosztuje? [AKTUALIZACJA]
MG zaprezentowało właśnie nowego HS-a. Samochód dostępny będzie w wariantach benzynowym oraz jako hybryda typu plug-in, a pierwsze dostawy ruszą już wkrótce.
MG zadebiutowało na polskim rynku pod koniec ubiegłego roku i szybko zdobywa zaufanie klientów. W ciągu pierwszych 6. miesięcy tego roku zarejestrowano w naszym kraju 3055 samochodów tego producenta. Z kolei w czerwcu MG udało się wejść do grona 20 najczęściej wybieranych marek nad Wisłą.
Duża w tym zasługa HS-a, czyli kompaktowego crossovera/SUV-a. Nieodmiennie jest on najchętniej wybieranym przez Polaków modelem marki. Tylko w czerwcu skusiło się na niego 824 klientów, dzięki czemu był on 12. najczęściej rejestrowanym nowym samochodem w Polsce. Zaledwie 50 osób więcej wybrało w tym czasie wyraźnie tańszą (bo kosztującą od 79 900 zł) Dacię Duster. Tymczasem ustępująca już generacja MG HS-a kosztuje od 103 800 zł.
Ale właśnie – ustępująca. MG pokazało dziś długo oczekiwanego następcę.
Nowy MG HS – wygląd
Nowy MG HS już na pierwszy rzut oka odróżnia się od swojego poprzednika. Urósł jednak nieznacznie. Nowy model ma 4636 mm długości (o 26 mm więcej niż stary). Jest też o 14 mm szerszy (mierzy 1890 mm). O 30 mm zwiększył się również rozstaw osi, który mierzy teraz 2750 mm. Pojemność bagażnika to z kolei 507 l.
Jednak to już koniec przyrostów. Nowa generacja, z wysokością 1655 mm, będzie o 30 mm niższa. Ma to wpłynąć pozytywnie zarówno na właściwości aerodynamiczne, jak i wygląd samochodu.
A skoro przy tym jesteśmy, jak prezentuje się nowy HS? Choć w przedniej części nadwozia da się jeszcze dostrzec subtelne nawiązania do poprzednika, to już tył, z biegnącą przez całą szerokość samochodu listwą świetlną, zdecydowanie odcina się od dotychczasowego modelu.
Atrakcyjna stylizacja nadwozia wprost nawiązuje do Roewe RX5 – czyli SUV-a innej marki należącej do tego samego co MG koncernu SAIC Motor. Jednak w odróżnieniu od pierwowzoru, nowy MG HS otrzymał tradycyjne, a nie wysuwane, klamki. To cieszy.
Niestety producent nie udostępnił póki co zdjęć wnętrza nowego HS-a. Jednak trudno oczekiwać, by miało się ono wyraźnie różnić od kabiny wspomnianego już RX5. Jednak wbrew pozorom, nie kabina HS-a nie będzie identyczna.
Nowy SUV MG zamiast obecnego w Roewe panoramicznego, 27-calowego wyświetlacza otrzyma dwa ekrany o przekątnej 12,3 cali.
Czy tak będzie w rzeczywistości? Nie pozostaje nam nic innego, niż czekać.
Nowy MG HS – silniki
Producent deklaruje „znaczące ulepszenia układu napędowego”. To dobra wiadomość, bowiem to właśnie w tym obszarze zaobserwowaliśmy największe niedociągnięcia w poprzedniku, o czym więcej przeczytać można TUTAJ w naszym teście ustępującej generacji MG HS-a.
Poprzednik oferowany był w Polsce wyłącznie w wersji spalinowej, napędzanej 1,5-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 162 KM. Tymczasem na innych rynkach europejskich dostępna była również hybryda typu plug-in. Jak będzie z nowym modelem?
Nowy MG HS będzie nadal wprawiany w ruch przez silnik spalinowy lub układ hybrydowy.
Podstawowa jednostka benzynowa to wciąż turbodoładowane 1.5. Silnik został jednak nieznacznie wzmocniony – teraz generuje 169 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego. W standardzie łączony jest z 6-biegową skrzynią manualną, ale chętni mogą wybrać wariant z automatyczną przekładnią DCT o 7. przełożeniach. Producent milczy na temat zużycia paliwa, wiadomo jednak, że spalinowy HS rozpędza się od 0 do 100 kmh w 9,4 s.
W odwodzie pozostaje też układ hybrydowy typu plug-in. Łączy on silnik 1.5 o mocy 142 KM z 209-konną jednostką elektryczną. Niestety MG nie podaje mocy systemowej całego układu. Wiadomo jednak, że bateria trakcyjna ma pojemność 24,7 kWh, dzięki czemu samochód może przejechać nawet do 120 km bez uruchamiania jednostki spalinowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje hybrydowemu HS-owi 6,8 s.
Co ciekawe, hybryda plug-in standardowo jest wyposażona w – znaną przede wszystkim z elektryków – funkcję ładowania zwrotnego Vehicle-to-Load (V2L). To sprawia, że samochód może stać się ciekawą propozycją dla miłośników aktywnego spędzania czasu w naturze. Zyskają oni możliwość łatwego ładowania rowerów elektrycznych czy zasilania obozowiska w czasie biwaku.
Kiedy w salonach? Ile kosztuje?
No dobrze, a ile to wszystko kosztuje? Polskie ceny nowego MG HS-a nie są jeszcze znane. Dotarliśmy jednak do kwot z rynku brytyjskiego. Tam podstawowy wariant benzynowy ma kosztować od 24 995 funtów, czyli o 965 funtów drożej, niż ustępująca generacja. W przeliczeniu na złotówki daje to kwotę 126 tys. zł, podczas gdy poprzedni HS w Zjednoczonym Królestwie kosztuje równowartość 121 tys. zł.
W Polsce, jak już wspomnieliśmy, ceny ustępującego modelu zaczynają się od 103 800 zł.
Z kolei niedostępny nad Wisłą wariant hybrydowy ustępującego wcielenia kosztuje w Anglii 31 095 funtów (ok. 157 tys. zł). Nowa generacja hybrydy ma być nieznacznie droższa i kosztować od 31 495 funtów (ok. 159 tys. zł), choć niektóre źródła podają też kwotę 33 995 futnów (ok. 172 tys. zł).
Dobra wiadomość jest taka, że tym razem wariant plug-in trafi również nad Wisłę. Nowego MG HS-a będzie można zamawiać od jesieni. Niestety póki co nie znamy polskich cen modelu.