14 listopada 2024

Zupełnie nowe MG HS i spalinowa Omoda 5 z imponującymi wynikami Euro NCAP

2025 MG HS - Euro NCAP

W najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP przebadało 7 samochodów. Wśród nich znalazły się przede wszystkim takie nowości, jak MG HS, Ford Capri, Renault Rafale i Cupra Tavascan. Po elektrycznej Omodzie 5, potwierdzono także wynik odmiany benzynowej.

SPRAWDŹ FINANSOWANIE OTOMOTO Lease

Pierwsze wcielenie MG HS-a, przetestowane w 2019 roku, wykazało się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Ale od tamtej pory do dnia dzisiejszego wymagania Euro NCAP wobec samochodów wzrosły aż dwukrotnie.

„MG zadbało o to, aby ten średniej wielkości SUV nadążał za rozwojem, dzięki nowym technologiom, które zapewnią wynik 5 gwiazdek w 2024 roku” – informuje organizacja. HS otrzymał bardzo wysokie oceny w zakresie ochrony dorosłych (90%), pieszych (83%) oraz dzieci (85%).

Nieco niższy wynik to chińskie auto uzyskało za systemy wsparcia kierowcy (74%). Mimo tego Euro NCAP podkreśla, że HS ma skuteczny system hamowania awaryjnego, który dobrze reaguje na pieszych. Poza tym chroni m.in. przed otwarciem drzwi przy rowerzyście nadjeżdżającym z tyłu.

Spalinowa Omoda 5 również na piątkę

Swoje kompetencje potwierdziła też Omoda 5. W 2022 roku elektryczny wariant tego samochodu otrzymał 5 gwiazdek. Również spalinowa wersja produktu Chery uzyskała identyczną ocenę. Czyli 87% za ochronę dorosłych i dzieci, 68% za pieszych oraz 88% za systemy wsparcia.

Na 5 gwiazdek zasłużyły także Cupra Tavascan, Ford Capri i Renault Rafale. Dwa ostatnie modele konstrukcyjnie są bliźniakami, odpowiednio, Forda Explorera i Renault Australa, które wcześniej wykazały się najwyższym poziomem bezpieczeństwa. W ich przypadku więc jedynie potwierdzono wcześniejsze wyniki.

„Dobra ochrona jest oferowana wszystkim pasażerom pojazdu, w tym dzieciom. Cupra ma aktywną maskę, aby chronić pieszych i dobrą reakcję na rowerzystów i motocyklistów. Samochód ma standardowo pośredni system monitorowania stanu kierowcy, wykrywający zmęczenie kierowcy, ale nie rozproszenie jego uwagi” – czytamy w informacji na temat Tavascana.

Euro NCAP w najnowszym teście potwierdziło również 4-gwiazdkowy wynik Mitsubishi ASX-a, będącego tak naprawdę Renault Capturem w przebraniu. Ostatnie badane auto to Ford Transit Courier, który zapracował na 3 gwiazdki.

Wynika to przede wszystkim z jego słabej ochrony w zderzeniu czołowym ze sztywną barierą. W przypadku niewysokiej osoby siedzącej z tyłu „szwankuje” ochrona jej głowy. „Test jest trudny dla tylnego systemu bezpieczeństwa, który obejmuje pasy, napinacze i ograniczniki obciążenia” – informuje Euro NCAP.

TUTAJ poznasz wyniki testów Euro NCAP ze września 2024 roku.

Najnowsze wyniki testów Euro NCAP

Oto szczegółowe wyniki poszczególnych modeli w najnowszej edycji testów Euro NCAP.

Cupra Tavascan: 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych: 89%
  • Ochrona dzieci: 86%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 79%

Ford Capri: 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych: 89%
  • Ochrona dzieci: 86%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 72%

Ford Transit Courier: 3 gwiazdki

  • Ochrona dorosłych: 62%
  • Ochrona dzieci: 80%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
  • ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 54%

MG HS: 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych: 90%
  • Ochrona dzieci: 85%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 83%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 74%

Mitsubishi ASX: 4 gwiazdki

  • Ochrona dorosłych: 76%
  • Ochrona dzieci: 80%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 76%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 69%

Omoda 5: 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych: 87%
  • Ochrona dzieci: 87%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 68%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 88%

Renault Rafale: 5 gwiazdek

  • Ochrona dorosłych: 87%
  • Ochrona dzieci: 83%
  • Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 69%
  • Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 87%