Zupełnie nowe MG HS i spalinowa Omoda 5 z imponującymi wynikami Euro NCAP
W najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP przebadało 7 samochodów. Wśród nich znalazły się przede wszystkim takie nowości, jak MG HS, Ford Capri, Renault Rafale i Cupra Tavascan. Po elektrycznej Omodzie 5, potwierdzono także wynik odmiany benzynowej.
Pierwsze wcielenie MG HS-a, przetestowane w 2019 roku, wykazało się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Ale od tamtej pory do dnia dzisiejszego wymagania Euro NCAP wobec samochodów wzrosły aż dwukrotnie.
„MG zadbało o to, aby ten średniej wielkości SUV nadążał za rozwojem, dzięki nowym technologiom, które zapewnią wynik 5 gwiazdek w 2024 roku” – informuje organizacja. HS otrzymał bardzo wysokie oceny w zakresie ochrony dorosłych (90%), pieszych (83%) oraz dzieci (85%).
Nieco niższy wynik to chińskie auto uzyskało za systemy wsparcia kierowcy (74%). Mimo tego Euro NCAP podkreśla, że HS ma skuteczny system hamowania awaryjnego, który dobrze reaguje na pieszych. Poza tym chroni m.in. przed otwarciem drzwi przy rowerzyście nadjeżdżającym z tyłu.
Spalinowa Omoda 5 również na piątkę
Swoje kompetencje potwierdziła też Omoda 5. W 2022 roku elektryczny wariant tego samochodu otrzymał 5 gwiazdek. Również spalinowa wersja produktu Chery uzyskała identyczną ocenę. Czyli 87% za ochronę dorosłych i dzieci, 68% za pieszych oraz 88% za systemy wsparcia.
Na 5 gwiazdek zasłużyły także Cupra Tavascan, Ford Capri i Renault Rafale. Dwa ostatnie modele konstrukcyjnie są bliźniakami, odpowiednio, Forda Explorera i Renault Australa, które wcześniej wykazały się najwyższym poziomem bezpieczeństwa. W ich przypadku więc jedynie potwierdzono wcześniejsze wyniki.
„Dobra ochrona jest oferowana wszystkim pasażerom pojazdu, w tym dzieciom. Cupra ma aktywną maskę, aby chronić pieszych i dobrą reakcję na rowerzystów i motocyklistów. Samochód ma standardowo pośredni system monitorowania stanu kierowcy, wykrywający zmęczenie kierowcy, ale nie rozproszenie jego uwagi” – czytamy w informacji na temat Tavascana.
Euro NCAP w najnowszym teście potwierdziło również 4-gwiazdkowy wynik Mitsubishi ASX-a, będącego tak naprawdę Renault Capturem w przebraniu. Ostatnie badane auto to Ford Transit Courier, który zapracował na 3 gwiazdki.
Wynika to przede wszystkim z jego słabej ochrony w zderzeniu czołowym ze sztywną barierą. W przypadku niewysokiej osoby siedzącej z tyłu „szwankuje” ochrona jej głowy. „Test jest trudny dla tylnego systemu bezpieczeństwa, który obejmuje pasy, napinacze i ograniczniki obciążenia” – informuje Euro NCAP.
TUTAJ poznasz wyniki testów Euro NCAP ze września 2024 roku.
Najnowsze wyniki testów Euro NCAP
Oto szczegółowe wyniki poszczególnych modeli w najnowszej edycji testów Euro NCAP.
Cupra Tavascan: 5 gwiazdek
- Ochrona dorosłych: 89%
- Ochrona dzieci: 86%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 79%
Ford Capri: 5 gwiazdek
- Ochrona dorosłych: 89%
- Ochrona dzieci: 86%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 80%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 72%
Ford Transit Courier: 3 gwiazdki
- Ochrona dorosłych: 62%
- Ochrona dzieci: 80%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 81%
- ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 54%
MG HS: 5 gwiazdek
- Ochrona dorosłych: 90%
- Ochrona dzieci: 85%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 83%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 74%
Mitsubishi ASX: 4 gwiazdki
- Ochrona dorosłych: 76%
- Ochrona dzieci: 80%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 76%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 69%
Omoda 5: 5 gwiazdek
- Ochrona dorosłych: 87%
- Ochrona dzieci: 87%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 68%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 88%
Renault Rafale: 5 gwiazdek
- Ochrona dorosłych: 87%
- Ochrona dzieci: 83%
- Ochrona wrażliwych uczestników ruchu: 69%
- Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego: 87%