MG zapowiedziało kolejny hit dla Europy. Debiut już na wiosnę

Zupełnie nowy model MG na Starym Kontynencie zadebiutuje w ciągu kilku najbliższych tygodni. Mierzy niecałe 4,5 m długości, ma nowocześnie stylizowane nadwozie typu SUV i korzysta z najcieńszego na świecie akumulatora trakcyjnego. Ile może kosztować?
MG niemal nie daje wytchnienia klientom i konkurencji. Po pełnym nowości 2024 roku, teraz zapowiedziało kolejny zupełnie nowy model dla Starego Kontynentu. Tym razem będzie to średniej wielkości SUV o nazwie S5 EV.
Docelowo ma on zastąpić elektryczny wariant MG ZS-a, który u nas nie był oferowany. Nowy model mierzy 448 cm długości, co oznacza, że pomiędzy zderzakami ma o 16,2 cm więcej niż ten ostatni. Kolejne wymiary to 185 cm szerokości oraz 162 cm wysokości.
Z zewnątrz MG S5 EV wyróżnia się atrakcyjną sylwetką z wąskimi lampami przednimi i ładnymi proporcjami.
TUTAJ przeczytasz megatest najnowszego MG HS-a w podstawowej wersji.
MG S5 EV: na platformie MSP
MG S5 EV powstało na tej samej platformie modułowej MSP (Modular Scalable Platform), co model 4. Jest ona przeznaczona wyłącznie dla aut elektrycznych i wykorzystuje akumulatory produkcji spółki joint venture CATL-SAIC.
Europejski oddział MG nie podał żadnych szczegółów na temat swojego najnowszego auta. W Chinach S5 EV, znane jako ES5, dysponuje baterią litowo-żelazową-fosforanową (LFP) o pojemności 49,1 lub 62,2 kWh, co przekłada się na zasięg 425 lub 515-525 km, zgodnie z cyklem CLTC.
Przedstawiciele koncernu SAIC chwalą się jednak, że ich najnowsze dziecko ma akumulator o grubości wynoszącej zaledwie 11 cm. Jest on więc najcieńszy na świecie, co pozwala na obniżenie środka ciężkości tego auta do 54 cm. Czyli jak w sedanach. Jednocześnie nowa bateria pozwala na łatwiejsze kontrolowanie rozkładu mas pomiędzy osiami.
Do napędu MG S5 EV w Państwie Środka służy 170-konny silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi. Wytwarza on 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,0 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 170 km/h.
W europejskim warunkach można spodziewać się również kolejnych wariantów. Mogą to być 204-konne Long Range oraz 245-konne Extended Range. Być może pojawi się równie dwusilnikowa odmiana 4x4. W MG4 taka wersja dysponuje mocą 435 KM.
TUTAJ przeczytasz megatest MG4.
MG S5 EV: nowoczesne zawieszenie
MG S5 EV korzysta z nowoczesnego zawieszenia, opartego na kolumnach McPhersona z przodu i układzie pięciowahaczowym z tyłu. To chińskie auto, w zależności od odmiany waży od 1685 do 1740 kg.
Kabina MG S5 EV ma wyróżniać się wyższą jakością niż w elektrycznym ZS-ie i oferować dwa ekrany w kokpicie. Ten po stronie kierowcy dysponuje przekątną 10,25”, natomiast centralny – aż 15,6”. Podobnie jak w innych modelach tego producenta, skupia on w sobie obsługę większości funkcji, w tym klimatyzacji.
Wnętrze według Chińczyków jest bardzo przestronne, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń. Bagażnik oferuje z kolei pojemność 462 l.
TUTAJ przeczytasz o przełomowych akumulatorach MG.
Jaka cena?
W Chinach MG S5 EV kosztuje od 116 900 do 146 900 juanów, co w przeliczeniu na naszą walutę daje kwotę około 64 300-80 840 zł. Jeszcze w listopadzie 2024 roku SAIC podał podstawowe ceny dla rynków Wielkiej Brytanii, Tajlandii oraz Chile.
Wynoszą one, odpowiednio, 315 500, 211 400 oraz 260 200 juanów. Czyli około 173 600, 116 330 oraz 143 200 zł. Dla porównania ceny katalogowe MG4 w naszym kraju startują z pułapu 125 200 zł za standardowy wariant z baterią o pojemności 49 kWh i silnikiem o mocy 170 KM.
Odmiana z akumulatorem 64 kWh to wydatek od 141 900 zł, a z napędem 4x4 (435 KM) – 169 900 zł. Do „czwórki” Long Range (77 kWh, 245 KM) Chińczycy przyczepiają cenę z kwotą 165 900 zł. Oferuje ona zasięg 520 km, zgodnie z cyklem WLTP.
Sprzedaż MG S5 EV ma ruszyć w Europie na wiosnę.





