Hybrydowe MG3 wycenione. Czy to pogromca Toyoty Yaris?
Poznaliśmy pierwsze ceny zupełnie nowego MG3. Ile kosztuje 195-konna hybryda zużywająca 4,4 litra benzyny na 100 km? Cóż, zszokowani księgowi Toyoty patrzą na te kwoty zapewne z niedowierzaniem.
W ubiegłym roku MG odnotowało 105-procentowy wzrost rejestracji w Europie, tym samym awansując do grona 20 najbardziej rozchwytywanych marek Starego Kontynentu. Wszystko wskazuje na to, że Chińczycy nie zamierzają osiąść na laurach. MG3, czyli tegoroczna premiera marki, to hybrydowy miejski hatchback, który ma duże szanse, by na nowo rozdać karty w niezwykle konkurencyjnym segmencie B.
Właśnie poznaliśmy ceny tego samochodu.
Ile kosztuje?
Ile przyjdzie nam zapłacić za hybrydowe MG3? Paradoksalnie tego jeszcze nie wiadomo, bo jak na razie dostępny jest wyłącznie francuski cennik modelu. Nad Sekwaną kosztuje on od 20 000 euro (czyli ok. 86 400 zł) do 24 000 euro (ok. 103 700 zł). Warto przy tym zaznaczyć, że już w standardzie ten samochód oferuje w zasadzie wszystko, co niezbędne.
Podstawowa odmiana ma m.in. aktywny tempomat, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację czy dwa ekrany. Mniejszy, o przekątnej 7", wyświetla cyfrowy zestaw wskaźników. Z kolei większy mierzy 10,25" i służy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego.
Jednak atrakcyjne ceny to tylko preludium. Największą siłą hatchbacka MG – przynajmniej teoretycznie – wydaje się być jego napęd. Ma ekscentrycznie wyśrubowaną moc (195 KM) i dyskontowy stosunek możliwości do ceny. Jeśli zużycie paliwa utrzyma się na poziomie deklarowanym przez producenta (4,4 l/100 km), konkurencja może mieć duże problemy.
Nasze wrażenia ze spotkania z MG3 opisaliśmy TUTAJ.
MG3 a Toyota Yaris
Choć MG3 ma wszystko, by napędzić strachu innym graczom w segmencie B, to jednak jego głównym rywalem wydaje się być przede wszystkim Toyota. Yaris był pionierem hybrydyzacji w tej klasie pojazdów i jest rozchwytywany przez klientów. W 2023 roku japoński mieszczuch okazał się trzecim najpopularniejszym nowym samochodem nad Wisłą. Jak się mają ceny MG3 do Yarisa?
Dla porządku należy zaznaczyć, że nad Sekwaną cenniki obu marek – naturalną koleją rzeczy – różnią się od tych z Polski. Dla porównania SUV MG ZS kosztuje tam od 17 490 euro, czyli ok. 75 200 zł, podczas gdy u nas od 79 800 zł.
Z kolei najtańsza hybrydowa Toyota Yaris startuje w Polsce od 99 900 zł, a we Francji od 24 450 euro (ok. 105 600 zł). Choć to cena katalogowa. Obecnie Japończycy proponują w ojczyźnie Napoleona promocję, w ramach której Yarisa przeceniono do 21 950 euro (ok. 94 800 zł).
Jak widać, nawet po obniżkach Yaris jest o 8400 zł droższy od MG. Bez rabatu dystans jeszcze się zwiększa i wynosi aż 19 200 zł. Jakby tego było mało, należy zaznaczyć, że podstawowy Yaris dysponuje układem hybrydowym o mocy systemowej 116 KM. W odwodzie czeka też mocniejszy, 130-konny wariant. Naturalnie jest on jeszcze droższy, a wciąż brakuje mu 65 KM do zrównania się mocą z MG3...
Łącząc wszystkie te argumenty w jedną całość wydaje się, że nowy chiński samochód ma wszelkie dane, by zawalczyć o mocną pozycję na europejskim rynku. Oczywiście o ile tylko hybrydowy układ napędowy będzie na tyle dopracowany, by skutecznie konkurować pod względem zużycia paliwa z bardziej renomowanymi rywalami.
O tym jak MG3 spisuje się w rzeczywistych warunkach drogowych przekonamy się już wkrótce. Z kolei pod koniec roku do hybrydowego MG3 dołączy wersja czysto spalinowa. Póki co Chińczycy nie zdradzili jednak szczegółów technicznych niezelektryfikowanej odmiany tego modelu.
TUTAJ poznasz wszystkie szczegóły MG3.