Znamy polskie ceny MG3. Czy ta hybryda utrze nosa Toyocie Yaris?
MG śmiało poczyna sobie na europejskim rynku. Nowy miejski hatchback jest kolejnym kamyczkiem do ogródka. Czy wywoła lawinę zamówień? Właśnie poznaliśmy ceny MG3 ze 195-konnym układem hybrydowym.
MG jest jedyną marką z chińskim rodowodem, która cieszy się powodzeniem wśród europejskich klientów. Tylko w I kwartale tego roku, producent ten sprzedał na Starym Kontynencie 58 524 samochodów. Również w Polsce auta tego wytwórcy przypadły do gustu klientom. Do końca maja zarejestrowano nas Wisłą 1918 samochodów z logo MG.
Obecnie w naszym kraju można kupić dwa spalinowe SUV-y tej marki (ZS oraz HS) oraz elektrycznego, kompaktowego hatchbacka (MG4). Debiutujący dziś w Polsce MG3 łączy oba te światy, będąc zelektryfikowanym hatchbackiem.
Ile przyjdzie nam za niego zapłacić?
MG3: polska cena i wyposażenie
Ceny MG3 startują w Polsce z pułapu 87 950 zł. Tyle trzeba zapłacić za otwierający cennik wariant o wiele mówiącej nazwie Standard. Już tutaj MG3 oferuje satysfakcjonujące wyposażenie. Na pokładzie są m.in. klimatyzacja automatyczna, kamera i czujniki cofania czy 2 ekrany w kabinie. Do tego adaptacyjny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu, łączność ze smartfonami Android Auto i Apple CarPlay czy światła do jazdy dziennej LED
Znajdująca się pośrodku gamy odmiana Excite kosztuje od 94 500 zł. Rozszerza ona listę wyposażenia o 16-calowe obręcze aluminiowe czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Od tego poziomu wyposażenia MG3 ma również silnik uruchamiany przyciskiem oraz... wycieraczkę tylnej szyby.
Z kolei topowa wersja wyposażenia nazywa się Exclusive i kosztuje od 101 000 zł. Tutaj MG nie idzie już na żadne kompromisy. O ile znajdujące się w tym wariancie światła LED, podgrzewane fotele i kierownica czy dostęp bezkluczykowy nie wykraczają poza klasowe standardy, o tyle obecny tu system kamer 360 stopni robi wrażenie. Oprócz nich MG3 Exclusive oferuje również układ monitorowania martwego pola wraz z asystentem zmiany pasa ruchu, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu i przyciemniane tylne szyby.
Dla porównania Toyota Yaris, która stanowi punkt odniesienia w świecie hybrydowych hatchbacków segmentu B, kosztuje nad Wisłą katalogowo od 99 900 zł (92 500 zł w trwającej promocji) w najtańszym, hybrydowym wariancie o mocy 116 KM. Mocniejsza hybryda Toyoty jest wyraźnie droższa (również dlatego, że Toyota łączy go wyłącznie z bogato wyposażonymi odmianami). Kosztuje od 128 900 zł (w promocji od 118 000 zł). Ma 130 KM i... wciaż nie może się równać parametrami z MG3.
MG3 w 5 punktach. Co oferuje jedna z (prawdopodobnie) najtańszych hybryd na rynku?
Moc przyprawiająca o zawrót głowy
W przypadku hybrydowego MG3 (odmiana niezelektryfikowana zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku) punktem kulminacyjnym programu jest technologia znana jako Hybrid+. I choć ta nazwa wydaje się być mało wyszukana, to skrywające się za nią rozwiązania techniczne mogą już imponować.
Podstawą jest tu 1,5-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa. Wytwarza 102 KM mocy i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa układu hybrydowego to aż 195 KM.
Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,83 kWh (pojemność użytkowa: 0,92 kWh). Całość spina automatyczna skrzynia biegów o trzech przełożeniach. Efekt? MG3 osiąga pierwszą „setkę” w zaledwie 8 s, a maksymalnie pojedzie 170 km/h. Jakby tego było mało, producent deklaruje, że ten miejski hatchback został zaprojektowany zgodnie z duchem „fun-to-drive”, a to oznacza, że ma zapewniać sporą frajdę z jazdy.
Jednak wielu klientów decyduje się na zakup samochodu hybrydowego przede wszystkim po to, by zapewnić sobie tańsze podróżowanie. MG3 nie powinno rozczarować również tej grupy odbiorców, ponieważ producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4 l benzyny na każde 100 km.
MG3: szczegóły
MG3 to hatchback segmentu B. Mierzy 4113 mm długości, 2014 mm szerokości (z lusterkami) oraz 1502 mm wysokości. Jego osie oddalone są od siebie o 2570 mm. Teoretycznie kabina pomieści 5 pasażerów, ale jeśli będą dorośli – wygodnie zmieści się tylko 4. Pojemność bagażnika to 293 l. Samochód waży od 1285 kg. Promień skrętu wynosi 10,5 m, a zbiornik paliwa pomieści 36 l benzyny.
W kabinie w oczy rzucają się dwa ekrany. Ten za kierownicą ma 7” i wyświetla cyfrowy zestaw wskaźników. Środkowy ma już 10,25”, a za jego pomocą obsłużymy system informacyjno-rozrywkowy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza prezentują nadspodziewanie dobrą jakość. TUTAJ przeczytasz więcej o nowym MG3.
Samochód jest objęty 7-letnią gwarancją (z limitem 150 000 km), 7-letnimi darmowymi przeglądami oraz 7-letnim assistance. Interwał serwisowy to rok lub 15 000 km (zależnie co nastąpi pierwsze)
Pod koniec roku do gamy modelu dołączy odmiana czysto spalinowa.