10 września 2023

Milionerzy wolą auta spalinowe? Oto, jaką wersję wybrali przyszli właściciele Alfy Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale to samochód stanowiący hołd dla klasycznego coupe o tej samej nazwie z końca lat 60. XX wieku. Teraz powrócił on w nowej odsłonie, dostępnej w wariantach benzynowym lub elektrycznym. Który chętniej wybierali klienci? Oto odpowiedź!

Zanim pokazano nowe wcielenie Alfy Romeo 33 Stradale w internecie huczało od plotek. Prześcigano się w doniesieniach o źródle napędu czy dawcy najważniejszych elementów tego auta.

Wiele portali informowało, że Alfa Romeo 33 Stradale ma się nazywać Milano. Z kolei inne – że do jej napędu posłuży wyłącznie silnik spalinowy. Jeszcze inni donosili z kolei o napędzie czysto elektrycznym (TUTAJ przeczytasz, jak działa auto na prąd).

Alfa Romeo 33 Stradale: dwa rodzaje napędu do wyboru

Wraz z premierą zupełnie nowej odsłony Alfy Romeo 33 Stradale okazało się, że rację mieli… zarówno jedni, jak i drudzy. Włosi, którzy do opracowywania swojego nowego superauta sięgnęli po wiele komponentów z Maserati MC20, przygotowali bowiem dwa rodzaje napędu do wyboru.

Po stronie benzynowej znalazła się podwójnie doładowana jednostka 3.0 V6, która rzekomo stanowi ewolucję silnika już montowanego w samochodach Alfy Romeo. Wytwarza ona 620 KM i od 0 do 100 km/h rozpędza 33 Stradale w czasie poniżej 3 s.

Prędkość maksymalna to 333 km/h. Z silnikiem współpracuje 8-stopniowa przekładnia DCT, przekazująca moment obrotowy wyłącznie na tylne koła.

Elektryczny wariant nowej Alfy Romeo wyciska z siebie ponad 750 KM. To najprawdopodobniej ten sam układ napędowy, który zastosowano w Maserati GranTurismo Folglore, a więc składający się z trzech silników elektrycznych.

Jeden umieszczono przy przednich kołach, natomiast dwa kolejne – przy tylnych. W rezultacie elektryczna wersja Alfy Romeo 33 Stradale ma napęd 4x4 (TUTAJ poznasz rodzaje napędu na obie osie).

Co istotne, auto korzysta z baterii o pojemności użytkowej 90 kWh i z 800-woltowej instalacji elektrycznej, zapewniającej bardzo szybkie ładowanie. Podobną cechują się Porsche Taycan czy Kia EV6.

Zasięg? Włosi obiecuje 450 km, zgodnie z cyklem WLTP (TUTAJ przeczytasz o nim więcej). Osiągi? Elektryczna Alfa Romeo 33 Stradale od 0 do 100 km/h rozpędza się poniżej 3 s i pojedzie 310 km/h.

Prawdopodobnie do pierwszej setki będzie ona jednak szybsza niż spalinowa, z czasem bliższym 2 niż 3 s. Tym bardziej że elektryczne 33 Stradale od nawierzchni odpycha się kołami obu osi i ma potężny, stale dostępny moment obrotowy.

Która wersja cieszy się większą popularnością?

Którą wersje wybrali przyszli właściciele Alfy Romeo 33 Stradale? Z zakulisowych informacji wynika, że nadal rządzi silnik spalinowy. Larry Dominique – szef Alfy Romeo na Amerykę Północną – ujawnił, że większość klientów zdecydowała się na 6-cylindrowy silnik benzynowy. Jednocześnie ten włoski wytwórca samochodów przygotowuje produkcję „tylko kilku” modeli elektrycznych.

Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego, że większość zainteresowanych Alfą Romeo 33 Stradale stawia na emocje i wrażenia, których najlepiej doświadczą w wersji spalinowej. W końcu dysponuje ona zapewne znakomitym brzmieniem, a poza tym jest dobre kilkaset kilogramów lżejsza niż elektryk. W rezultacie zyskują na tym prowadzenie i przyjemność z jazdy.

Co ciekawe, jeśli klienci nadal nie są zdecydowani, mogą jeszcze wybrać inny rodzaj napędu niż wstępnie planowali. Alfa Romeo rozpocznie produkcję swojego nowego supersamochodu dopiero 24 czerwca 2024 roku. Czyli w 114. rocznicę powstania marki.

Ciekawym pytaniem pozostaje także to, jak wybór rodzaju napędu wpłynie na przyszłą wartość i potencjał kolekcjonerski wszystkich wyprodukowanych samochodów. W końcu powstaną raptem 33 egzemplarze.

Stawiamy jednak orzeszki przeciw dolarom, że spalinowe Alfy Romeo 33 Stradale będą cieszyły się większą estymą. W końcu stanowią hołd dla powoli ustępującej motoryzacji...

2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale
2024 Alfa Romeo Stradale