Nawet 5000 używanych aut rocznie odzyska tu blask – pierwszy taki zakład w Polsce już działa
Grupa Renault już od 2021 roku rozwija w Europie program odnawiania samochodów. Pierwszy tego typu zakład działa już w Polsce. W tym roku przywróci blask nawet 3600 pojazdom, ale docelowo ma ich być 5000. Dwie kolejne placówki powstaną na południu i na północy naszego kraju. Czym jest renew Factory?
Nie każdego stać na zupełnie nowy samochód, prosto z salonu. Ale każdy chce jeździć jak najlepszym autem. I właśnie z myślą o takich klientach Renault przygotowało program renew Factory.
Choć działa on od kilku lat, to właśnie w Polsce po raz pierwszy w Europie obejmuje on współpracę z autoryzowanym partnerem. Dokładnie z KrubaGroup i jego centrum odnawiania aut, mieszczącym się w Sękocinie Nowym pod Warszawą.
TUTAJ przeczytasz o używanej Dacii Duster II.
Renew Factory: minimalizowanie kosztów
Hale serwisowe mają powierzchnię 2200 m2, a na terenie obiektu znajduje się parking mogący pomieścić 600 samochodów. Naprawami zajmuje się ponad 30 przeszkolonych pracowników, z których niektórzy w KrubaGroup pracują od 15 lat.
„Uruchomienie renew Factory w Polsce to krok milowy w rozwoju naszej strategii opartej na gospodarce o obiegu zamkniętym. Dzięki współpracy z KrubaGroup możemy oferować naszym klientom samochody najwyższej jakości. Są one odnawiane zgodnie z rygorystycznymi standardami Grupy Renault” – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Samochody w Sękocinie Nowym odnawia się zgodnie ze standardami Grupy Renault. Przedstawiciele tej francuskiej marki na każdym kroku podkreślają ograniczone do minimum zużycie zasobów. Czyli m.in. oświetlenie z instalacji fotowoltaicznej, a także minimalizowanie wszelkich kosztów.
W 2024 roku zakład KrubaGroup wykonał 1400 certyfikowanych regeneracji samochodów. Obejmują one kompleksowe prace nad karoserią, mechaniką i wnętrzem pojazdów. Wszystkie auta po regeneracji zostają objęte specjalną gwarancją na 2 lata + 1 rok, do 80 000 km przebiegu.
TUTAJ dowiesz się, jak jeździ Renault 5 E-Tech.
Usuwanie wgniotek bez malowania
„Dzięki renew Factory możemy oferować klientom samochody używane, które wyglądają i jeżdżą jak nowe. Wszystko to dzięki zastosowaniu zatwierdzonych metod regeneracji części oraz nowoczesnych technik naprawczych. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią projektu, który przyczynia się do promowania zrównoważonego i ekologicznego podejścia do mobilności” – mówi Szymon Kruba, prezes KrubaGroup.
Każda renowacja odbywa się tak samo. Rozpoczyna się jazdą próbną, podczas której wykrywane są niepokojące dźwięki czy wibracje. Następnie auto jest myte i oglądanie pod kątem uszkodzeń nadwozia oraz wnętrza. Ale pierwszym punktem procesu renowacji są naprawy mechaniczne.
Priorytetem zawsze są koszty, które na bieżąco – szczególnie w przypadku drogich elementów – są konsultowane z klientem. W następnej kolejności odnawianiu poddaje się nadwozie i wnętrze.
Szef KrubaGroup jest szczególnie dumny z usuwania wszelkich wgniotek w karoserii bez konieczności malowania danego elementu. To nie tylko ogranicza koszty, ale i podnosi wartość takiego samochodu.
TUTAJ przeczytasz megatest Renault Espace.
Renew Factory: duże oszczędności na naprawach szyb
Zakład KrubaGroup potrafi również dokonać renowacji tapicerki, czy plastikowych elementów wewnątrz i na zewnątrz (np. zderzaki). Rekonstruuje również panele poszycia nadwozia, regeneruje felgi aluminiowe czy wykonuje punktowe lakierowanie bez konieczności cieniowania sąsiednich elementów. Poza tym jest w stanie usuwać rysy bez lakierowania.
W Sękocinie Nowym naprawa się również szyby czołowe. Proces polega na nawierceniu uszkodzonego miejsca i wypełnieniu go utwardzoną żywicą. W ten sposób skutecznie usuwa się ubytek, jak i chroni przed dalszym pękaniem. Zawdzięcza to swojej elastyczności.
„Następnie żywica jest utwardzana promieniami UV, a końcowy etap to zeszlifowanie nadmiaru materiału i przepolerowanie szyby. Koszt naprawy szyby w tej technologii waha się od 300 do 500 zł netto, w zależności od zakresu pracy, podczas gdy koszt wymiany całej szyby to średnio 5000-7000 zł netto” – informuje Renault.
TUTAJ przeczytasz, czy warto kupić używaną szybę samochodową.
Cena wyższa o 5-10%
Po dokonaniu wszelkich napraw takie auto otrzymuje certyfikat Refactory. Jest on w formie cyfrowej i oprócz szczegółowych zdjęć, zawiera również pełną informacje o stanie samochodu, łącznie np. z wysokością bieżnika opon.
Auta poddawane renowacji pochodzą z m.in. Renault Polska, od dealerów oraz od Mobilize Financial Services. Według Szymona Kruby koszt odnowienia rocznego samochodu wynosi przeciętnie 2,5 tys. zł, 2-letniego to 3,5 tys. zł, a 3-letniego – 4,3 tys. zł.
Program renew Factory daje klientom przede wszystkim pewność, że kupowany przez nich samochód jest w idealnym stanie, choć nic nie ma za darmo. Auta z certyfikatem Refactory są przeciętnie o 5-10% droższe niż pojazdy używane bez takiego certyfikatu.
Informacja o dostępnych samochodach, których obecnie obecna oferta obejmuje około 1500 pojazdów, znajduje się na dedykowanej im stronie.