26 maja 2023

Nie od 567 000 zł, jak w Hiszpanii, a od 599 900 zł – sensacyjnie wysokie polskie ceny Lexusa LM

2024 Lexus LM

Ekskluzywny van japońskiej marki zawita do Polski jesienią bieżącego roku. Choć to auto o ogromnej kabinie i o imponujących rozwiązaniach z zakresu wygody pasażerów, jego cena okazuje się sensacyjnie wysoka. Lexus LM kosztuje bowiem nie 567 000 zł, jak na rynku hiszpańskim (pisaliśmy o tym kilka dni temu), a od 599 900 zł.

300, 400, a może 500 tys. zł? Nic z tych rzeczy! Ceny Lexusa LM okazują się jeszcze wyższe, co oznacza, że to auto dla bardzo majętnych ludzi lub instytucji. Dla porównania, za najdroższy wariant konkurencyjnego Mercedesa klasy V Exclusive (2-litrowy turbodiesel o mocy 237 KM) trzeba zapłacić 467 180 zł.

Najważniejsza różnica na dzień dobry pomiędzy oboma tymi autami dotyczy ich… pochodzenia. Podczas gdy klasa V wywodzi się od modelu dostawczego, o tyle japoński model powstał od A do Z jako auto do przewożenia pasażerów. I to komfortowego.

Lexus LM „został zaprojektowany od podstaw jako pojazd, w którym komfort podróżowania może równać się z tym z prywatnych odrzutowców” – piszą Japończycy w swojej informacji prasowej. Auto zbudowano na platformie GA-K, wykorzystywanej m.in. w modleach NX i RX. Japończycy chwalą się, że jej użycie zapewnia nisko położony środek ciężkości oraz doskonałe zachowanie na drodze.

Ceny Lexusa LM: od 599 900 zł

Tyle kosztuje wariant 7-miejscowy. Ma on dwa komfortowe fotele w drugim rzędzie siedzeń, zaopatrzone w funkcje masażu, wentylacje i podgrzewanie. Ponadto ich pasażerowie mogą skorzystać z wysuwanego stolika, a także z 14-calowego ekranu z wejściem HDMI.

Z przodu i z tyłu Lexusa LM znalazły się automatyczna klimatyzacja (ze specjalnym filtrem). Do dyspozycji kierowcy są m.in. ekran head-up oraz najnowszy system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją. Oferuje on również bezprzewodowy Apple CarPlay oraz przewodowy Android Auto.

Co jeszcze przygotowali Japończycy? Przyciemniane szyby boczne drugiego i trzeciego rzędu (wszystkie są akustyczne), elektrycznie sterowane rolety boczne, panoramiczny dach, a także 21-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson.

Do wyboru są cztery kolory nadwozia oraz dwa warianty kolorystyczne skórzanej tapicerki: Ammonite Sand oraz Black (piaskowa i czarna). Trzy siedzenia ostatniego rzędu można złożyć, powiększając w ten sposób przestrzeń ładunkową.

Każdy Lexus LM jest zaopatrzony w pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+ trzeciej generacji. Obejmuje on m.in.:

  • ochronę przeciwzderzeniową z funkcją monitorowania kierowcy (PCS)
  • wykrywanie pieszych, rowerzystów i motocyklistów
  • aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości
  • kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni wokół samochodu
  • asystenta parkowania
  • system monitorowania martwego pola (BSM)
  • system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA)

Ceny Lexusa LM: od 729 900 zł w wariancie dla 4 osób

Jeszcze więcej niż za wariant 7-osobowy, należy zapłacić za wersję 4-miejscową. To auto imponuje przede wszystkim wygodą w drugim rzędzie, gdzie znalazły się dwa osobne fotele.

Japończycy chwalą się, że są one wyjątkowo komfortowe. Zaopatrzono je w wysuwane i regulowane podnóżki oraz w specjalne, podgrzewane zagłówki, które oferują podparcie już od górnej części pleców. Co istotne, oba fotele można rozłożyć, przekształcając je w wygodne leżanki.

Oczywiście są one elektrycznie regulowane, ogrzewane i wentylowane. Ale to nie wszystko – wykonano je z dwóch różnych materiałów, co ma dodatkowo zwiększać ich komfort, a także wyposażono w funkcję pneumatycznego podparcia lędźwiowego z czterema ustawieniami.

Drugi rząd, do którego prowadzą przesuwane drzwi, oferuje imponującą przestrzeń w każdym kierunku. Pasażerowie mogą też liczyć na dużą prywatność, dzięki przyciemnianej elektrochromatycznie przegrodzie, którą na dodatek można opuszczać.

Prawdziwym hitem w kabinie 4-osobowej wersji Lexusa LM jest 48-calowy ekran z wyjściem HDMI i możliwością podzielenia go na dwa widoki. Ponadto na pokładzie auto znalazły się 23-głośnikowy zestaw audio firmy Mark Levinson oraz rozbudowany układ klimatyzacji.

Dba on o jak najlepszy komfort termiczny pasażerów, wykorzystując do tego czujnik podczerwieni. Zamontowany w przegrodzie pomiędzy siedzeniami, na bieżąco skanuje temperaturę twarzy, klatki piersiowej, ud i podudzi osoby siedzącej na którymś z tylnych siedzeń.

Ale to nie wszystko. Sprawdza on również okolice okien, sufitu oaz innych miejsc w kabinie. Wszystko po to, aby pasażerowie w kabinie LM-a mogli poczuć się jak najlepiej.

Lexus LM: hybryda z układem 4x4

Na Starym Kontynencie dostępna będzie wyłącznie jedna wersja Lexusa LM. To hybrydowy model 350h, którego serce stanowi 2,5-litrowy, wolnossący silnik 4-cylindrowy. Układ rozwija 250 KM i 239 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto rozpędza się do 190 km/h.

Co istotne, niutonometry trafiają tutaj na cztery koła za pomocą układu E-Four. Oznacza to, że przy tylnej osi pracuje więc kolejny silnik elektryczny. Napęd w Lexusie LM może być rozdzielany w proporcji 100:0 lub 20:80 (na przednią/tylną oś).

Względem poprzednika, oferowanego wyłącznie w Chinach, nowe auto wyróżnia się o 50% sztywniejszą konstrukcją, co zawdzięcza m.in. dodatkowym spawom, klejom oraz usztywnieniom nadwozia.

Lexus już rozpoczął przyjmowanie zamówień na model LM w salonach marki w całej Polsce.

2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM
2024 Lexus LM