Nieoczekiwany debiut w Polsce – Hyundai Tucson przeprosił się z turbodieslem
Choć silniki wysokoprężne są w odwrocie, Koreańczycy sprawili potencjalnym klientom niemałą niespodziankę. Otóż do salonów powrócił Tucson z silnikiem wysokoprężnym. Do wyboru są trzy warianty jednostki 1.6 CRDi.
W listopadzie 2024 roku zarejestrowano ponad 4,7 tys. nowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Oznacza to zwiększenie ich liczby względem tego samego miesiąca poprzedniego roku o 16,9%. W październiku tego roku ich udział wzrósł zaś o 29%.
Jednocześnie wciąż obserwujemy spadek zainteresowania samochodami na prąd. W listopadzie 2024 roku – o 37,2%. Z kolei miesiąc wcześniej – o 13,8%.
TUTAJ przeczytasz megatest Hyundaia Tucsona w odmianie hybrydowej.
2025 Hyundai Tucson 1.6 CRDi: trzy wersje napędu
Być może rynkowy trend sprawił, że do salonów Hyundaia powrócił Tucson z silnikiem wysokoprężnym. Między przednimi kołami tego auta może pracować 1,6-litrowy turbodiesel w trzech odmianach.
Podstawowa, łączona z 6-stopniową przekładnią ręczną, dysponuje 115 KM przy 4000 obr./min oraz 280 Nm w zakresie 1500-2750 obr./min. Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,1 s, prędkość maksymalną 175 km/h i średnie zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 5,3-5,6 l/100 km. Podobnie jak mocniejsze warianty, dysponuje zbiornikiem paliwa o pojemności 54 l, co przekłada się na zasięg 960-1010 km.
Kolejne wersje 2025 Hyundaia Tucsona 1.6 CRDi korzystają już z dobrodziejstw 48-woltowego układu miękkiej hybrydy oraz z 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Napęd jest tutaj przekazywany albo na przednie koła, albo na obie osie.
Turbodiesel 1.6 CRDi 48V wyciska z siebie 136 KM przy 4000 obr./min oraz 320 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min (2000-2250 obr./min w wersji 4x4). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,4 s (11,6 s w wersji 4x4), a prędkość maksymalna to 180 km/h (w obu odmianach).
Średnie zużycie paliwa waha się od 5,5 do 5,9 l/100 km w wariancie 2WD i od 6,0 do 6,3 l/100 km w 4WD.
2025 Hyundai Tucson 1.6 CRDi: ceny i wyposażenie
Pomimo niewielkiego silnika, a więc i podstawowej akcyzy, 2025 Hyundai Tucson 1.6 CRDi tani nie jest. Jego cena startuje od 154 800 zł – tyle kosztuje 115-konna odmiana Modedrn.
Za 136-konne auto z przekładnią 7DCT zapłacimy od 181 000 zł (wariant Smart). Z kolei wariant 4x4 (Executive) to wydatek przynajmniej 206 000 zł.
Wyposażenie odmiany Modern, jak na Hyundaia przystało, jest całkiem solidne. Obejmuje ono m.in.:
- komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe i centralna)
- reflektory LED
- światła dzienne w technologii LED
- lusterka i klamki w kolorze nadwozia
- 17-calowe felgi aluminiowe
- tapicerkę materiałową
- podgrzewane fotele przednie i kierownicę
- klimatyzację manualną
- komputer pokładowy z ekranem 4”
- asystenta utrzymywania na pasie ruchu
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamerę cofania
- system multimedialny z ekranem 12,3” i nawigacją
- bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
- aktualizacje OTA
- dostęp bezkluczykowy
Standardem jest czerwony lakier Engine Red. Lakier metaliczny lub perłowy wymagają 2900 zł dopłaty, natomiast Atlas White – 1300 zł (dostępny w odmianach Modern i Smart).
TUTAJ poznasz pełne dane techniczne Hyundaia Tucsona.
Wygładzony wygląd i nowy kokpit
Przypomnijmy, że w zeszłym roku Koreańczycy poddali Hyundaia Tucsona modernizacji. W jej wyniku zyskał on m.in. nową osłonę chłodnicy oraz wyoblone i nieco powiększone punkty świetlne z przodu. W nomenklaturze koreańskiej marki nazywają się one Parametric Jewel.
Nieco zmieniono też rysunek przedniego zderzaka, wprowadzono m.in. nowe obręcze kół oraz delikatne korekty tylnej części nadwozia. Prawdziwa rewolucja nastąpiła za to w kabinie.
Odświeżony Hyundai Tucson otrzymał zupełnie nowy kokpit z minimalistyczną trójramienną kierownicą w miejsce czteroramiennej. Poza tym z wnętrza „wyleciał” dobrze działający dotykowy panel do zarządzania klimatyzacją. W jego miejsce pojawił się nowy – z pokrętłami regulacji temperatury i z wpisanymi w nie wyświetlaczami.
Kolejna istotna zmiana to przeniesienie wybieraka automatu z konsoli środkowej na kolumnę kierownicy. Podobne rozwiązanie znajdziemy choćby w Hyundaiu Konie.
Hyundai na Tucsona 1.6 CRDi zapewnia 5-letnią gwarancję mechaniczną bez limitu kilometrów. Obejmuje ona również 5 lat Assistance i 5 lat bezpłatnej kontroli stanu technicznego pojazdu. Oczywiście, warto mieć na uwadze ewentualne wyłączenia dotyczące podzespołów tego samochodu.