Nissan Micra K13 – bezawaryjne auto miejskie
Czy Micra jest bezawaryjna?
Sukces Micry tkwi w jej prostocie. I właśnie to pozwala Nissanowi odnosić świetne wyniki w raportach awaryjności. Można powiedzieć, że w Micrze nie ma się co psuć. Zawieszenie z kolumną McPhersona z przodu oraz belką skrętną z tyłu to rozwiązanie sprawdzone, pewne i stosunkowo tanie.
Jeśli już pojawią się awarie, będą to w większości problemy eksploatacyjne czy drobne kłopoty z elektryką, np. niedziałająca lampa. Sporadycznie pojawiają się uszkodzenia sterownika skrzyni biegów CVT. Do tego części do Micry są tanie, więc ewentualne naprawy nie są zbyt problemowe.
Nissan Micra K13 – wybór silników
Micra dostępna jest tylko w jednej odmianie nadwozia (hatchback) oraz dwóch wersjach silników. Obydwa silniki benzynowe mają trzy cylindry oraz łańcuszek rozrządu, co zwiększa ich trwałość i obniża koszty eksploatacji.
- Silnik o pojemności 1,2 l, wolnossący z tradycyjnym wtryskiem i mocą 80 KM nie jest zbyt dynamiczny, ale jest prosty, trwały i tani w serwisowaniu.
- Motor oznaczany jako DIG-S, o pojemności 1,2 i mocy 98 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz kompresorem napędzanym za pomocą paska. Silnik pracuje w tzw. cyklu Millera, co przyczynia się do niższego spalania i zmniejszenia emisji CO2.
Inne wersje Micry powstały na rynek USA, Australii i rynki azjatyckie. Pojawiła się wersja z silnikiem 1,5 i mocą 116 KM, a także „usportowiona” wersja Nismo i Nismo S, jednak te ostatnie nie mogły pochwalić się silnikami adekwatnymi do swojego wyglądu.
Ile kosztuje Nissan Micra K13?
Najmłodsze egzemplarze nissana Micry mają zaledwie 3 lata, a i tak ich maksymalna cena to 35 000 złotych. Najniższe ceny Micry to ok. 12-14 000 złotych. Nie jest tanio, ale za tak trwały samochód to naprawdę niewiele. Jedyny kłopot to mała liczba ofert, bo z Micrą jest tak, że jak już się pojawi, to od razu się sprzedaje.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć przed zakupem? Dowiesz się w naszym teście.