Czy tak wygląda nowa Alfa Romeo Stelvio? Oto render oparty na zdjęciach prototypu

Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji zbliża się wielkimi krokami. Niedawno do sieci wypłynęły zdjęcia zakamuflowanego prototypu tego auta, a teraz na ich podstawie powstał render. Nowe wcielenie włoskiego SUV-a ma czerpać zarówno inspiracje z poprzednika, jak i z Juniora. Oto, jak może wyglądać.
- Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji zadebiutuje już we wrześniu tego roku.
- Powstanie na multienergetycznej platformie STLA Large, z której korzysta m.in. Dodge Charger.
- Do jej napędu posłużą zarówno silniki elektryczne, jak i spalinowe. Wariant Quadrifoglio ma pozostać przy jednostce V6.
Na dziś dzień na temat Alfy Romeo Stelvio nie ma zbyt wielu informacji. Wiadomo, że zostanie oparta na nowoczesnej platformie STLA Large, jak i że w jej wyglądzie będzie mniej obłych linii niż obecnie.
Nowa Alfa Romeo Stelvio nadal pozostanie średniej wielkości SUV-em o usportowionym charakterze. Według poprzedniego szefa tej włoskiej marki – Jeana Philippe'a Imparato – na drodze będzie jeszcze lepsza niż obecnie.
TUTAJ przeczytasz megatest Alfy Romeo Junior.
Nowa Alfa Romeo Stelvio: akcenty z Juniora
Pod względem stylistycznym nowa Alfa Romeo Stelvio ma czerpać garściami z rozwiązań Juniora. Poza tym, ze względu na nowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa, nie będzie mogła mieć już przedniej tablicy rejestracyjnej umieszczonej z boku.
A to wymusi zastosowanie mniej wyrazistego scudetto. W nowym Stelvio będzie ono zapewne zbliżone do tego, jakie znalazło się w Juniorze. Czyli niższe i z wpisaną w nie nazwą tej włoskiej marki.
Jej logo zostanie przeniesione z kolei na maskę, a przednie lampy będą węższe niż do tej pory i narysowane ostrzej. Widać to na renderze, powstałym na bazie zdjęć prototypu Stelvio drugiej generacji, przyłapanego na zimowych testach w Szwecji.
Ogólnie, nowe wcielenie tego auta zachowa proporcje bliskie poprzednikowi, ale otrzyma bardziej muskularne nadwozie. Tak przynajmniej wynika z przedstawionego renderu. Swoją drogą ten włoski SUV w takiej postaci wygląda zdecydowanie lepiej niż niewielki Junior.
Ogromna elastyczność STLA Large
Dzięki multienergetycznej platformie STLA Large, nowa Alfa Romeo Stelvio na pewno skorzysta zarówno z napędu w pełni elektrycznego, jak i z układów hybrydowych. W przypadku odmian na prąd STLA Large pozwala na stosowanie albo 400-, albo 800-woltowej architektury elektrycznej.
O ile wcześniej mówiło się, że topowa wersja Quadrifoglio będzie dysponować dwoma silnikami elektrycznymi, o tyle ostatnio szef marketingu tej marki – Cristiano Florio – wspomniał o zachowaniu jednostki V6. „Osobiście nie widzę Quadrifoglio EV. Widzę Quadrifoglio, które wydaje dźwięk prawdziwego silnika" – stwierdził na łamach magazynu Car.
Włosi zapowiadają poprawę doskonałych właściwości jezdnych, z jakich znane są obecne generacje ich modeli klasy średniej. Pracować na to mają nie tylko wyrafinowana konstrukcja zawieszeń przy obu osiach, ale również m.in. aktywna kontrola przechyłów nadwozia.
W tym przypadku inżynierowie Alfy Romeo sięgną po rozwiązanie znane m.in. z Ferrari Purosangue. Jego najważniejszymi elementami są elektryczne siłowniki, oddziałujące na amortyzatory w czasie rzeczywistym.
TUTAJ przeczytasz o wycofywaniu aktualnych benzynowych odmian Giulii i Stelvio.
Nowa Alfa Romeo Stelvio: architektura STLA Brain
Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji będzie pierwszym modelem koncernu Stellantis, który skorzysta z zupełnie nowej architektury elektronicznej. Nazywa się ona STLA Brain i pozwala m.in. na bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania (over-the-air) oraz wybranych funkcji samochodu.
Ponadto w nowej Alfie Romeo Stelvio znajdzie się rozwiązanie, zwane STLA SmartCockpit. Deska rozdzielcza tego auta zachowa charakterystyczny teleskopowy zestaw wskaźników, jednak zyska większy, zakrzywiony ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Ma on reagować na naturalne komendy głosowe, a nawet na gesty wzrokiem.
Tak jak w aktualnym modelu po liftingu, zachowany zostanie ekran w tubach, ale pojawi się rozbudowany wyświetlacz head-up. Jedna z jego funkcji ma wspomagać kierowcę w jeździe po zakrętach. W jaki sposób? Poprzez wyświetlanie wirtualnego modelu, poruszającego się jakby przed maską.
W wyposażeniu nowej Alfy Romeo Stelvio znajdą się również m.in. system Night Vision, czyli kamera na podczerwień, ostrzegająca o ludziach czy zwierzętach przed autem, a także cyfrowe lusterko wewnętrzne.