26 marca 2024

Nowa Dacia Duster zatrzęsie rynkiem? Znamy polskie ceny!

Dacia Duster 2024

Dacia Duster trzeciej generacji to murowany hit. Choć oparto ją na zupełnie nowej platformie, a na dodatek atrakcyjnie narysowano – auto w podstawowej wersji kosztuje tyle, co poprzednik. Dobrych wiadomości jest zresztą więcej.

Nowa Dacia Duster na tle modelu drugiej generacji stała się samochodem przede wszystkim znacznie bardziej na czasie. Choć stanowi rozwinięcie jego koncepcji, wyróżnia się nadwoziem, opracowanym zgodnie z nowym językiem stylistycznym tego wytwórcy.

Auto nadal ma bardzo kompaktowe wymiary. Na długość mierzy 4,34 m, na szerokość 1,81 m, a na wysokość – 1,66 m. Pojemność bagażnika? 472 l. Do napędu Dustera trzeciej generacji służą nowoczesne silniki, w tym nowo opracowany z układem miękkiej hybrydy, albo 1-litrowy, zasilany benzyną lub LPG.

W odwodzie jest również pełna hybryda.

Nowa Dacia Duster: nadal od 79 900 zł

Cena nowej Dacii Duster nadal, jak u poprzednika, startuje z pułapu 79 900 zł – tyle kosztuje podstawowy wariant Essential, wprawiany w ruch przez 3-cylindrowy silnik 1.0 ECO-G 100. Wytwarza on 100 KM i może być zasilany benzyną lub LPG.

Najtańsza Dacia Duster na szczęście ma zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, ale porusza się na 16-stalowych obręczach stalowych. W jej wyposażeniu znajdziemy diodowe światła mijania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz relingi dachowe w czarnym kolorze.

Dacia Duster Essential zawiera ponadto m.in. 6 poduszek powietrznych, „inteligentny” ogranicznik prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, utrzymanie na pasie ruchu, wykrywanie zmęczenia kierowcy, czy system nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych.

W kabinie standardem są tapicerka materiałowa, kierownica wielofunkcyjna Soft Feel (ustawiana w dwóch płaszczyznach), elektrycznie regulowane szyby przednie, czy analogowy zestaw wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem.

W wyposażeniu Essential otrzymujemy także system Media Control m.in. z radiem cyfrowym, 4 głośnikami, łącznością Bluetooth oraz 4 portami USB-C, a także aplikacją na smartfona Dacia Media Control. Poza tym seryjnie na pokładzie mamy klimatyzację manualną.

Pełen wybór jednostek napędowych

Druga wersja wyposażenia, czyli Expression, otworzy przed przyszłymi nabywcami wybór całej gamy jednostek napędowych. Od trzeciego kwartału br. dostępne będą w niej również warianty TCe 130, TCe 130 4x4 oraz HYBRID 140. Jednak póki co, klienci chętni na Dustera Expression skazani są na jednostkę ECO-G 100.

Cena najtańszej Dacii Duster Expression startuje z poziomu 87 900 zł (ECO-G 100). 94 900 zł trzeba zapłacić za wersję TCe 130, a 106 400 zł – za wariant tego auta z napędem obu osi. Pełna hybryda to wydatek 111 400 zł.

Expression do wyposażenia Essential dorzuca m.in.:

  • elektrycznie sterowane szyby również z tyłu
  • 6 zamiast 4 punktów mocowania YouClip (system bezpiecznego mocowania akcesoriów w kabinie)
  • uchwyt do smartfona YouClip
  • cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem 7”
  • system multimedialny Media Display z ekranem 10” (m.in. z bezprzewodowymi Apple CarPlay i Android Auto)
  • środkową konsolę z podłokietnikiem i schowkiem
  • tapicerkę Denim z odblaskowym logo Dacii
  • kamerę cofania
  • funkcję automatycznych wycieraczek
  • aluminiowe felgi 17-calowe
  • klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • srebrne obudowy lusterek zewnętrznych
  • przednią i tylne osłonę zderzaka w kolorze szarym
  • aktywny system zjazdu ze wzniesienia (wersja 4x4)

Nowa Dacia Duster Extreme i Journey

Na szczycie gamy Dustera znajdują się dwa warianty – Extreme i Journey. Pierwszy z nich „skierowany jest do entuzjastów aktywności outdoorowej, poszukujących solidnego i praktycznego samochodu (łatwo zmywalna tapicerka MicroCloud, modułowe relingi dachowe itd.)” – czytamy w informacji prasowej rumuńskiej marki.

Z kolei drugi, czyli Journey to pojazd dla ludzi, którzy szukają auta wygodnego w codziennym użytkowaniu i nowoczesnego. Co ciekawe, ceny obu odmian są identyczne i startują od 93 900 zł (ECO-G 100). Powyżej niej mamy:

Warianty Journey i Extreme względem odmiany Expression są bogatsze o:

  • automatyczną klimatyzację
  • automatycznie składane lusterka zewnętrzne
  • dostęp bezkluczykowy (karta keyless)
  • funkcję automatycznego przełączania świateł z mijania na drogowe
  • światła przeciwmgłowe

Z kolei w Journey znajdziemy ładowarkę indukcyjną, automatyczny hamulec postojowy, system multimedialny Media Nav Live z automatyczną aktualizacją map przez 8 lat, a także 18-calowe obręcze z lekkich stopów.

Extreme wyróżnia się zaś m.in. gumowanymi dywanikami z przodu i z tyłu z tzw. motywem topograficznym, fotelem kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego (fotel pasażera – tylko z regulacją wysokości), aktywnym systemem kontroli zjazdu również dla wersji 4x2, a także łatwo czyszczącym się materiałem MicroCloud na drzwiach i fotelach.

Dacia Duster Extreme porusza się na specjalnych 17-calowych obręczach aluminiowych i ma obudowy lusterek w kolorze brązowo-miedzianym oraz modułowe relingi dachowe.

Bez silnika wysokoprężnego

Dacia Duster trzeciej generacji powstała na platformie modułowej CMF-B, znanej choćby z aktualnych Sandero i Joggera. I podobnie jak w tych ostatnich, pod jej maską nie zobaczymy już silnika wysokoprężnego.

Teraz dostępne są wyłącznie „benzyniaki”. Na szczycie gamy znajduje się napęd hybrydowy, wykorzystujący 94-konną jednostkę 1.6 oraz dwa silniki elektryczne, z których ten nr 2 jest po prostu rozrusznikiem z funkcją alternatora.

Kolejną nowością w gamie Dustera jest jednostka TCe 130, która po raz pierwszy trafia do oferty rumuńskiej marki. Łączy ona w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra (pracuje w cyklu Millera) z systemem tzw. miękkiej hybrydy, który wspomaga go w fazach rozruchu i przyspieszania.

Jak obiecuje Dacia, zastosowanie powyższego układu pozwala obniżyć średnie zużycie paliwa o około 10%. Wariant TCe 130 występuje z 6-biegową skrzynią ręczną i z napędem na przednią oś lub układem 4x4.

Bilet wstępu do świata nowej Dacii Duster stanowi zaś odmiana ECO-G. Czyli 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0, fabrycznie przystosowany nie tylko do spalania benzyny, ale i LPG (TUTAJ przeczytasz m.in. o przyszłości Dacii).

Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024