Nowa Honda CR-V. Konkurent dla RAV4.

Honda CR-V wreszcie trafi do Europy. To sporych rozmiarów SUV, który wygląda nowocześnie, oferuje sporo przestrzeni i jeśli jest tak wykończony, jak Civic, to może nieźle zamieszać na rynku. Oby tylko nie trzeba było na niego czekać rok.
Honda tworzyła segment SUV-ów i crossoverów. Ale przez lata konkurencja zdominowała rynek. Przynajmniej ten europejski. Pierwszy CR-V z 1995 roku został zbudowany, jako uterenowiona wersja Civica VI. Najnowsza, szósta generacja z Civiciem ma niewiele wspólnego. W sprzedaży jest od 2022 roku, ale do Europy przyjeżdża dopiero teraz.
Auto ma 4,7 m długości a rozstaw osi to 2,7 m. Rozmiarami Honda idealnie wpasuje się jako konkurencja dla Toyoty Rav4. Kia Sorento czy Hyundai Santa Fe są nieco większe, a Volkswagen Tiguan znacznie mniejszy.
Honda CR-V – jaki napęd?
W Stanach Zjednoczonych, gdzie auto zadebiutowało w ubiegłym roku i jest bardzo popularne, wybór napędów jest dość duży. Są hybrydy oraz silniki spalinowe, w tym te, za które kochamy Hondę najbardziej, czyli wolnossące.
W Europie pojawią się wyłącznie napędy hybrydowe. Pierwszy z nich zaczerpnięty został z Civica XI generacji, którego recenzję publikowaliśmy TUTAJ. To 184-konna hybryda połączona z dwulitrowym silnikiem spalinowym.
Drugi napęd Hondy CR-V to odmiana plug-in, czyli PHEV. Na razie wiadomo o nim niewiele, ale korzystać będzie z tych samych silników spalinowych oraz dwóch silników elektrycznych. To oznacza, że Honda CR-V PHEV będzie miała napęd na cztery koła. Zasięg na samym akumulatorze ma oscylować w okolicy 80 km, a czas ładowania baterii ma wynieść ok. 2,5 godziny.
Civic na sterydach
Najnowsza Honda CR-V, tak jak jej pierwsze wcielenie, nawiązuje wyglądem do Civica. Tym razem XI. W końcu to bestseller Hondy. Ma ostre linie, dynamiczny wygląd, choć w niektórych fragmentach może przypominać najnowsze SUV-y Volvo czy BMW. Jest jednak wszystko, co nowoczesne w motoryzacji: wąskie LED-y, czarny grill, duże koła i kanciaste tylne lampy. Wnętrze z kolei to deska do złudzenia przypominająca Civica. I dobrze, bo jest ergonomiczna, dobrze zaplanowana i jeszcze lepiej wykonana.
Honda CR-V na naszym rynku zadebiutuje jeszcze w tym roku. I jeśli tylko czas oczekiwania na auto nie będzie tak długi, jak w przypadku Civica, jest spora szansa, że nowych CR-V będziemy widzieli na drogach sporo.
SUV-y Hondy. Jak się w tym połapać?
Jak się połapać w modelach Hondy? Wcale nie jest łatwo, choć modeli jest niewiele. Mniejszym SUV-em, czyli crossoverem jest znana od 1997 roku Honda HR-V. Produkowana jednak od 1999 do 2006 roku, po czym Honda z niej zrezygnowała. Można powiedzieć, że auto wyprzedziło swoje czasy. Reaktywacja nastąpiła w 2013, a produkcja znowu zakończyła się w 2021 roku. Następca HR-V jest dzisiaj ZR-V. To nadal kompaktowy crossover o długości 4,56 m i rozstawie osi 2,65 m.
Druga w kolejce jest wspomniana Honda CR-V. A co z FR-V? To auto nie miało nic wspólnego z SUV-ami ani crossoverami. To bardziej minivan, który produkowany był zaledwie przez 4 lata (2005 do 2009 rok).










