Nowa Kia EV6 – świetny styl i większy zasięg robią różnicę
Zmieniony wygląd, większy zasięg oraz gruntownie odświeżone wnętrze. Nowa Kia EV6, która upodobniła się do większego modelu EV9, znów ma wszystko, aby lśnić w gronie średniej wielkości crossoverów.
Koreańczycy nie tracą czasu i już trzy lata od rozpoczęcia produkcji gruntownie odnowili elektryczne EV6. Auto, które powstało na modułowej platformie E-GMP, było pierwszym reprezentantem gamy nowych modeli na prąd tego koreańskiego wytwórcy.
Co ciekawe, w ciągu 24 godzin od momentu premiery w Korei Południowej, na Kię EV6 zebrano aż 21 tys. zamówień. Rok później została ona wybrana Europejskim Samochodem Roku 2022 (TUTAJ poznasz Samochód Roku 2024).
Nowa Kia EV6: zapatrzona w EV9
Kia EV6 to crossover klasy średniej, mierzący 468 cm długości, 188 cm szerokości oraz 155 cm wysokości. Auto ma dwa bagażniki, w tym przedni (tzw. frunk) o pojemności 20 lub 52 l (odpowiednio, w wariancie 4x4 i tylnonapędowym). Tylny zapewnia 490-1300 l.
Nową Kię EV6 z zewnątrz poznamy przede wszystkim po przeprojektowanym przodzie. Miejsce reflektorów o konwencjonalnym kształcie pojawiły się mniejsze, wpisane w środek trójkątnych LED-ów. Te ostatnie łączą się ze sobą za pomocą listwy świetlnej, przebiegającej nad zderzakiem.
Zastosowanie odświeżonych lamp wpisuje nową Kię EV6 w rodzinę elektrycznych modeli Koreańczyków, upodabniając ją do potężnego EV9 czy koncepcyjnych EV3 i EV4, zwiastujących kolejne auta na prąd w gamie tego wytwórcy.
Kolejne zewnętrzne modyfikacje objęły przedni zderzak oraz 19- lub 20-calowe obręcze z lekkich stopów.
Unowocześniony kokpit
Wewnątrz nowa Kia EV6 otrzymała nowy, cyfrowy kokpit z parą ekranów panoramicznych. Zawiera on unowocześnione zegary oraz mocno zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy. Ten ostatni wyróżnia się nie tylko bardziej uporządkowanym menu, ale również ładniejszą grafiką, a także dostępnością aktualizacji online.
Najbardziej odczuwalną zmianę w codziennym użytkowaniu stanowi jednak dodanie bezprzewodowej możliwości sparowania ze smartfonami. Czyli za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay (TUTAJ znajdziesz instrukcje, jak połączyć telefon z autem).
Ponadto udostępniono cyfrowy klucz, a także przeprojektowaną kierownicę oraz czytnik linii papilarnych. Umożliwia on zarejestrowanym kierowcom m.in. uruchomienie pojazdu bez konieczności posiadania kluczyka.
Ulepszono również ekran head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Obecnie korzysta ona z tego samego rozwiązania, co w modelach Genesisa.
Nowa Kia EV6 zapewni większy zasięg
Nowa Kia EV6, podobnie jak odświeżony Hyundai Ioniq 5, może się teraz pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu. Odpowiada za to najnowszy wariant akumulatora trakcyjnego o pojemności nominalnej 84,0 kWh (TUTAJ znajdziesz megatest Hyundaia Ioniqa 5).
Zastąpił on stosowaną wcześniej baterią, dysponującą 77,4 kWh (użytkowo: 74,0 kWh). Więcej szczegółów nie ujawniono, poza tym, że można ją nabić w zakresie od 10 do 80% w czasie 18 minut (architektura 800-woltowa).
Moc silników, ani wielkość mniejszego akumulatora nie uległy zmianie. Podstawowy wariant jest wprawiany w ruch przez 170-konną jednostkę przy tylnej osi i dysponuje baterią o nominalnej pojemności 58 kWh.
Model z większym akumulatorem w wersji tylnonapędowej wytwarza 229 KM, natomiast w odmianie 4x4 – 325 KM. W odwodzie pozostaje jeszcze potężne, 585-konne EV6 GT, ale na jego temat Koreańczycy na razie milczą.
W przypadku nowego EV6 podkreślają za to zastosowanie ulepszonych amortyzatorów, mających pozytywnie wpłynąć na komfort jazdy. Ponadto lepiej wyciszono silniki, a także wzmocniono nadwozie w newralgicznych punktach w celu poprawy bezpieczeństwa.
Jak cena i kiedy w sprzedaży?
Nowa Kia EV6 w Korei Południowej zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu. W Polsce w ofercie nadal pozostaje dotychczasowy model, którego ceny startują z pułapu 209 900 zł – tyle kosztuje 170-konny wariant RWD z baterią 58 kWh (zasięg: 394 km).
Za 229-konny wersję z akumulatorem 77,4 kWh (zasięg: 504-528 km) trzeba zapłacić obecnie od 241 900 zł. 264 900 zł należy wydać zaś na czteronapędową odmianę AWD o mocy 325 KM, zapewniająca 484-506 km zasięgu.
Kiedy nowa Kia EV6 trafi do Polski? Tego dowiemy się wkrótce.