11 grudnia 2023

Nowa mała Alfa Romeo z Polski: 7 rzeczy, które już o niej wiemy

Alfa Romeo Milano
Zdjęcie: instagram.com

Wiadomo o niej, że będzie powstawać w Polsce i że konstrukcyjnie ma być spokrewniona z Fiatem 600 oraz Jeepem Avengerem. Teraz poznaliśmy nazwę tego auta, choć w nieco zawoalowany sposób. Oto 7 rzeczy, które wiemy o Alfie Romeo Brennero, a nie Milano, jak wcześniej donosiliśmy.

Zawirowań wokół nazwy tego samochodu było sporo. Najpierw miał się nazywać Kid, potem Brennero, ale w międzyczasie pojawiło się też Milano. To ostatnie imię „wyszło” od jednego z przedstawicieli włoskiej marki.

Jednak Brennero

Teraz Alfa Romeo w nieco zawoalowany sposób potwierdziła, że jej nowy model będzie się nazywał Brennero. Otóż Włosi do sieci wrzucili krótki film, w którym wymieniają kolejne współrzędne GPS. Dokładnie cztery, czyli Museo Storico, kompleks doświadczalny Balocco, przełęcz Stelvio, a na samym końcu – Brennero.

Z tych wszystkich współrzędnych należy odrzucić pierwsze trzy. W końcu nowa Alfa Romeo nie może nosić nazwy muzeum, ani Stelvio, które już jest wykorzystywane w jej SUV-ie. Balocco też odpada. Pozostaje Brennero, tym bardziej że wideo jest opatrzone podpisem „Może wiedzieliśmy to od samego początku”.

Pierwsza Alfa spoza Włoch

Alfa Romeo Brennero będzie powstawać w tyskiej fabryce koncernu Stellantis. W ten sposób stanie się pierwszym autem tego producenta, wytwarzanym poza Włochami.

Rzekomo nazwa Milano miała być łącznikiem pomiędzy Włochami a Polską. Ale Brennero to jedna z najważniejszych przełęczy w Alpach (na granicy Włoch i Austrii), choć nie tak… „włoska” jak Mediolan.

Pierwsza Alfa Romeo z genami byłego koncernu PSA

Alfa Romeo Brennero jest pierwszym modelem tej marki, opartym o podzespoły byłego już koncernu PSA. Wykorzystuje platformę CMP/e-CMP, a także przypisane do niej układy napędowe.

Co ciekawe, Alfa Romeo Tonale jest ostatnim modelem byłego już koncernu FCA, powstałym w oparciu wyłącznie o jego technologię.

Pierwsza Alfa Romeo na prąd, choć...

Tak naprawdę pierwszym elektrycznym modelem tego producenta jest nowy supersamochód w postaci 33 Stradale, który do klientów trafi dopiero w połowie przyszłego roku. Poza tym jego produkcja będzie ograniczona do 33 egzemplarzy (TUTAJ przeczytasz, którą wersję tego auta wybierano częściej: benzynową czy elektryczną).

Alfa Romeo Brennero ma korzystać ze 156-konnego silnika elektrycznego, który prąd będzie pobierać z baterii litowo-jonowej o pojemności 54 kWh. Powinna ona wystarczyć na pokonanie dystansu około 400 km. Moc ładowania: do 100 kW.

Pierwszy miejski crossover Alfy Romeo

Nowa Alfa Romeo Brennero ma być pierwszym miejskim crossoverem tego włoskiego wytwórcy. Na długość będzie mierzyć około 420 cm. Prześwit wyniesie zapewne około 17 cm. Na 99% napęd będzie kierowany wyłącznie do przednich kół.

Włoskie auto na rynku będzie rywalizować m.in. ze Skoda Kamiq, Volkswagenem T-Crossem czy z Kią Stonic.

Sportowe prowadzenie

Pomimo wspólnych klocków z Fiatem i Jeepem, Alfa Romeo Brennero na drodze ma podzielać standardy innych modeli marki. Oznacza to precyzyjne prowadzenie, bezpośredni układ kierowniczy oraz dużą frajdę z jazdy.

Nieraz podkreślał to szef włoskiej marki – Jean-Phillippe Imparato.

Alfa Romeo Brennero: rekordowa sprzedaż?

Debiut Brennero ma się przyczynić do istotnego zwiększenia sprzedaży tej włoskiej marki. W końcu to przedstawiciel miejskich crossoverów, czyli najchętniej kupowanych samochodów na Starym Kontynencie.

Rok 2023 Alfa Romeo chce zamknąć z wynikiem sprzedaży na poziomie około 90 000 sztuk. Mocno zapracuje na to obecność Tonale. Z kolei w 2025 roku Włosi chcą pobić swój 35-letni rekord, wynoszący 223 643 sprzedanych aut.

Pierwsze skrzypce w osiągnięciu tego wyniku ma grać właśnie Alfa Romeo Brennero.