Citroen wycenił nowe C4 i C4 X. Koniec diesla, ale ostatnie sztuki dostępne w kuszącej cenie
Nowe Citroeny C4 i C4 X trafiły do polskich cenników. Wraz z modernizacją odnowiono ich nadwozia i wnętrza oraz rozszerzono gamę hybrydowych układów napędowych. Z oferty wypadł za to silnik wysokoprężny, ale takie C4 można obecnie kupić w kuszącej promocji.
Wraz z ostatnią modernizacją oba Citroeny najbardziej zmieniły się z zewnątrz. Z przodu wprowadzono oświetlenie, inspirowane koncepcyjnym Oli z 2022 roku. Czyli reflektory podzielone na trzy osobne segmenty i z charakterystyczną sygnaturę świetlną. Inny jest również zderzak.
Z tyłu Citroen C4 X jest niemal taki sam, jak wcześniej, za to C4 mocno przemodelowano. Zyskało ono inne lampy, mające pasować do zmienionego przodu i połączone ze sobą czarnym, połyskującym pasem.
Poza tym w obu kompaktach francuskiej marki przeprojektowano osłony dolne i zastosowano nowe obręcze oraz wprowadzono dwa dodatkowe kolory nadwozia (zielony i niebieski).
TUTAJ poznasz pełne dane techniczne wszystkich generacji Citroena C4.
Nowe Citroeny C4 i C4 X: już bez turbodiesla
Wraz z modernizacją do gamy Citroena C4 X dołączyły hybrydowe układy napędowe, oparte na 3-cylindrowym silniku 1.2. Z kolei w przypadku C4 rozszerzono ich ofertę o słabszą wersję o mocy 100 KM. Mocniejsza wytwarza z kolei 136 KM i wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii, zastosowaniem łańcucha rozrządu w miejsce paska oraz pracą w cyklu Millera.
Obie wersje, określane jako Hybrid 100 i 136, do pary mają 28-konny silnik elektryczny (55 Nm), umieszczony w obudowie 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Układ napędowy uzupełniają rozrusznik napędzany paskiem i zasilany napięciem 48V oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 432 Wh.
Z gamy obu modeli wypadł za to 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 130 KM. Ale takie C4 sprzed modernizacji można wciąż kupić w wyprzedaży. Obecnie dostępne jest ono wyłącznie z 8-biegowym automatem w promocyjnej cenie 108 780 zł (katalogowo: 134 300 zł).
Oba francuskie kompakty występują ponadto w dwóch wariantach elektrycznych. Słabszy rozwija 136 KM i korzysta z baterii litowo-jonowej o pojemności 50 kWh. Z kolei mocniejszy ze swojego silnika wyciska 156 KM i prąd czerpie z akumulatora trakcyjnego 54 kWh. Zasięg wynosi, odpowiednio, 360 i 420 km.
TUTAJ poznasz Citroena C5 Aircrossa nowej generacji.
Cena? Od 103 300 zł
Obecnie w Citroenie C4 nadal dostępne są warianty czysto spalinowe. W ich przypadku mamy do czynienia ze 130-konną odmianą silnika 1.2 PureTech, współpracującego wyłącznie z 8-stopniowym automatem. Takie auto w najtańszej, a więc środkowej wersji wyposażenia Plus, kosztuje 108 800 zł.
Za Citroena C4 Hybrid 100 You (najtańsza wersja wyposażenia) zapłacimy 103 300 zł. Z kolei 136-konny wariant tego auta to wydatek 110 600 zł. Tyle samo kosztuje również za C4 X Hybrid 136 You (nie jest oferowany w tańszej odmianie). Wersja Plus w przypadku obu aut to wydatek 115 300 zł, a bogato wyposażony Max – 124 300 zł.
Odmiany elektryczne Citroena C4 i C4 X również kupmy za te same pieniądze. EV 136 You stanowi wydatek 138 900 zł, a Plus – 144 950 zł. Co ciekawe, wcześniej katalogowo za C4 z takim układem napędowym trzeba było zapłacić, bagatela, 180 500 zł! Obecnie w promocji kosztuje ono 160 650 zł.
Odmiana EV156 Plus (nie występuje w wersji You) zarówno w C4, jak i C4 X to z kolei wydatek 149 750 zł. Citroen C4 sprzed modernizacji kosztował 202 900 zł (wariant E-Series), a aktualnie takie auto można kupić za „okazyjne” 180 580 zł.
TUTAJ przeczytasz megatest Peugeota E-308.
Nowe Citroeny C4 i C4 X: wyposażenie
Nowe Citroeny C4 i C4 X w wariancie You mają dość skromne wyposażenie. Obejmuje ono przede wszystkim:
- przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- utrzymywanie w pasie ruchu
- rozpoznawanie znaków i zmęczenia kierowcy
- automatyczne uruchamiane świateł mijania i wycieraczek
- reflektory ECO LED
- tylne czujniki parkowania
- 16-calowe obręcze stalowe
- 10-calowy ekran centralny
- bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay
- cyfrowy zestaw wskaźników na ekranie 5,5”
- automatyczną klimatyzację dwustrefową
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- fotele z regulacją wysokości
- konsolę środkową z podłokietnikiem
W wariancie Plus otrzymujemy dodatkowo m.in.:
- przednie czujniki parkowania i kamerę z tyłu
- automatycznie składane lusterka boczne
- komfortowe fotele Advanced Comfort
- podgrzewane fotele
- kieszenie z tyłu oparć foteli
- klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
Odmiana Max do powyższych elementów dorzuca:
- panoramiczną kamerę cofania Top Rear Vision
- adaptacyjny tempomat i monitorowanie martwego pola
- nawigację satelitarna
- cyfrowe zegary z ekranem 7”
- elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- lusterka boczne z oświetlenie powitalnym
- automatyczne światła drogowe
- kierownicę obszytą skórą licową
- rozkładany podłokietnik z otworem na narty w kanapie
- ruchomą podłogę bagażnika
- tapicerkę z tworzywa TEP
Nowe Citroeny C4 i C4 X: zmiany wewnątrz
Wewnątrz Citroenów C4 i C4 X po modernizacji wprowadzono nowy, 7-calowy ekran zegarów, a także odświeżony system multimedialny. Zapewnia on m.in. asystenta głosowego z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay, a także aktualizacje OTA (over-the-air).
Poza tym przeprojektowano fotele Advanced Comfort, które zyskały poprawione podparcie oraz nową piankę o lepszych właściwościach.
W zawieszeniu obu aut nadal znajdują się progresywne poduszki hydrauliczne, „które łagodzą niedoskonałości drogi, zapewniając efekt latającego dywanu. Jest to duży postęp w stosunku do tradycyjnych systemów zawieszenia, oferujący spokojniejszą jazdę i upraszczający życie za kierownicą samochodu” – informują Francuzi.
Z dniem 10 stycznia Citroen rozszerzyli standardową 2-letnią gwarancję mechaniczną na swoje samochody o program Citroen We Care. To nowa, 8-letnia ochrona, obejmująca swoim zakresem najważniejsze podzespoły auta. Więcej na jej temat przeczytasz TUTAJ.