Nowe logo Opla. Poprzednie „wytrzymało” raptem 3 lata!

Opel planuje ogromne zmiany. Od 2028 roku ma oferować w Europie wyłącznie samochody na prąd. W związku z tym… odświeża także swoje logo!
Całkowita elektryfikacja
Opel ma w planach całkowitą elektryfikację swojej gamy samochodów w Europie do 2028 roku. Jak zapowiedział, szef marki, Florian Hyettl, nowe logo jest częścią tej transformacji.
„Nasz Blitz jest teraz bardziej aktualny niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko symbolizuje nasze zaangażowanie w demokratyzację innowacji i mobilności, ale także wyraża nasze zobowiązanie, by do 2028 roku stać się w pełni elektryczną marką w Europie. W tym roku, nasza gama zelektryfikowanych samochodów obejmie już 15 modeli. Możemy zatem z dumą powiedzieć, że Opel jest elektryczny” – powiedział. (ZOBACZ też: Opel Astra Electric – 416 km na jednym ładowaniu).




Widoczne zmiany
Logo o nazwie Blitz oznacza w języku niemieckim „Błyskawicę" – w nowej odsłonie została ona wyostrzona. Przecina przejrzysty pierścień, w rezultacie czego nabiera bardziej nowoczesnego charakteru. Jest umieszczona w centrum tzw. kompasu.
Niemiecki producent samochodów będzie stopniowo wprowadzał nowe logo Blitz w swojej gamie modeli w najbliższych latach, a pierwszy samochód seryjnej produkcji z nowym wizerunkiem marki pojawi się w 2024 roku. Dyrektor generalny Opla, Florian Huettl zapowiedział jednak, że nowe oznaczenie zobaczymy już w tym roku.
Opel całkiem niedawno, bo 2,5 roku temu zmieniał już swoje logo. Zdecydował się nową oprawę wizualną w pandemicznym 2020 roku. Składały się na nią odświeżone czcionka oraz nowe kolory. (ZOBACZ też: Koncern Jaguar Land Rover ma nowe logo i nazwę).